Mk4 brak długich i stopu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sopel87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 03, 2009 21:35
Lokalizacja: Stargard

Mk4 brak długich i stopu

Post autor: Sopel87 » śr lis 25, 2009 13:31

Witam wszystkich to mój pierwszy temat.
na wstepie chce napisac ze potrafie uzywac opcji szukaj i kilka dni szukalem czegos na ten temat i owszem byly tematy ale nie do konca o tym.
mam 2 problemy;
1). brak długich. Szukam schematu przekaźników i nie mogę znalezc zeby je sprawdzić, niemam ani długich ,ani nie moge mrygac nimi, wiec przelacznik pewnie jest sprawny, i chcialem sie dowiedzoiec który przekaznik jest od swiatel w golfie.
2) brak swiatel stopu.
po zwarciu kabli przy wlaczniku przy pedale nie zapala sie nadal, pozniej od kolesia przelozylem ten wlacznik i tez nie dziala.
chcialem cos takiego zrobic;
puscic kabel + do wlacznika prosto z akumulatora i nie bawic sie w elektryke, czy dobrze mysle?
golf IV 1.4 16v 1998r
proszę o pomoc



Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » śr lis 25, 2009 13:57

Obrazek

Do sprawdzenia:
bezpiecznik nr. 13 Światła stopu 10A

bezpiecznik nr. 18 Prawy reflektor, światła długie 10A
bezpiecnzik nr. 19 Lewy reflektor, światła długie 10A

i nic nie majstruj :wink:
jak sprawdzisz to daj znać pomyślimy co dalej.
Ostatnio zmieniony śr lis 25, 2009 13:59 przez RA_FEEL_IT!, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sopel87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 03, 2009 21:35
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Sopel87 » śr lis 25, 2009 16:09

nie no bezpieczniki sprawdzalem :grin: chodzilo mi o przekazniki, bo nawet lampka na desce od dlugich sie nie swieci



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lis 25, 2009 16:15

przekaźnika żadnego nie znajdziesz bo światła nie są na przekaźnikach, nie pozostaje nic innego jak sprawdzenie okablowania.


Obrazek

Awatar użytkownika
Sopel87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 03, 2009 21:35
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Sopel87 » śr lis 25, 2009 16:20

Tego właśnie się obawiałem.
Może ktoś wie od czego zacząć?
i jak z tym stopem?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr lis 25, 2009 17:38

Miernik w łąpę i sprawdzamy masy przy żarówkach, zasilanie przed rzeczonymi bezpiecznikami a potem lecimy z przewodami w wiązce wyłaczników... (54) omijanie instalacji w przypadku świateł stopu nie jest dobrym pomysłem.
Ostatnio zmieniony śr lis 25, 2009 17:39 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr lis 25, 2009 17:58

Nie jest powiedziane, że przełącznik jest dobry. Prąd na drogowe idzie właśnie przez przełącznik a na odwrót: mijania omijają przełącznik (ten na kierownicy, manetki) bo idzie prosto z włącznika w desce rozdzielczej do skrzynki. Może być nawet zepsuty ten włącznik na desce, gdyż drogowe mają inny styk w Golfie.
Rozebrać osłonę kolumny, wyjąć (opisy w internecie) włącznik z deski i sprawdzać gdzie prąd jeszcze jest a gdzie już nie dochodzi.



Awatar użytkownika
Sopel87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 03, 2009 21:35
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Sopel87 » śr lis 25, 2009 18:52

Jacek75 pisze:omijanie instalacji w przypadku świateł stopu nie jest dobrym pomysłem.
dlaczego? mogl bys uzasadnic?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr lis 25, 2009 21:34

No bo po co to robić, kłaść jakąś tam plątaninę "nielegalnych" czyli niefabrycznych kabelków, wygląda to potem szkaradnie i jest to ostatnia ostateczność :grin: - jeśli przyczyną jest drobnostka: gdzieś urwała się końcóweczka, może coś zaśniedziało, najwięcej roboty jest by to odnaleźć.
Innym aspektem jest to że jeśli się pociągnie kabelek od plusa a nie da bezpiecznika - to już jest "jazda bez trzymanki!", można spalić autko; ale o to Kolegi nawet nie podejrzewam.

A we wtyku na wyłączniku hamowania, na czerwono-brązowym jest w ogóle prąd?
Ostatnio zmieniony śr lis 25, 2009 21:39 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sopel87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 03, 2009 21:35
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Sopel87 » śr lis 25, 2009 21:45

Zico63b pisze:Innym aspektem jest to że jeśli się pociągnie kabelek od plusa a nie da bezpiecznika - to już jest "jazda bez trzymanki!",
NIE NO TO JUZ BY BYL DEBILIZM :goof:
WLASNIE RACZEJ NIEMA PRADU BO PO ZWARCIU NIE ZASWIECILY SIE STOPY



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr lis 25, 2009 22:35

Sorry, to tak dla prewencji i do przyszłych pokoleń napisałem, by tego czasem nie próbować.
A wracając do sprawy.
Gdy nie ma przepływu czyli gdzieś po drodze jest przerwa, np. nie wchodzi prąd z kabla do lampy - oczywistym jest, że mimo złączenia pinów we wtyku wyłącznika, lampy nie zaświecą.
Jak pisałem, sprawdzić napięcie we wtyku wyłącznika. Gdy jest, złączyć drucikiem piny i sprawdzić na lampach czy jest napięcie w czerwono-czarnym we wtyku lamp.
Można też sprawdzić czy jest napięcie w pinie gdzie wkładany jest bezpiecznik.
I jeszcze coś ale to mało prawdopodobne: na lewym słupku jest pod wykładziną złączka instalacji, biegnie w niej właśnie czerwono-czarny, czy coś tam nie zaśniedziało?
Ostatnio zmieniony śr lis 25, 2009 22:38 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw lis 26, 2009 09:17

Instalacja świateł stopu jest powiązana min. z ABS i ESP, moduły muszą wiedzieć że hamujesz, bez znajomości instalacji można spowodować ominięcie czegoś i np. brak tego sygnału co spowoduje nie działanie powyższych modułów.
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 09:18 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Sopel87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 03, 2009 21:35
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Sopel87 » czw lis 26, 2009 15:19

Jacek75, ale abs dziala normalnie



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw lis 26, 2009 17:13

Ale moze przestac dzialac jak poprowadzisz dzikiego plusa do swiateł, nie patrzyłem na schemat jak to dokładnie idzie.
Tak jak pisalem na początku: miernik w łapę i sprawdzic masy bo to prosto zrobic i najczesciej padaja a potem jezli masy sprawne szukac dlaczego nie ma plusa od zarowek jadac poprzez bezpieczniki do przełączników i do (54) - plus zasilania przełaczników.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 294 gości