Pisk sprzegla MK5 1.6 FSI - YouTube video

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

robbsson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 24, 2009 17:28
Lokalizacja: Krakow

Pisk sprzegla MK5 1.6 FSI - YouTube video

Post autor: robbsson » ndz lis 29, 2009 16:10

Witam,

Podczas wciskania sprzegla wystepuje dosc glosny pisk/zgrzyt w golfie 2004 1.6 FSI ok 75000 przebiegu. Sprzeglo jest hydrauliczne i wyglada jak by odglos dochodzil z master cylinder (nie wiem czy to poprawna nazwa) lub z okolicy gumowego przewodu.

Czy jest mozliwosc samemu (bez specjalistycznego sprzetu + umarkowanie skomplikowane) wymontowac ten cylinder i w jakis sposob go sprawdzic?

A moze problem lezy w innym miejscu?

Ponizej zamieszczam dwa linki z nagraniem opisiwanego zgrzytu (z wl i wyl silnikem):

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Z gory dzekuje za pomoc.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lis 29, 2009 16:50

miałem to samo w yarisie.
3krotnie wymieniano mi wysprzęglik na gwarancji. Każdy nowy zaczynał piszczeć po kilkuset kilometrach.
Powodem piszczenia jak mnie informowano był niefotrunny dobór materiału na tłoczek wysprzęglika (względnie na częsci gumowe wysprzęglika współpracujące z tłoczkiem) co skutkowało wydobywaniem się właśnie takiego dźwięk jak na Twoim filmiku.
4rta pompa przestała piszczeć. Oczywicie ponieważ to było auto na gwarancji to nie dałem sobie pryskać tak jakimiś lubrykantami w postaci WD40 tylko żądałęm wymiany ale gdyby obecnie objaw się powtórzył to zapewne bym to po prostu czymś naoliwił bo gwarancja już wygasła i Tobie też taki sposób polecam. Moze to być np wazelina techniczna która jest dość gęsta i nie spłynie jak wd40. Pamietaj tylko ze u ciebie to moze byc albo wystprzeglik przy skrzyni albo pompa sprzegla przy pedale. pzdr
Ostatnio zmieniony ndz lis 29, 2009 16:51 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



robbsson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 24, 2009 17:28
Lokalizacja: Krakow

Post autor: robbsson » ndz lis 29, 2009 18:53

Takie mam wrazenie, ze to cos w tym rodzaju. Znalalem w sieci schemat sprzegla jednak bez opisu:

Obrazek

Na podstawie tego schematu musze zainteresowac sie czescia 17 lub 23?

Czy element 23 (tloczek ktory jest przykrecony do silnika) moge bezproblemowo wykrecic z silnika bez obawy o jakis wyciek plynu lub np zgubienie trzpienia? Jezeli tak - to rozumiem, ze po wykreceniu nalezy odpiac przewod hydrauliczny - i tu kolejne pytanie na zworcic uwage podczas tego procesu jak po zakonczonej pracy odpowietrzyc uklad?
Ostatnio zmieniony ndz lis 29, 2009 19:00 przez robbsson, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lis 29, 2009 19:16

moze zeby nie robic bałaganu w nazewnictwie
Tak mowa o 17 i 23.
23 to wysprzeglik
17 to pompka sprzegla
W zasadzie zeby ustalic czy to pompka czy wysprzeglik to wytarczy poprosic druga osobe o pomoc. Wydaje mi sie ze bedzie slyszalne skad dochodzi ten pisk.

23 mozesz bez obaw odkrecic od skrzyni (dwie sruby nr 22) nic nie wycieknie. tylko byc moze nie bedzie to wcale konieczne. Na trzepień uważaj ale raczej sam z siebie nie wypadnie.

Odpowietrzenie przebiega tak jak w ukl. hamulcowym tj zalewasz układ od góry płynem i przepompowujesz pedałem odkręcając i zakręcając odpowietrznik. Najpierw jeden potem drugi i układ odpowietrzony. pzdr



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 251 gości