mk2 pytanko dotyczace temp. układu chłodzenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
mk2 pytanko dotyczace temp. układu chłodzenia
witam zwracam sie do wszystkich którzy moga mi pomóc mam golfika z silnikiem 1.3 2G pytanie co do temperatury podczas jazdy wskazówka od wody powinna byc na srodku wskaznka czy bardzie przy czerwonym polu ??
Ja mam troszke inny silnik ale mój kolega ma taki jak Twój i u niego wskazówka stoi pionowo jak jest lato a zimą minimalnie odchylona w lewą stronę. Jak zimą sbliża się do czerwonego pola to coś jest nie tak! Sprawdź ile jest płynu, możliwe też że termostat się zawiesił...
Pozdro...
Pozdro...
Ostatnio zmieniony ndz lut 26, 2006 16:52 przez racer18, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co do wsakznikow paliwa i wody w grupie VW (mowie o tych termobimetalowych) to mowiac delikatnie nie sa one zbyt dokladne i ich wskazania nalezy odczytywac z duza rezerwa. Nieduza zmiana parametrow otaczajacego wskaznik powietrza powoduje zmiane wskazan poprzez zmiane odprowadzania ciepla z termobimetalu. Dlatego proponuje zesys mial pewnosc czy wszystko jest w porzadku zmierz temperature plynu jakims dokladnym termometrem wkladajac go do zbiorniczka. Powinna sie ona zawierac w granicach 90-95 st C. jesli taka jest to wszystko jest wporzadku.
Koledzy maja racje
I rady jak najbardziej OKi
Ale proponuje sprawdz czy Ci wentylator zalacza przy takich wskazaniach !!!!
BO powinien A wrecz musi !!!!
Jesli nie to czujnik jest zrabany ten na chlodnicy !!!
Chociaz w zimie takia temp to cosik moze byc powazniejszego !!! Ale OBY nie !!!
POZDRAWIAM !!!
I rady jak najbardziej OKi
Ale proponuje sprawdz czy Ci wentylator zalacza przy takich wskazaniach !!!!
BO powinien A wrecz musi !!!!
Jesli nie to czujnik jest zrabany ten na chlodnicy !!!
Chociaz w zimie takia temp to cosik moze byc powazniejszego !!! Ale OBY nie !!!
POZDRAWIAM !!!
Rodzaj silnika nie ma w zasadzie większego znaczenia. Dla wszystkich temperatura powinna być taka sama, czyli ok 90-95st. A co do wskazań to tak jak koledzy napisali, obarczone mogą być sporym błędem. Sam kupiłem NOWY czujnik i wskazówka utzrymuje się bardzo blisko czerwonego pola, a temp jest na pewno mniejsza. Co do zasłaniania chłodnicy to nie widzę takiej potrzeby. Sprawny układ chłodzenia radzi sobie z osiągnięciem odpowiedneij temp. bez problemu.
zgodze sie z tym zdaniem, jednak gdy zaslonimy chlodnice, szczególnie jeżdzac na krotkich odzinkach spowodujemy znacznie szybsze dogrzanie sie plynu chlodniczego i znacznie wczesniejsze wylaczenie ssania, oczywiscie trzeba pamietac ze w dluzszej trasie szczegolnie przy ciezkiej stopie lub w korku mozna troche przegrzewacbodzio_j pisze:Co do zasłaniania chłodnicy to nie widzę takiej potrzeby. Sprawny układ chłodzenia radzi sobie z osiągnięciem odpowiedneij temp. bez problemu.
bo zasłaniasz wlot zimnego powietrza przez atrapę i zimne powietrze nie omywa dodatkowo jeszcze silnika i nie powoduje jego dodatkowego chłodzenia sie, silnik szybciej sie przez to nagrzejebodzio_j pisze:łyssy napisał/a:
jednak gdy zaslonimy chlodnice, szczególnie jeżdzac na krotkich odzinkach spowodujemy znacznie szybsze dogrzanie sie plynu chlodniczego i
A dlaczego?
[ Dodano: 06-02-27, 08:13 ]
powinna być raczej na srodku ale nawet jeżeli nieznacznie odchyla się w stronę prawą(zaznaczam niaznacznie) to jest dobra temp. silnikathomson pisze:witam zwracam sie do wszystkich którzy moga mi pomóc mam golfika z silnikiem 1.3 2G pytanie co do temperatury podczas jazdy wskazówka od wody powinna byc na srodku wskaznka czy bardzie przy czerwonym polu ??
...
jakby byl zrbany czujnik przy chlodnicy to na rozgrzanym silniku i zostawianiu go na luzie na pare minut powinine wyrzucic plyn /zagotowac sie/ bo jak jedziesz to ped powietrza chlodzi silnik, a wskazowka jesli wychyla sie lekko za polowe to wszystko oka!! te wskazniki sa takie bardzo orientacyjne i nie masz sie czego bac
kto szybko jedzie tego wolno niosa
Teoretycznie tak, ale jakiegoś większego wpływu na nagrzanie to nie ma. Po ok 5km powiniem już być ciepły.Tego powietrza nie leci przez chłdnicę aż tak dużo. To raczej patent do np. fso 125, ale zaszkodzić nie zaszkodzi, tylko czy warto?misiek10111 pisze:bo zasłaniasz wlot zimnego powietrza przez atrapę i zimne powietrze nie omywa dodatkowo jeszcze silnika i nie powoduje jego dodatkowego chłodzenia sie, silnik szybciej sie przez to nagrzeje
tobie po pięciu km. się auto zagrzewa a u mnie po ok. 2 juz mam ciepłe auto, poza tym powietrze nie tylko leci przez chłodnicę ale jest jeszcze spora przestrzeń z lewej str. chłodnicy gdzie tamtendy dostaje się sporo powietrza na silnik, dlaczego latem silnik sie szybciej nagrzewa? a to dlatego ze nie jast omywany zimnym powietrzem tylko ciepłymbodzio_j pisze:Po ok 5km powiniem już być ciepły.
[ Dodano: 06-02-27, 08:20 ]
poza tym silnik w 125p działa na tej samej zasadzie co w VW
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 42 gości