regulacja przepływki w 2.0 8v GTI 2e

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
orrson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 12, 2009 22:37
Lokalizacja: Połaniec
Kontakt:

regulacja przepływki w 2.0 8v GTI 2e

Post autor: orrson » czw lis 26, 2009 18:44

witam.wiec tak ,mam golfika 3 ,jak w temacie, i mam maly problem z przeplywka,auto jezdzi na gazie i jest wszystko oki,ale na benzynie nie ma tej mocy co kiedys,winna jest przeplywka ktorej nie moge wyregulowac tak jak bylo orginalnie bo jakis czas temu dostal strzala na gazie i pokrzywilo oske od tej klapki w przeplywce i zablokowalo doplyw powietrza,rozebralem przep. i naprawilem klapke,chodzi bez zadnych oporow,przyokazji zmienilem kable swiece kopulke i palec.pare dni temu chcialem zobaczyc jak autko smiga na benz. i niebardzo mu to wychodzi,po sprawdzeniu miernikiem przeplywki okazalo sie ze jest w pewnym miejscu wytarta scieszka w przeplywce po ktorej chodzi ten suwak,wskazowka,wyjolem cala plytke,rozwiercilem trzy otwory na ktorych jest mocowana i przestawilem ja blizej osi klapki,tak ze suwak teraz chodzi w innym miejscu,nie w starych rowkach ktore byly wytarte,sprawdzalem przewodnosc i nie ma przerw w pelnym zakresie wychylenia,ale okazalo9 sie ze przy wystrzale,albo poprzednim rozbieraniu przestawilem ten suwaczek i teraz auto dawkuje sobie inaczej paliwo,nie moge dojsc ladu,jak przestawie ten plastikowy trybik o pare zebow w gore to ma za duzo benz. i sie dlawi,jak pare zebow w dol to znow za malo, kto mi pomoze ustawic optymalne wychylenie tej wskazowki?? szukam ochotnika ktory otworzy przeplywke u siebie i zrobi pare fotek calego ukladu przepl. podczas pracy silnika na biegu jalowym i przy np. 3000obr, najlepiej przy temperaturze plynu 90stopni,chyba ze ktos zna jakis inny sposob regulacji,jak nie to zostanie mi metoda prob i bledow,zabek w gore,zabek w dol i jazda probna.z gory dziekuje za pomoc.pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 26, 2009 18:52

Obrazek
wg fotki mojej naprawionej przepływki może uda ci sie ustawić sprezynę. A ścieżkę ustaw tak żebyś przy zamkniętej przepływce, przy włączonym zapłonie ale na zgaszonym silniku miał na kablu sygnałowym ok. 0,24 V. Ja tak mam w dwóch autach i na trzech przepływkach, sprawdzałem
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 18:53 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
orrson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 12, 2009 22:37
Lokalizacja: Połaniec
Kontakt:

Post autor: orrson » czw lis 26, 2009 18:55

dzieki,jak co to moze jeszcze dzis sie za to wezme,kabel sygnalowy to pin 3??

na zgaszonym silniku suwak mam w takiej pozycji jak ty,wiec wartosc pewnie bedzie taka sama, bardziej mnie interesuje napiecie sprezyny,chociaz to i tak moze nic nie dac ,bo sprezyna sprezynie nie rowna,moze byc juz material przepracowany albo co,bardziej by mi pasowalo zobaczyc fotke podczas pracy na biegu jalowym na rozgrzanym silniku,albo jakas wartosc mierzona,to by bylo pewniejsze
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 19:03 przez orrson, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 26, 2009 18:58

nie pamiętam, 2 lub 3. Drugi biegun miernika do masy daj oczywiście


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
orrson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 12, 2009 22:37
Lokalizacja: Połaniec
Kontakt:

Post autor: orrson » czw lis 26, 2009 22:13

na zgaszonym silniku suwak mam w takiej pozycji jak ty,wiec wartosc pewnie bedzie taka sama, bardziej mnie interesuje napiecie sprezyny,chociaz to i tak moze nic nie dac ,bo sprezyna sprezynie nie rowna,moze byc juz material przepracowany albo co,bardziej by mi pasowalo zobaczyc fotke podczas pracy na biegu jalowym na rozgrzanym silniku,albo jakas wartosc mierzona,to by bylo pewniejsze



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 26, 2009 22:31

orrson, nie za bardzo. Ponieważ różne egzemplarze aut mają pewne różnice w wysokości wolnych obrotów w związku z czym różne ilości powietrza ciągną. Trzeba by to tego podejść inaczej, na przykład porównywać na jednym sprawnym aucie z dobrą przepływką. Ale naprawdę o jakość i utratę charakterystyki sprężyny niemasz się co martwić, to jest Bosch. Na fotce którą ci zapodałem widać numerki na tarczy, niby takie same ale jest to jakis punkt odniesieni. Ewentualnie mogę ci sprawdzić napięcie na wolnych obrotach które u mnie wynoszą ok 750/min. Jeśli dobrze pamiętam jest to ok 0.8V ale mogę mylić z wartością TPSu. Przypomnij mi na priv będę mógł sprawdzić to dopiero jutro wieczorem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
orrson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 12, 2009 22:37
Lokalizacja: Połaniec
Kontakt:

Post autor: orrson » pt lis 27, 2009 10:01

jeszcze jedno dla jasnosci,przeplywke mam o nr :
0 280 202 130
037906301C
jak komus sie nudzi to niech wezmie miernik,odpali swoje GTI.odczeka az zlapie temperature,otworzy maske i zmierzy wartosc w voltach przykladajac ujemny biegun miernika do masy, dodatni do kostki przeplywomierza pin 2,odczytac wynik jaki jest na biegu jalowym i najlepiej przy np. 3tys. obr. ,bylbym wdzieczny za jak duza ilosc odpowiedzi z wynikami pomiarow, Paweł Marek ma to zrobic dzis wieczorem,ale im wiecej bede mial odpowiedzi tym wiecej pewnosci jak mam ustawic. z gory barrrrdzo dziekuje



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lis 27, 2009 21:20

Swiatła włączone (żarówki 100W) bo nie mogę łatwo wyłączyć. Dmuchawa na II biegu.
spoczynek 0.24 V, jałowe ok 675/min 1.07 V, 3000/min 1,96 V


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
orrson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 12, 2009 22:37
Lokalizacja: Połaniec
Kontakt:

Post autor: orrson » sob lis 28, 2009 02:24

dzieki za pomiar,jak tylko wstane biore sie za sprawdzanie i ewentualne regulowanie,a potem to juz jazda probna,napisze potem co z tego wyszlo:)
szkoda tylko ze tylko jedna ospba sie zlitowala i dokonala pomiaru,pewniejsze by bylo miec pare wynikow od kilku osob,wiec jest jeszcze szansa dla innych zeby sie wykazac i pomoc mi,bo w sumie chyba po to jest to forum...:):)
Ostatnio zmieniony sob lis 28, 2009 02:32 przez orrson, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » sob lis 28, 2009 07:58

Kolego ja mam 2 przepływki i pomiary praktycznie identyczne jak napisał Paweł Marek, odbiegają od siebie o 0,01, więc staraj się dokładnie tak ustawić. z tym, że u mnie wolne obroty są ok 800/min


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
orrson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 12, 2009 22:37
Lokalizacja: Połaniec
Kontakt:

Post autor: orrson » sob lis 28, 2009 13:19

ustawilem przeplywke zgodnie z waszymi pomiarami,jest odczuwalna poprawa ,ale nadal nie jest tak jak kiedys,pewnie wtryski troszke sie przypiekly,odpuszczam sobie dalsze grzebanie,dotankuje paliwa,dodam jaki srodek do szyszczenie ukladu i moze go pusci,sie zobaczy,dziekuje za pomoc.pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 28, 2009 14:41

autko musi mieć najechane. Zobacz na zdjęciu ta moja przepływka jest wyciągnieta z mojego Vento przy 300 000 km, i na ściżkach nic się nie dzieje złego. Więc zobacz jescze czy TPS ma dobrą ścieżkę. Zasada ta sama, otwierasz ręcznie i napięcie ma roznąć do ok 4.5 - 5V - płynnie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » sob lis 28, 2009 15:29

a może poprostu pompa paliwa daje za małe ciśnienie paliwa?

[ Dodano: 28 Lis 2009 14:29 ]
Paweł Marek, on pisał, że na LPG jest ok, więc chyba TPS odpada... lecz mogę sie mylic..


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
orrson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 12, 2009 22:37
Lokalizacja: Połaniec
Kontakt:

Post autor: orrson » sob lis 28, 2009 16:55

TPS jest dobry bo nowy,cisnienie paliwa OK, doleje mu swiezej benzyny i pojezdze troche,zdejme mu jeszcze klemy na noc , jak przeplywka byla wytyarta to pewnie mapa paliwowa nie jest taka jak byc powinna, jak mu wcisne do konca na 1,2,3 to sa takie momenty odczuwalne podczas wkrecania , jak by ktos delikatnie przyhamowal,cos go przytrzyma i pusci,nie wkreca sie rownomiernie...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 198 gości