krzyżak - układ kierowniczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tattoo_men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: tattoo_men » wt lis 24, 2009 18:24

Na postoju ruszaj kierownica samym luzem i obserwuj kola czy sie ruszaja. Jezeli kola stoja w miejscu a luz na kole kierownicy jest spory lub sa wyczuwalne stuki to mozesz zainwestowac w nowy krzyzak i to tylko ASO



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lis 24, 2009 18:28

sposób który opisałeś to hmmm......Od kiedy jedynym elmentem układu kierowniczego na którym może powstać luz jest krzyżak. Stukać i dawać luz mogą także wybite drążki, końcówki drążka a przede wszystkim listwa maglownicy i tak tego nie sprawdzi.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lis 24, 2009 18:50

musiałbyś zdjąć osłonę kolumny (nie kojarzę jak to dokładnie wydląda w mk4) tak żeby był dostęp do krzyżaka.
Jednym z przednich kół możesz się zaprzeć o jakiś krawężnik tak żeby móc naprężać układ kierowniczy.
Jedną ręką łapiesz za przegub na krzyżaku, drugą naprężasz układ kierowniczy, ruszasz lewo prawo itd. Jeśli to niewykonalne to musisz poprosić o pomoc drugą osobę. Tak sprawdzisz jeden przegub na krzyżaku. Drugi jest po stronie silnika pod gumową osłoną. Luzy i stukanie będą wyczuwalne ręką.
Jednak od razu Ci powiem że to raczej bedzie magiel. Tzn reguła jest taka że na naszych drogach średnio co 100-200 tys km magiel nadaje się do remontu. Krzyżak pada znacznie rzadziej.
Pamiętaj że ewentualny luz w jednym miejscu nie wyklucza luzu gdzie indziej i może być tak że po usunięciu pukania w jednym miejscu stukać będzie dalej w innym.
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 18:54 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
tattoo_men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: tattoo_men » wt lis 24, 2009 19:30

sas_gti: kolega zadał konkretne pytanie krzyzak czy maglownica. Po cholere bede mu zawracal glowe poszczegolnymi elementami ukł. kierowniczego i zawieszenia - skoro moze szach11 pofatygowal sie na szarpaki i wyklucza drazki koncowki laczniki stabil itd



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lis 24, 2009 19:42

Nie rozumiemy się. Napisałeś to tak, przypomnę
tattoo_men pisze:Na postoju ruszaj kierownica samym luzem i obserwuj kola czy sie ruszaja. Jezeli kola stoja w miejscu a luz na kole kierownicy jest spory lub sa wyczuwalne stuki to mozesz zainwestowac w nowy krzyzak
Otóż jezeli koła będą jak to ująłeś w miejscu a luz na kole spory oraz będą wyczuwalne stuki to rownie dobrze moze to byc maglownica jak i krzyżak. Nie mam pojęcia na jakiej podstawie sądzisz że te objawy wykluczają maglownicę. Moze mi wytlumaczysz.

[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 18:47 ]
tattoo_men pisze:laczniki stabil
o łacznikach staba nic nie pisałem...
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 19:44 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lis 24, 2009 20:27

szach11 pisze:łozysko kardana
przegub kardana , o nim właśnie pisałem.
Tak krzyzak jest podwójny, wygląda mniej więcej tak i składają sie na niego dwa takie przeguby.
http://photos04.allegroimg.pl/photos/or ... /813981853

Ty złapałeś zapewne za ten po stronie kabiny. Jesli stukot dochodzi bardziej z dołu to bedzie to albo ten drugi przegub (raczej mało prawdopodobne) albo maglownica.

[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 19:32 ]
szach11 pisze:Zgadza się na szarpakach bylem z zawieszeniem i drażkami jest chyba ok bo roznie to bywa z diagnoza w naszych serwisach
przede wszystki mto by auto geometri nie trzymało jakby coś było z drążkami. Ja wymieniłem wszystko po prostu co można wykryć metodą którą podał tattoo_men, a nie chciałem sugerować że to może być u Ciebie bo oczywiście umiem czytać ze zrozuieniem i wiem że podejrzewasz magiel lub krzyżak. Po prostu tą metodą którą podał tatoo tego być nie sprawdził.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lis 24, 2009 20:48

na tym moim? Chyba nie , pierwszy lepszy wrzuciłem z allegro a szukałem po "krzyzak vw" wiec na pewno jest o jakiegoś vw
Poluzowanie tych śrub raczej też można wykluczyć.



Awatar użytkownika
tattoo_men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: tattoo_men » wt lis 24, 2009 20:58

Sas oczywiscie masz racje ze to moze byc zarowno luz miedzy listwa a slimakiem tyle ze czesto w takich przypadkach dochodzi do drzenia kierownicy podczas jazdy. Tym bardziej ze w Golfach czesciej padaja przekladnie niz krzyzaki. Jednak kiedy pracuje pompa steru na odpalonym silniku a stuki sa wyrazne to przyznasz ze moze to byc jednak krzyzak. Obaj zapomnielismy o tulejach, jablkach przy maglownicy ze tam tez lubi stukac.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości