problem z komputerem pokładowym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tedevip
PROSTO. i ELEGANCKO !
PROSTO. i ELEGANCKO !
Posty: 85
Rejestracja: wt lis 24, 2009 11:13
Lokalizacja: Brodnica

problem z komputerem pokładowym

Post autor: tedevip » wt lis 24, 2009 20:59

witam mam problem z komputerem pokładowym mianowicie komputer pokazuje tylko czas, ile czasu samochód chodził odpalony bądź na zapłonie, i temperatura oleju a reszta nie działa pokazuje "--" bądź zera a przy temperaturze z zewnątrz -40. Co jak ktoś pomoże mi zniwelować usterke będę wdzięczny ! Pozdrawiam Tomek



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt lis 24, 2009 21:03

Pokazywał kiedyś dobrze?
tedevip pisze: bądź na zapłonie
MFA nie posiada takiej funkcji, jeśli już to czas przejazdu.

Na początek do sprawdzenia czy podciśnienie z dolotu dochodzi do zegara, czy jest czujnik temperatury zewnętrznej w lewym przednim narożniku auta, pod błotnikiem.
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 21:11 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt lis 24, 2009 21:08

tedevip pisze:MFA nie posiada takiej funkcji, jeśli już to czas przejazdu.
posaida :) przekrec zapłon i patrz na zegarek :) liczy ile auto jest odpalone :)

tedevip pisze:bądź zera a przy temperaturze z zewnątrz -40. Co jak ktoś pomoże mi zniwelować usterke będę wdzięczny ! Pozdrawiam Tomek
spalanie jak Ci nie dziala, to znaczy ze albo masz wezyk nieszczelny idacy od rurki plastkitowej ( zaowrek od srwa do kolektora ssacego ) do liczika, albo licznik
jezeli tempertura powitrza Ci nie dziala, to cos z czujnikiem.. poszukaj go pod lewa podłuznica...

srednie spalanie bierze sie z przebiegu i spalania..
no i to byłoby wszystko :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » wt lis 24, 2009 21:10

mate64, a właśnie jak odpalimy to leci czas :bajer:
temperatura -40 na pewno czujnik
-- zapewne spalanie, średnia prędkość czujnik Halla z tylu licznika lub przewód podciśnienia
Obrazek


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt lis 24, 2009 21:12

ale pokazuje tylko czas przejazdu/pracy silnika, czasu włączenia zapłonu już nie pokaże.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt lis 24, 2009 21:14

mate64 pisze:czasu włączenia zapłonu już nie pokaże.
chcesz sie załozyc ?? :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt lis 24, 2009 21:16

Nie mam o co u mnie nie pokazuje jeśli nie mam włączonego silnika, tylko przekręce zapłon to mam ---


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt lis 24, 2009 21:19

mate64 pisze:Nie mam o co u mnie nie pokazuje jeśli nie mam włączonego silnika, tylko przekręce zapłon to mam ---
az mi sie nie chce isc do auta, ale pewny niemal jestem ze kiedys na zapłonie zostawilem, bo sprawdzalem cos z dmuchawa i pozniej na zegarku mialem jakies tam minuty....
takze juz teraz zgłupiałem.. na pewno jest czas ile silnik pracował...


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
tedevip
PROSTO. i ELEGANCKO !
PROSTO. i ELEGANCKO !
Posty: 85
Rejestracja: wt lis 24, 2009 11:13
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: tedevip » śr lis 25, 2009 21:49

no dobra to będę sprawdzał, jestem raczej pewny że w tym wężyku nie ma żadnego Ciśnienia. kiedyś rozbieram licznik i się zastanawiałem co to jest i go odpaliłem i nic się nie działo. to mocne powinno być to ciśnienie czy słabe w tym wężyku ? i gdzie musi być podłączony drugi koniec wężyka? :chytry:


obecne auto JETTA A2 COUPE GTX viewtopic.php?f=87&t=471331&p=5740560#p5740560

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lis 25, 2009 21:52

tedevip pisze:i gdzie musi być podłączony drugi koniec wężyka?
jeden do licznika , drugi koniec do zaworka na rurce laczacej serwo z kolektorem hamulcowym... pisalem juz wyzej....i nie cisnienie , tylko podcisnienie ...
kolektor ssacy SSIE powetrze, w liczniku jest czujnik podcisnienia, na podstawie tego jakie ono jst wyliczane jest spalanie :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
tedevip
PROSTO. i ELEGANCKO !
PROSTO. i ELEGANCKO !
Posty: 85
Rejestracja: wt lis 24, 2009 11:13
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: tedevip » śr lis 25, 2009 21:57

guti pisze:
tedevip pisze:i gdzie musi być podłączony drugi koniec wężyka?
jeden do licznika , drugi koniec do zaworka na rurce laczacej serwo z kolektorem hamulcowym... pisalem juz wyzej....i nie cisnienie , tylko podcisnienie ...
kolektor ssacy SSIE powetrze, w liczniku jest czujnik podcisnienia, na podstawie tego jakie ono jst wyliczane jest spalanie :)
można jakieś fotki gdzie ten drugi koniec wchodzi bo nie mam za bardzo pojęcia o czym mowa...
Ostatnio zmieniony śr lis 25, 2009 22:02 przez tedevip, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lis 25, 2009 21:59

tedevip pisze:można jakieś fotki gdzie ten drugi koniec wchodzi bo nie mam za bardzo pojęcia o czym mowa...
ktory koniec ? ten pod maska? :) ??


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
tedevip
PROSTO. i ELEGANCKO !
PROSTO. i ELEGANCKO !
Posty: 85
Rejestracja: wt lis 24, 2009 11:13
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: tedevip » śr lis 25, 2009 22:03

guti pisze:
tedevip pisze:można jakieś fotki gdzie ten drugi koniec wchodzi bo nie mam za bardzo pojęcia o czym mowa...
ktory koniec ? ten pod maska? :) ??

tak bo w jeden jest z tyłu licznika a drugi nie wiem gdzie dochodzi zdjęcie by mi pomogło, tego pod maską ;]

i jak sprawdzić to pod ciśnienie ?



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lis 25, 2009 22:04

otwórz maske , poszuka plastikowej rurki miedzy kolktorem ssacym ( to srebrne pod wtryskiem ) do serwa hamuclowego ( takie okrągłe , pomka hamulcowa jest do tefo przykręcona :) ) na tj plastokowej rurce bdzie taki zawór zwrotny ( zółty element ma ) i ten zawórt ma dw krocce, przykryte gumowymi kapturkami.. do jednego z tych kroców ma byc podpięty wzyk ( zdejmujesz kapturek i podpinasz węzyk :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 322 gości