zmiana silnika bo skonczyl zywot:)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rafal85rtc
...
...
Posty: 676
Rejestracja: śr maja 23, 2007 19:02
Lokalizacja: RATOVWICE
Kontakt:

zmiana silnika bo skonczyl zywot:)

Post autor: rafal85rtc » pn lis 23, 2009 17:47

witam wszystkich posiadam silnik obecnie w golfie 1.3 MH na gazniku i mam takie pytanie czy mozna zastapic go innym pomijajac zmiane wiazki elektrycznej?????? moze byc wieksza pojemnosc tylko bez zmiany elektryki z gory dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony pn lis 23, 2009 17:59 przez rafal85rtc, łącznie zmieniany 1 raz.


NOOO BAASS NOO FuNN!!!!
moje MK3 viewtopic.php?f=88&t=364418" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » pn lis 23, 2009 18:02

rafal85rtc, cokolwiek będziesz chciał włożyć większego niż 1.3 to wiąże się to z masą przeróbek... Teraz masz silnik pochylony w stronę przedniego pasa. Silniki od 1.6 są pochylone w stronę ściany grodziowej.... do tego musisz jeszcze:
- wymienić chłodnicę cieczy bo ma inaczej wyjścia wyprowadzone
- węże do chłodnicy oraz nagrzewnicy, od zbiorniczka wyrównawczego może podpasować
- skrzynia biegów oraz prawa półoś ( lewa jest taka sama )
- poduszki pod silnikiem o ile to będzie diesel
- wiadomo instalacja silnika ( w 1.3 np. rozrusznik jest przy ścianie grodziowej w innych z przodu koło akumulatora )
- układ wydechowy... w 1.3 masz kolektor wydechowy za chłodnicą w innych silnikach masz przed ścianą grodziową
- wymiana linki sprzęgła jak i linki gazu bo są inne....
Jak widzisz wbrew pozorom nie jest tego tak mało... więc musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcesz prawie pół auta z wymienić czy remontować stary silnik. Jeśli będziesz chciał robić swap'a to najlepiej kupić całe auto na dawcę wtedy tylko wyciągasz z jednego i przekładasz do drugiego. Koszt początkowy może wyższy, ale później okazuje się, że to najtańsze wyjście :) .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
rafal85rtc
...
...
Posty: 676
Rejestracja: śr maja 23, 2007 19:02
Lokalizacja: RATOVWICE
Kontakt:

Post autor: rafal85rtc » pn lis 23, 2009 19:33

marcinas1983, dzieki za odp jedyne wyjscie to szukac taki sam silnik w przyzwoitej cenie no i stanie co bedzie najtrudniejsze :helm: bo nie chce sie pakowac w koszty przerastajaca wartosc samochodu :bigok:


NOOO BAASS NOO FuNN!!!!
moje MK3 viewtopic.php?f=88&t=364418" onclick="window.open(this.href);return false; :)

piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » pn lis 23, 2009 20:07

no to z silników pochylonych do przedniego pasa to jeszcze spasi 1.4 ABD i 1.6 ABU z mk3 a czy gaźnik wydoli tego nie wiem w każdym bądźrazie ja bym kombinował z ABU 75 źrebaków będzie lepiej ciągło jak te 55



Awatar użytkownika
rafal85rtc
...
...
Posty: 676
Rejestracja: śr maja 23, 2007 19:02
Lokalizacja: RATOVWICE
Kontakt:

Post autor: rafal85rtc » pn lis 23, 2009 20:52

piteR-ek pisze:75 źrebaków będzie lepiej ciągło jak te 55
to jest wiadome ale przy swapie zawsze cos bedzie wychodzic i ciagle trzeba bedzie dokladac :bigok: a z tym samym silnikiem nie powinno nic sie dziac :bigok:


NOOO BAASS NOO FuNN!!!!
moje MK3 viewtopic.php?f=88&t=364418" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 23, 2009 21:06

rafal85rtc, jest jeszcze opcja zakupu wiekszego silnika od golfa II na gaźniku ale łącznie z gaźnikiem bo Twój nie obsłuży większego. Np RF 1.6, albo 1.8 GU (ten bym polecał). Tylko że niestety razem ze skrzynka, łapami i cłodnica plus wezami byś musiał brać, natomiast wówczas nie miałbyś żadnych trudności z elektryką


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
rafal85rtc
...
...
Posty: 676
Rejestracja: śr maja 23, 2007 19:02
Lokalizacja: RATOVWICE
Kontakt:

Post autor: rafal85rtc » wt lis 24, 2009 17:46

Paweł Marek, aha czyli jest opcja na wiecej mocy :helm: a powiec mi jedno po co wymieniac chlodnice wystarczy tylko dluze weze :bigok: a skrzynie biegow tez trzeba wymienic???


NOOO BAASS NOO FuNN!!!!
moje MK3 viewtopic.php?f=88&t=364418" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt lis 24, 2009 18:01

Paweł Marek pisze:Np RF 1.6, albo 1.8 GU (ten bym polecał). Tylko że niestety razem ze skrzynka, łapami i cłodnica plus wezami byś musiał brać, natomiast wówczas nie miałbyś żadnych trudności z elektryką
przecież wszystko jest napisane wyżej :) .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 219 gości