Czy to napewno regulator napięcia do wymiany???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » pn lis 23, 2009 09:17

kolega pisal ze nie ma problemu z aku a jak jest padniety regulator to zaras aku szlak trafia



Awatar użytkownika
niko02
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:31
Lokalizacja: Sadówka
Kontakt:

Ładowanie

Post autor: niko02 » pn lis 23, 2009 10:53

Jak mu za mało ładuje, to nie rozwali aku, gorzej, jak ładuje za dużo, tego nie sprawdził, więc się nie wypowiadam na ten temat. Zazxnaczyłem mu tylko, jak to może wyglądać i niech sobie zrobi jeden pomiar, to wykluczy regulator.


Oceńcie to ...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=440080&p=5298815#p5298815

bytomka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 14:23
Lokalizacja: 41-902 Bytom

Post autor: bytomka » wt lis 24, 2009 20:16

Koledzy jak to jest z tym ładowaniem piszecie że macie 14,2 - 14,4V (niby wzorcowe) a przecież nasze orginalne (fabryczne ) alternatory mają regulatory napiecia na 14V. Więc nie powinny dawać wyższego napięcia, bo tak mają ustawiony próg ładowania. W przpadku napięcia ładowania powyżej 14V to chyba macie założone regulatory napięcia na 14,5 V to dopiero wtedy możliwe jest w/g mnie utrzymywanie stabilnego napięcia ładowania na poziomie 14,2 - 14,4 . Jeżeli jestemw błedzie to ????



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt lis 24, 2009 20:22

Te 0,2 czy 0,3V nie mają tak krytycznego naprawdę znaczenia.
Wszystkiemu winne są oznakowania producentów. I tak instalacja jest nazywana 12V, praktycznie każdy alternator jest oznakowany 14V/ ileś tam amperów, a napięcia regulatorów i zalecane napięcie ładowania to z kolei 14,2 do 14,5V. To są szczegóły, byle znacząco wzrastało z poziomu akumulatora (ok.12,5V) na te ponad 14V!



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt lis 24, 2009 20:43

bytomka, widzę, że walczysz na dwa fronty.


JaroW

bytomka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 14:23
Lokalizacja: 41-902 Bytom

Post autor: bytomka » wt lis 24, 2009 20:52

Kolego Jarowo
Tak te same pytanie postawiłem w tych dwóch tematach (bardzo pokrewnych)bo nurtuje mnie odpowiedź na to pytanie. Może ktoś kto mówi że ma ładowanie powyżej 14V powie że ma regulator na np 14,5V i wtwdy to jest dla mnie jak najbardziej zrozumiałe , sam mam regulator orginalny na 14V i ładuje mi pod obciążeniem 13,8V a bez obciążenia 13,95V. Jako że mam wrażenie iż to jest troszenkę za mało w stosunku do optimum zastanawiam się nad zakupem regulatora na 14,5V



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt lis 24, 2009 21:08

Masz z powodu takiego napięcia jak piszesz jakieś problemy? W tym drugim temacie wyjaśniłem jak mogłem najlepiej że wyniki pomiarów jak koledzy opisują nie nadają się do porównywania. Może te twoje 13,85 to tak naprawdę 13.97 gdyby pomiar był wykonywany laboratoryjnym miernikiem z dużą dokładnością. Jak nie nasz problemów z aku to daj sobie spokój. Ja mam 13,8 - 13,9 z obciążeniem na aku 44 Ah, a na bezpiecznikach i stacyjce, sterowniku silnika nawet mniej i nie mam zamiaru z tym walczyć. Lepiej Ci na duszy. :)
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 21:08 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

bytomka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 14:23
Lokalizacja: 41-902 Bytom

Post autor: bytomka » wt lis 24, 2009 21:44

Kolego Jarowo

Czy Mam z powodu takiego napięcia jakieś problemy? - na razie nie , ale przy minus 15 stopni to czy starczy mi prądu aby rano zapalić auto ( stoi pod chmurką) i ruszyć do pracy, auto bedzie dopiero pierwszą zimę mnie wozić, aku mam 72Ah CENTRA ma 1,5 roku ,więc dmucham na zimne i zastanawiam się nad wymianą regulatora na 14,5 V aby mieć pewność iż będzie wystarczająco doładowywał akumulator.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt lis 24, 2009 21:46

szuksz dziury w całym,dla lepszego samopoczucia wymień na 14.5. i po problemie.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt lis 24, 2009 22:23

Myślę, że duber, dobrze to ujął. Wszak dobre samopoczucie to rzecz bezcenna


JaroW

Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Post autor: Cypis876 » śr lut 03, 2010 21:36

Panowie podepne sie do tematu bo problem mnie chyba tez dotyczy
pomierzyłem dzisiaj mirnikiem i wyszły takie wartosci

Na zgaszonym aucie 12,7 V
na biegu jałowym 14,68
Na właczączonych wiatłach i biegu jałowym 14,76

I moje pytanie jest takie czy mam do wymiany regulator napiecia

:bigok:



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr lut 03, 2010 22:16

Kolego! Jeździj i ciesz się życiem - wartości są bardzo dobre! Te 0,25V zgubi się na przewodach (a za parę latek będzie jak znalazł) i na urządzeniach będzie wymagane 14,5V
Ostatnio zmieniony śr lut 03, 2010 22:19 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 454 gości