mk2 pytanko dotyczace temp. układu chłodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
thomson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 18:34
Lokalizacja: Mysłowice

mk2 pytanko dotyczace temp. układu chłodzenia

Post autor: thomson » ndz lut 26, 2006 16:19

witam zwracam sie do wszystkich którzy moga mi pomóc mam golfika z silnikiem 1.3 2G pytanie co do temperatury podczas jazdy wskazówka od wody powinna byc na srodku wskaznka czy bardzie przy czerwonym polu ??



racer18

Post autor: racer18 » ndz lut 26, 2006 16:29

Ja mam troszke inny silnik ale mój kolega ma taki jak Twój i u niego wskazówka stoi pionowo jak jest lato a zimą minimalnie odchylona w lewą stronę. Jak zimą sbliża się do czerwonego pola to coś jest nie tak! Sprawdź ile jest płynu, możliwe też że termostat się zawiesił...
Pozdro... :)
Ostatnio zmieniony ndz lut 26, 2006 16:52 przez racer18, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lut 26, 2006 16:30

powinna byc na środku lub grubośc wskazówki za środkową kreską podziałki, jak sie nie dogrzewa to mozna zasłonić kartonem chłodnice, a jak w drugą stronę to coś jest nie tak...



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz lut 26, 2006 16:49

Co do wsakznikow paliwa i wody w grupie VW (mowie o tych termobimetalowych) to mowiac delikatnie nie sa one zbyt dokladne i ich wskazania nalezy odczytywac z duza rezerwa. Nieduza zmiana parametrow otaczajacego wskaznik powietrza powoduje zmiane wskazan poprzez zmiane odprowadzania ciepla z termobimetalu. Dlatego proponuje zesys mial pewnosc czy wszystko jest w porzadku zmierz temperature plynu jakims dokladnym termometrem wkladajac go do zbiorniczka. Powinna sie ona zawierac w granicach 90-95 st C. jesli taka jest to wszystko jest wporzadku.



MARKdulos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 19, 2006 22:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MARKdulos » ndz lut 26, 2006 22:54

Wg. instukcji może dochodzić do czerwonego pola ( ale nie na czerwone) lub być poza połową .



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » ndz lut 26, 2006 23:27

powinna stac mniej wiecej pionowo



Awatar użytkownika
alfikt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pn cze 20, 2005 15:15
Lokalizacja: Świetokrzyskie

Post autor: alfikt » ndz lut 26, 2006 23:42

Koledzy maja racje ;)
I rady jak najbardziej OKi
Ale proponuje sprawdz czy Ci wentylator zalacza przy takich wskazaniach !!!!
BO powinien A wrecz musi !!!!
Jesli nie to czujnik jest zrabany ten na chlodnicy !!!

Chociaz w zimie takia temp to cosik moze byc powazniejszego !!! Ale OBY nie !!!
POZDRAWIAM !!! :bajer:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 27, 2006 08:58

Rodzaj silnika nie ma w zasadzie większego znaczenia. Dla wszystkich temperatura powinna być taka sama, czyli ok 90-95st. A co do wskazań to tak jak koledzy napisali, obarczone mogą być sporym błędem. Sam kupiłem NOWY czujnik i wskazówka utzrymuje się bardzo blisko czerwonego pola, a temp jest na pewno mniejsza. Co do zasłaniania chłodnicy to nie widzę takiej potrzeby. Sprawny układ chłodzenia radzi sobie z osiągnięciem odpowiedneij temp. bez problemu.



Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » pn lut 27, 2006 09:04

bodzio_j pisze:Co do zasłaniania chłodnicy to nie widzę takiej potrzeby. Sprawny układ chłodzenia radzi sobie z osiągnięciem odpowiedneij temp. bez problemu.
zgodze sie z tym zdaniem, jednak gdy zaslonimy chlodnice, szczególnie jeżdzac na krotkich odzinkach spowodujemy znacznie szybsze dogrzanie sie plynu chlodniczego i znacznie wczesniejsze wylaczenie ssania, oczywiscie trzeba pamietac ze w dluzszej trasie szczegolnie przy ciezkiej stopie lub w korku mozna troche przegrzewac



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 27, 2006 09:06

łyssy pisze: jednak gdy zaslonimy chlodnice, szczególnie jeżdzac na krotkich odzinkach spowodujemy znacznie szybsze dogrzanie sie plynu chlodniczego i
A dlaczego?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 27, 2006 09:11

bodzio_j pisze:łyssy napisał/a:
jednak gdy zaslonimy chlodnice, szczególnie jeżdzac na krotkich odzinkach spowodujemy znacznie szybsze dogrzanie sie plynu chlodniczego i

A dlaczego?
bo zasłaniasz wlot zimnego powietrza przez atrapę i zimne powietrze nie omywa dodatkowo jeszcze silnika i nie powoduje jego dodatkowego chłodzenia sie, silnik szybciej sie przez to nagrzeje

[ Dodano: 06-02-27, 08:13 ]
thomson pisze:witam zwracam sie do wszystkich którzy moga mi pomóc mam golfika z silnikiem 1.3 2G pytanie co do temperatury podczas jazdy wskazówka od wody powinna byc na srodku wskaznka czy bardzie przy czerwonym polu ??
powinna być raczej na srodku ale nawet jeżeli nieznacznie odchyla się w stronę prawą(zaznaczam niaznacznie) to jest dobra temp. silnika


:-k ...

Awatar użytkownika
baklazan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob gru 25, 2004 02:17
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

Post autor: baklazan » pn lut 27, 2006 09:14

jakby byl zrbany czujnik przy chlodnicy to na rozgrzanym silniku i zostawianiu go na luzie na pare minut powinine wyrzucic plyn /zagotowac sie/ bo jak jedziesz to ped powietrza chlodzi silnik, a wskazowka jesli wychyla sie lekko za polowe to wszystko oka!! te wskazniki sa takie bardzo orientacyjne i nie masz sie czego bac


kto szybko jedzie tego wolno niosa

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 27, 2006 09:15

misiek10111 pisze:bo zasłaniasz wlot zimnego powietrza przez atrapę i zimne powietrze nie omywa dodatkowo jeszcze silnika i nie powoduje jego dodatkowego chłodzenia sie, silnik szybciej sie przez to nagrzeje
Teoretycznie tak, ale jakiegoś większego wpływu na nagrzanie to nie ma. Po ok 5km powiniem już być ciepły.Tego powietrza nie leci przez chłdnicę aż tak dużo. To raczej patent do np. fso 125, ale zaszkodzić nie zaszkodzi, tylko czy warto?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 27, 2006 09:20

bodzio_j pisze:Po ok 5km powiniem już być ciepły.
tobie po pięciu km. się auto zagrzewa a u mnie po ok. 2 juz mam ciepłe auto, poza tym powietrze nie tylko leci przez chłodnicę ale jest jeszcze spora przestrzeń z lewej str. chłodnicy gdzie tamtendy dostaje się sporo powietrza na silnik, dlaczego latem silnik sie szybciej nagrzewa? a to dlatego ze nie jast omywany zimnym powietrzem tylko ciepłym

[ Dodano: 06-02-27, 08:20 ]
poza tym silnik w 125p działa na tej samej zasadzie co w VW


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 42 gości