zachowanie padalu hamulca

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

zachowanie padalu hamulca

Post autor: FIRERS » ndz lis 22, 2009 14:52

Witam mam taka watpliwosc w moim drugim aucie :seat cordoba vario. przy nacisnieciu hamulca, pedal wpada gleboko i jak puszcze i szybko nacisne drugi raz to zastaje wysoko. ale hamuje juz na szlag za pierwszym razem do zadzialania abs-u. jezdzilem seatem kolegi i mu pedal zachowuje sie za pierwszym nacisnieciem tak jak u mnie za drugim. tylko ze on nie ma abs-u. czy to jest wlasnie ta roznica??? i dlatego tak u mnie jest, poprzez pompe abs. dodam ze nie dawno wymienialem cale hamulce z tylu. zaczelo sie od tego ze prawie nie bylo recznego i na regulacji przy drazku, byly po 2 nakretki 10 podlozone. no to wymienilem linki okazalo sie ze pancez byl tak zgnity ze sie ugniatal po zaciagnieciu. ale nie poprawilo sie na tyle ze bylem zadowolony z tej wymiany.i bez zastanowienia kupilem nowe bebny TRW, szczeki Lucas, lozyska Vag, tocznie nabilem na prasie,komplet sprezynek(bo zabezpieczenia szczek byly juz cale z rdzy) no i samoregulatory.zaczolem od przelozenia koszyka abs i pozakladaniu sprezyn na szczeki, wyczyscilem wszystko. zalorzylem szczeki na nocowanie. i gdy wszystko bylo gotowe przed zalozeniem bebna przetarlem go papierem sciernym i wyczyscilem go i szczeki szmata z nitrem. beben wszedl na ciasno na szczeki wiec samoregulatora nie ustawialem (dobrze czy zle zrobilem ??)potem srube z wyczuciem, zabezpieczenie troche samaru. oczywiscie do lozysk tez dalem samaru..kolo i jazda probna. jak jade sam kola oba przy zaciagnieciu recznego sataja i abs pracuje. jak w 3 to juz nie staja... prosze o pomoc gdzie lezy blad w mojej pracy :)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz lis 22, 2009 15:31

instrukcja zamontowania
Obrazek
FIRERS pisze:i jazda probna. jak jade sam kola oba przy zaciagnieciu recznego sataja i abs pracuje. jak w 3 to juz nie staja... prosze o pomoc gdzie lezy blad w mojej pracy :)
Odnośnie drugiego to: po wymianie nowych elementów układu hamulcowego typu "szczęki - bębny" muszą się one dotrzeć- ułożyć, w początkowej fazie hamulce nie działają zbyt "dobrze"..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 22, 2009 15:32

Najpierw odpowietrzaj jeszcze raz bo najbardziej na to objawy wskazują, a jak nie pomoże to rozbieraj jeszcze raz i składaj od nowa bo musiałeś jakiś błąd popełnić. Przypomnij sobie czy jak odpowietrzałeś za pierwszym razem (chyba że tego nie zrobiłeś? ) to nie doprowadziłeś do tego że pompa wesała cały płyn ze zbiorniczka, bo wówczas będzie zapowietrzna


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » ndz lis 22, 2009 15:36

Paweł Marek pisze:Najpierw odpowietrzaj jeszcze raz bo najbardziej na to objawy wskazują
w 100% popieram



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » ndz lis 22, 2009 15:42

mowilem z perspektywy czasu. o tej jezdzie probnej po pierwszym razie jak jechalem to tylko zwalnialo a kola nie blokowalo pozniej zaczelo hamowac. ukladu nie odpowietrzalem po tej wymienie. wszystko dobrze poskladalem tylko nie zrobilem tej regulacji samoregulatora po nalozeniu bebna. a odpowietrzajac zaczac od najdlaszego kola ?? czyli tyl prawy ??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz lis 22, 2009 15:47

najdlaszego kola ?? czyli tyl prawy ??
tak


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 22, 2009 15:48

rzadko się zdarza żeby nie doszło do zapowietrzenia hamulców bębnowych po robocie z nimi. To powinineś był zrobić od razu. Koljenośc jak napisałeś


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » ndz lis 22, 2009 15:55

a czy jak samoregulator nie jest ustawiony dobrze to szczeki maja troszke luzu do bebna ???to to jesli dobrze mysle to jak zaciagne reczny delikanie to ten luz zniknie po chwili cylinderek sie rozepcha do szczek i przy nacisnieciu hamulca nie powinno byc tego glebokiego wpadniecia pedala jesli uklad nie jest zapowietrzony. a jesli dalej bedzie to uklad bedzie zapowietrzony i tym sposobem bede wiedial napweno co nie trybi ??? dobrze mysle czy sie nie wyspalem ?? jak sadzicie???



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 22, 2009 16:03

FIRERS pisze: czy sie nie wyspalem ?
zdecydowanie :) Rób jak radzimy, ponieważ nie odpowietrzyłeś to zrób to w pierwszej koklejności, a jak nie pomoże będziesz martwił sie tym co jest w bębnie póki co pozakręcane.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » ndz lis 22, 2009 16:09

ok tak zrobie jutro po pracy sie wbije na podjazd i to ogarne napisze jaki efekt moze komus sie przyda narazie pause do jutra:)

[ Dodano: 24 Lis 2009 16:50 ]
po odpowietrzeniu to samo. zostaje samoregulator naciagnac i zobaczyc wtedy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości