źle chodzi na benzynie MK3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zych
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pn maja 30, 2005 14:48
Lokalizacja: Kielce

źle chodzi na benzynie MK3

Post autor: zych » pn lut 27, 2006 12:59

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że jak jest zimny mój Mk3 to na benzynie jest trochę przymulony. Jak się rozgrzeje to jest ok, chociaż wydaje mi się, że za dużo benzyny pali. Jak przełącze na gaz jest wszystko ok - równiej pracuje i nie przymula go. Wcześniej miałem taki problem , że komputer łapał błędy przy przełączaniu na gaz i źle chodził na benzynie, ale gazownicy poprawili to. Teraz próbowałem zresetować komputer poprzez zdjęcie klemy na godzinę, ale nic to nie pomaga (wcześniej pomagało,jeszcze zanim gazownicy poprawili swój błąd). Zmienił też czujnik temperatury i też nic nie pomogło. Co może być przyczyną, że na benzynie gorzej chodzi?



Awatar użytkownika
Christopherek
Forum Killer
Forum Killer
Posty: 812
Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi a4 b6 cabrio
Silnik: Bfb
Kontakt:

Post autor: Christopherek » pn lut 27, 2006 16:32

tak szczerze to trzeba było nie zakładać gazu do golfika to byś nie miał problemów żadnych, przeciez on dużo nie pali.A tak prawdę mówiąc to poprzednim autem którym jeździłem założyłem gaz po roku.1.6 16v dohc(106km)tylko jak się deptało to palił jak bmw.I po założeniu gazu zaczęły się problemy.Zaczął kuleć co się okazało wtryski były do wymiany(zardzewiały od małej ilości paliwa) do tego komp strasznie szalał i jak w trasie zrobiłem ze 300 km na gazie to później nie mógł się pozbierać i chodził jak 3 cylindrowy 1 literek.Ale na szczęście mój brat odziedziczył to auto ja już sie do niego nie dotykam a golfika nigdy nie zagazuje.teraz się okazało żę pompa paliwowa która już raz była zmieniona spaliła się drugi raz.jedno wyjście paliwa min.pół zbiornika i raz na jakiś czas na paliwko i po trasie przegoń go 140-150 z 10 km i powinno byc ok.Ja tak robiłem i chodził spoko ale jak mój młodszy brat go wziął to już się zaczął sypać pozdro


Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » pn lut 27, 2006 22:06

Christopherek pisze:tak szczerze to trzeba było nie zakładać gazu do golfika to byś nie miał problemów żadnych, przeciez on dużo nie pali.A tak prawdę mówiąc to poprzednim autem którym jeździłem założyłem gaz po roku.1.6 16v dohc(106km)tylko jak się deptało to palił jak bmw.I po założeniu gazu zaczęły się problemy.Zaczął kuleć co się okazało wtryski były do wymiany(zardzewiały od małej ilości paliwa) do tego komp strasznie szalał i jak w trasie zrobiłem ze 300 km na gazie to później nie mógł się pozbierać i chodził jak 3 cylindrowy 1 literek.Ale na szczęście mój brat odziedziczył to auto ja już sie do niego nie dotykam a golfika nigdy nie zagazuje.teraz się okazało żę pompa paliwowa która już raz była zmieniona spaliła się drugi raz.jedno wyjście paliwa min.pół zbiornika i raz na jakiś czas na paliwko i po trasie przegoń go 140-150 z 10 km i powinno byc ok.Ja tak robiłem i chodził spoko ale jak mój młodszy brat go wziął to już się zaczął sypać pozdro
Miałeś kiepsko założoną kiepską instalację i stąd problemy - nie zniechęcaj kogoś do gazu nie znając się na tym. Przyczyn nieprawidłowej pracy moze być wiele. A fakt, że przy elektrycznej pompie należy mieć paliwo w zbiorniku to chyba nikogo nie dziwi.
Błędy komputera wynikały pewnie ze złej emulacji - podsumowując - zły montaż, kiepscy fachowcy.

[ Dodano: Pon Lut 27, 2006 9:10 pm ]
zych pisze:Od jakiegoś czasu zauważyłem, że jak jest zimny mój Mk3 to na benzynie jest trochę przymulony. Jak się rozgrzeje to jest ok, chociaż wydaje mi się, że za dużo benzyny pali. Jak przełącze na gaz jest wszystko ok - równiej pracuje i nie przymula go. Wcześniej miałem taki problem , że komputer łapał błędy przy przełączaniu na gaz i źle chodził na benzynie, ale gazownicy poprawili to. Teraz próbowałem zresetować komputer poprzez zdjęcie klemy na godzinę, ale nic to nie pomaga (wcześniej pomagało,jeszcze zanim gazownicy poprawili swój błąd). Zmienił też czujnik temperatury i też nic nie pomogło. Co może być przyczyną, że na benzynie gorzej chodzi?
1. Sprawdź sondę lambda.

przy rozgrzanym silniku - miernik elektryczny do ręki i:
- nastawić go na zakres napięcia do 2V
- do czarnego przewodu od sondy podłączyć plus z miernika, minus z miernika zaś do masy (może być obudowa alternatora).
- miernik powinien pokazywać zmiany napięcia od ok. 0,2 do 0,9 V

Napisz co uzyskasz - jeśli sonda będzie sprawna - będziemy szukać dalej.

[ Dodano: Pon Lut 27, 2006 9:12 pm ]
Poza tym Christopherek, silnik AAM, który posiadasz pięknie sprawuje się na gazie - powiem nawet że jest do niego stworzony: jednopunktowy wtrysk, metalowy kolektor.
Mój kolega taki ma i pali mu ok 8-9 litrów LPG.



Awatar użytkownika
Christopherek
Forum Killer
Forum Killer
Posty: 812
Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi a4 b6 cabrio
Silnik: Bfb
Kontakt:

Post autor: Christopherek » wt lut 28, 2006 15:44

no to skoro pali 8-9 litrów to po co gaz zakładać? koszt instalacji zanim się zwróci i do tego trzeba jeździć i tak na paliwku.Auto którym wcześniej jździłem i pisałem o nim to był Daewoo Lanos a z tego co wiem to Daewoo większość jeździ na gazie i to raczej one są stworzone do gazu>poza tym nie oszczędzałem na instalacji i na zakładzie który to robił więc wszystko na początku było ok.Ale po jakimś czasie urzytkowania wyszły mankamenty instalacji gazowej a mianowicie do tej pory mam na pamiątkę zardzewiałą listwę wtryskową którą raz zmieniłem cała a raz 1 i 4-ty wtrysk.I od czego?od tego że wtryski za dużo nie pracowały i dały ciała.Ja tam na pewno do mojego golfa nie założę gazu , a lanosa niech sobie mój młodszy brat domęczy.Ja tam już sie do niego nie dotykam :jezor: :jezor:


Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf

djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: djprezes » wt lut 28, 2006 16:44

Ja też mam gaz, ale założony przez poprzedniego właściciela.

Gdybym teraz miał wybierać to wolał bym te autko bez gazu! Za dużo z tym potem problemów.

Chociaż mało mi pali, jak sie rozgrzeje to na trasie 7 literków gazu.


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » wt lut 28, 2006 18:31

Christopherek pisze:no to skoro pali 8-9 litrów to po co gaz zakładać? koszt instalacji zanim się zwróci i do tego trzeba jeździć i tak na paliwku.Auto którym wcześniej jździłem i pisałem o nim to był Daewoo Lanos a z tego co wiem to Daewoo większość jeździ na gazie i to raczej one są stworzone do gazu>poza tym nie oszczędzałem na instalacji i na zakładzie który to robił więc wszystko na początku było ok.Ale po jakimś czasie urzytkowania wyszły mankamenty instalacji gazowej a mianowicie do tej pory mam na pamiątkę zardzewiałą listwę wtryskową którą raz zmieniłem cała a raz 1 i 4-ty wtrysk.I od czego?od tego że wtryski za dużo nie pracowały i dały ciała.Ja tam na pewno do mojego golfa nie założę gazu , a lanosa niech sobie mój młodszy brat domęczy.Ja tam już sie do niego nie dotykam :jezor: :jezor:
Wszystko zależy ile jeździsz - do niedawna przebicie było prawie dwukrotne na korzyść gazu. Dodatkowe koszty typu: droższy przegląd, rozruch na benzynie, częstsza wymiana świec itp mają mniejsze znaczenie przy większych przebiegach - np 25-30 tys/rocznie.
Mi instalacja i wszystkie koszty zwróciły się po przejechaniu ok 15 tys km - koszt instalacji 1450 zł = na 1000 km oszczędzałem ok 100 zł na czysto.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 265 gości