[mk3] pompa paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

[mk3] pompa paliwa

Post autor: tomekra » sob lut 25, 2006 20:15

co może być powodem że pompa paliwowa działa tylko w momencie jak się jedzie a jak próbuje uruchomić samochód to stoi? musiałem auto odpalić awaryjnie na gazie bo niedostawał paliwa ale jak jechałem na gazie i przełączyłem na paliwo to silnik normalnie pracował na PB

:pub:


[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » ndz lut 26, 2006 11:17

Hmm dziwne moze gaziarze jak montowali gaz cos namieszali. Powinno byc raczej na odwrot czyli jak jedziesz na gazie pompa nie dziala a jak chcesz zapalic zapalasz na benzynie.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: tomekra » ndz lut 26, 2006 11:51

pompa jak jest przełączony na gaz to pracuje cały czas( jak jest wszystko sprawne)
mi chodziło o to że pompa nie chce podać paliwa przy uruchamianiu samochodu, a jak go odpale na gazie i w czasie jazdy na gazie przełącze go na benzynkę to normalnie działa.


[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » ndz lut 26, 2006 12:58

No rozumiem ale powinno byc jeszcze tak ze powinienes zapalac na benzynie.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
durbas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:05
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: durbas » ndz lut 26, 2006 14:42

MrSalieri pisze: jak jedziesz na gazie pompa nie dziala a jak chcesz zapalic zapalasz na benzynie
Dokładnie tak powinno to działąć jak kolga napisał.
tomekra pisze:pompa jak jest przełączony na gaz to pracuje cały czas( jak jest wszystko sprawne)
W przypadku gdy pompa pracuje cały czas czy jeździsz na gazie czy benzynie nie powinieneś mieć w baku mnij niż połowę stanu, bo za jakiś czas ci pompa padnie.



Awatar użytkownika
Artur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 19:23
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: Artur » ndz lut 26, 2006 15:21

połowe baku ??
dlaczego tak myślisz

wg mnie wystarczy 0.25 baku i powinno być ok


Arczi

Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: tomekra » ndz lut 26, 2006 16:46

ja utrzymywałem powyzej rezerwy ale niezawsze i chyba pompa się skończyła całkiem już bo teraz wcale nie chodzi


[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Re: [mk3] pompa paliwa

Post autor: flatron316 » ndz lut 26, 2006 17:05

tomekra pisze:co może być powodem że pompa paliwowa działa tylko w momencie jak się jedzie a jak próbuje uruchomić samochód to stoi? musiałem auto odpalić awaryjnie na gazie bo niedostawał paliwa ale jak jechałem na gazie i przełączyłem na paliwo to silnik normalnie pracował na PB

:pub:
A skąd wiesz że nie chodzi?
Jak stacyjkę przekręcisz w położenie zapłon to powinna zadziałać ok 3 sek i się wyłączyć .To objaw prawidłowy ,słyszysz takie buczenie w zbiorniku 3 sek po przekręceniu stacyjki?

flat



Awatar użytkownika
durbas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:05
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: durbas » ndz lut 26, 2006 17:09

połowe baku ??
dlaczego tak myślisz

wg mnie wystarczy 0.25 baku i powinno być ok
Sprawa wygląda bardzo prosto im mniej paliwa w baku tym pompka musi się wiencej napracować aby wytworzyć ciśnienie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 26, 2006 17:14

Chodzi tylko o to żeby nie krążył przez pompke syf jeśli paliwo na samym dnie zostaje. Jakie tu znaczenie ma poziom? Byle to nie były stare brudne resztki i byle nie brakło całkiem. POmpce która może pompować paliwo na parę metrów w grórę nie potrzeba kilku cm więcej poziomu paliwa w baku do pomocy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
durbas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:05
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: durbas » ndz lut 26, 2006 17:16

tomekra pisze:ja utrzymywałem powyzej rezerwy ale niezawsze i chyba pompa się skończyła całkiem już bo teraz wcale nie chodzi
Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa? Może ci się przytkał, jak jeździsz z małym stanem paliwa to zbierasz cały syf z dolnej części zbiornika.



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » ndz lut 26, 2006 17:20

durbas pisze:
połowe baku ??
dlaczego tak myślisz

wg mnie wystarczy 0.25 baku i powinno być ok
Sprawa wygląda bardzo prosto im mniej paliwa w baku tym pompka musi się wiencej napracować aby wytworzyć ciśnienie.
Hehehe

A naprawdę to jest tak
Jak chodzi fura na gazie (założonym prawidłowo) to masz odłączone wtryski i pompuje paliwo wokoło tj do regulatora ciśnienia paliwa skąd wraca paliwo spowrotem przelewem do zbiornika .
Pompa elektryczna jest zanurzona w benzynie i nią jest chłodzona tak że jak paliwa zabraknie to się nie chłodzi tylko pracując na sucho zaciera i finito.
Tak że trzeba mieć zawsze w zbiorniku jakieś 5-10 l benzyny
Ale teoria z iloscią paliwa i ilością pracy pompy też mi się podoba :rotfl:

pozdro flat



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 26, 2006 17:30

flatron316 pisze:Pompa elektryczna jest zanurzona w benzynie i nią jest chłodzona tak że jak paliwa zabraknie to się nie chłodzi tylko pracując na sucho zaciera i finito.
Tak myślisz? To golfik nie jest taki mądry żeby odłączyć pompę jak ciśnienie paliwa wzrośnie w zespole wtryskowym do potrzebnego? Ależ głupi ten golfik :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » ndz lut 26, 2006 17:38

Paweł Marek pisze:
flatron316 pisze:Pompa elektryczna jest zanurzona w benzynie i nią jest chłodzona tak że jak paliwa zabraknie to się nie chłodzi tylko pracując na sucho zaciera i finito.
Tak myślisz? To golfik nie jest taki mądry żeby odłączyć pompę jak ciśnienie paliwa wzrośnie w zespole wtryskowym do potrzebnego? Ależ głupi ten golfik :)
Odłacza tylko gdy silnik nie pracuje (jest taki przekażnik z przodu który odłączy też pompę w razie wypadku jak fura leży cobyś się nie zjarał) tak że może nie taki znowu głupi ten gofer?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 257 gości