Obroty silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Obroty silnika
Mam Golfa 3 tak jak w opisie, od jakiegoś czasu mam problemy z wolnymi obrotami , samochód zapalam z wciśniętym pedałem przyspieszenia bo w innym wypadku odpalenie jest niemożliwe, na zimnym silniku praktycznie niema wolnych obrotów, samochód potrafi zgasnąć nawet podczas zmiany biegu np z jedynki na dwójkę podczas rozpędzania, gdy silnik jest ciepły to obroty oscylują w granicach 550/700 i występuje efekt falowania, zauważam również że przy jeździe w granicach obrotów 1900 samochodem zaczyna szarpać (silnik przerywa) po przekroczeniu 20.000 efekt ten zanika.
1. Wymieniłem przepustnice na używaną ale 100% sprawną i poddałem ja adaptacji (u mechanika).
2. Silnik po sprawdzeniu Vag-iem nie wykazuje żadnych błędów.
3. Problemy te pojawiają sie zarówno na zasilaniu PB jak i LPG.
proszę o pomoc co można jeszcze zrobić w tym temacie bo nie mam więcej pomysłów.
1. Wymieniłem przepustnice na używaną ale 100% sprawną i poddałem ja adaptacji (u mechanika).
2. Silnik po sprawdzeniu Vag-iem nie wykazuje żadnych błędów.
3. Problemy te pojawiają sie zarówno na zasilaniu PB jak i LPG.
proszę o pomoc co można jeszcze zrobić w tym temacie bo nie mam więcej pomysłów.
KOPCI KASZLE ALE "BRYKA" VW Golf III 1,6 silnik AEE (pb95 / LPG sekwencja "Vector")
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224640 na wstępie zapraszam do lekturki
Co do silnika w nich lubią pękać kolektory ssące i łapią ślepe powietrze ja mam podobnie że albo łapie mi niskie obroty i gasnie albo łapie takie pod 1500 i 3ma ciągle.... i właśnie mysle nad sprawdzenie kolektora ssącego czy nie ma delikatnego peknięcia
Co do silnika w nich lubią pękać kolektory ssące i łapią ślepe powietrze ja mam podobnie że albo łapie mi niskie obroty i gasnie albo łapie takie pod 1500 i 3ma ciągle.... i właśnie mysle nad sprawdzenie kolektora ssącego czy nie ma delikatnego peknięcia
Dzięki za odpowiedz się naczytałem trochę, jutro zabieram się za przewody, świece, sprawdzę aparat zapłonowy i jak by co to napisze czy pomogło, a z tym kolektorem to mnie trochę za niepokoiłeś, zwłaszcza ze mam już przebiegu 280,000 km i w sumie wszystko się może zdarzyć.
KOPCI KASZLE ALE "BRYKA" VW Golf III 1,6 silnik AEE (pb95 / LPG sekwencja "Vector")
Sprawdź sobie przewody podciśnieniowe. Ja tak miałem jak wykruszyła się taka gumowa zaślepka na przewodzie podciśnieniowym do serwa, zasysał sobie tamtędy lewe powietrze i na ciepłym było około 500 RPM a na zimnym to na granicy gaśnięcia albo gasł.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pt paź 09, 2009 11:12
- Lokalizacja: Łódź
Witam.
Mam pytanie.Do ktorego czujnika prowadzi prawa wtyczka w monowtrysku golf 1.8.Lewa krokowy,srodkowa wtrysk a ta po prawej?Czujnik temperatury?Faluje mi auto na bezynie a na gazie swiruje bardzo wysokimi obrotani gdy osiagnie temperature po odlaczeniu tej wtyczki odrazu sie poprawia.Gdy auto postoi cala noc jest ok.
Mam pytanie.Do ktorego czujnika prowadzi prawa wtyczka w monowtrysku golf 1.8.Lewa krokowy,srodkowa wtrysk a ta po prawej?Czujnik temperatury?Faluje mi auto na bezynie a na gazie swiruje bardzo wysokimi obrotani gdy osiagnie temperature po odlaczeniu tej wtyczki odrazu sie poprawia.Gdy auto postoi cala noc jest ok.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: czw maja 17, 2007 19:54
- Lokalizacja: Częstochowa
Włącze się do dyskusji, mam mk3, półtorej roku temu, wrzuciłem instalację gazową. Pojeździłem na niej troche ale zauważyłem jedną rzecz. Do dnia dzisiejszego silnik na wolnych obrotach pracuje nie równo. Obroty falują, tzn. wolne obroty mam ustawione na około 900, ale co około dwie sekundy obroty spadają o około 70-100 i słychać że silnik zmniejsza obroty, a po chwili znów pracuje normalnie. Cały proces trwa w nieskończoność. Nie zawsze mi się tak dzieje z tym falowaniem wolnych obrotów, czasmi jest dobrze. Nie ma na to falowanie znaczenia pogoda, pora dnia, temeratura. Bo w każdej się tak dzieje. Nadmienie że to się dzieje gdy silnik pracuje na gazie. Na benzynie silnik pracuje normalnie, nie zauważyłem takiego falowania.
Byłem już dwa razy u gazownika na regulacji i po przejechani kilku kilometrów sytuacja się powtarza. Może ktoś z Was miał już taki problem i znalazl wyjście z tej pasowej sytuacji. Pozdrawiam.
Byłem już dwa razy u gazownika na regulacji i po przejechani kilku kilometrów sytuacja się powtarza. Może ktoś z Was miał już taki problem i znalazl wyjście z tej pasowej sytuacji. Pozdrawiam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pt paź 09, 2009 11:12
- Lokalizacja: Łódź
wiec co sugerujecie?Mam ja wyczyscic wymienic czy jak?Nie dochodzi tam zaden inny sygnal z jakiegos czujnika?Jesli wyjme go i wsadze to auto dobrze dziala puki go nie wylacze i nie uruchomie ponownie.mishabest pisze:michał_łdz,
ta po prawej to zdaje się TPS (czujnik położenia przepustnicy)
Jesli go calkowicie odlacze to jakie moga byc tego skutki?Takie pytanie z czystej ciekawosci:)
TPS działa jak potencjometr i informuje ECU o położeniu przepustnicy. Jak wykręcisz tps to da się go wyczyścić (poszukaj na forum) , chyba że ścieżki się rozlazły to wtedy wymiana. Po zabiegu czyszczenia TPS należy wyregulować (instrukcja również jest na forum) i przeprowadzić adaptację przepustnicy. Gaz również korzysta z sygnałów TPS więc faktycznie problem może jego dotyczyć.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
No i wymieniłem przewody WN, świece NGK 3 elektrodowe (zawsze takich używam), filtr powietrza bo z przebiegu tak wychodzi akurat wymiana przeczyściłem jeszcze aparat zapłonowy bo trochę był już zabrudzony jakiś taki nagar był na stykach ale niewiele to pomogło, problem nadal aktualny, a mam pytanie do czego służy wężyk gumowy podciśnienia który wchodzi do przepustnicy, po jego odpięciu obroty się wyrównują ale utrzymują się w granicach 10,000-12,000 czy może ten czujnik na tym wężyku jest zepsuty??? bo jak go rozłączam od tego filtra który znajduje się koło prawego przedniego koła to tak dziwnie w nim "klupie" ale po chwili przestaje, następne zjawisko które odkryłem to po odłączeniu czujnika tem. wody obroty silnika podnoszą się, ale to chyba normalne bo zaczyna chodzić na ssaniu nie?... co jeszcze mogę zrobić w moim temacie ???
KOPCI KASZLE ALE "BRYKA" VW Golf III 1,6 silnik AEE (pb95 / LPG sekwencja "Vector")
kolego co Ty masz za silnik ze tak Ci sie wkreca :green_fuck:paw_wen pisze:granicach 10,000-12,000
Słuchaj a może Ty masz ten pochłaniacz oparów co? kurde szkoda ze kumpel sie pochorował z roboty bo on ma taki silnik i jak bym polukal to bym coś niecoś powiedział. sprawdź wszystkie wezyki pod cisnieniowe przede wszystkim może gdzie ciągnie lewe powietrze i dlatego tak sie zachowuje. Kolejna sprawa ogladales ten kolektro ssacy?
A to ze podniósł obroty po odlaczeniu czujnika temp to prawidłowo bo przechodzi w tryb awaryjny jakiś i traktuje tak jak by był zimny silnik.
Przepraszam chyba sam się rozpędziłem z tymi obrotami miało być 1000-1200 a silnik mam 1,6 AEE no jutro muszę jeszcze te wężyki posprawdzać dokładniej bo dziś patrzyłem na nie ale nic specjalnie tam nie widziałem.
A o co chodzi z tym pochłaniaczem oparów???
A o co chodzi z tym pochłaniaczem oparów???
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 22:43 przez paw_wen, łącznie zmieniany 1 raz.
KOPCI KASZLE ALE "BRYKA" VW Golf III 1,6 silnik AEE (pb95 / LPG sekwencja "Vector")
to taka pucha, do niej idą dwa wężyki jeden z baku drugi gdzieś do silnika jako podciśnieniowy właśnie przez zawór elektromagnetyczny. mój np jak miał przetarty ten podciśnieniowy to falował na obrotach w momencie pracy zaworu od tego pochłaniacza jak odłączyłem wężyk to mi spadł jeszcze bardziej na obrotach ale nie zgasł, dopiero po wymianie tego wężyka i jak go z ciekawości odłączyłem to auto zgasło, wiec ciśnienia musi mieć bo inaczej wariuje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 277 gości