Brak 5 biegu po wymianie elementów mechanizmy zmiany biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KuScH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 15:42
Lokalizacja: Zd Wola

Brak 5 biegu po wymianie elementów mechanizmy zmiany biegów

Post autor: KuScH » ndz lis 22, 2009 15:43

Witam. Mam następujący problem, wymieniałem jabłko pod drążkiem zmiany biegów i tulejkę w której przesuwa się drążek (tą koło maglownicy). Aby ułatwi sobie sprawę wyjąłem to wszystko. Aby wyciągnąc drążek z owej tulejki musiałem rozkręcic i zdjąc końcówkę do której dochodzi cięgno i w której chodzi plastikowa kulka( kulka to była kiedyś teraz bardziej przypomina tulejkę). Oczywiści przed rozkręceniem końcówki zaznaczyłem dokładnie pozycje końcówki aby potem ją tak samo załorzyc. Miałem duży luz drążka przód tył i zauważyłem że jest to wina właśnie tej wyrobionej kulki, więc naciągnąłem na to co z niej zostało kawałek twardego węża gumowego i oszlifowałem na kształt kulisty. Z na ciągniętym wężem i tak ma trochę luzu. Wszystko złożyłem i piątka zniknęła, zamiast piątki wchodzi trójka i czasami dwójka nie chce wejśc. Ogólnie inne biegi wchodzą płynnie, przed zabiegiem dwójka wchodziła z pewnym oporem, po zabiegu (jeśli wejdzie) to wchodzi płynnie. Według mojego rozumowania są dwie możliwości: albo naciągnięty wężyk to spowodował (ale chyba to raczej niemożliwe przecież oryginalna kulka jest jeszcze większa niż ta która powstała w skutek naciągnięcia tej gumy) albo minimalnie krzywo przykręciłem końcówkę na drążek, tylko pytanie w którą stronę ją teraz obrócic prawo czy lewo. Doradźcie



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 22, 2009 15:58

załóż nową część z tą kulka (wałek zwrotny - 20 zeta), albo dorób kulkę o właściwej średnicy nie za małej. A na koniec reguluj ponownie do skutku ta obejmą na wałku którą zdjąłeś zakładając tulejkę do wspornika na maglownicy. Jeśli dobrze poskładałeś nie ma bata po regulacji musi działać


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
KuScH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 15:42
Lokalizacja: Zd Wola

Post autor: KuScH » ndz lis 22, 2009 16:59

Ale sęk w tym że jak ta kulka miała małą średnicę to biegi wchodziły. Czy poprostu wyrzucic ten kawałek gumy i to pomoże, czy go zostawic i regulowac własnie obejmę??



Awatar użytkownika
MetfaN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn sty 10, 2005 15:02
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: MetfaN » ndz lis 22, 2009 17:40

Spróbuj wyregulować tą obejmą na walku. Jak nie pomoże to spróbuj ręką(wybierakiem) od skrzyni wrzucić piąty bieg i zobacz co blokuje. U mnie o jeden ząbek na tej obejmie było przesunięte i ciężko było jedynkę wrzucić...


Mój VW Golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=22862
[url=http://www.vaglodz.pl/][img]http://img59.imageshack.us/img59/497/bannerbqkopia.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
KuScH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 15:42
Lokalizacja: Zd Wola

Post autor: KuScH » pn lis 23, 2009 09:18

H@lski to też przerabiałem, mi też jakiś czas temu 5 wchodziła ciężko i też musiałem wymienic to krótkie plastikowe cięgno. Wydedukowałem że muszę przesunąc obejmę w lewo. Dzisiaj będę to robił i zobaczymy



jon-x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
Lokalizacja: mikołów, katowice
Kontakt:

Post autor: jon-x » pn lis 23, 2009 10:54

U mnie robił to taki pacan po znajomości i pokręcenie dźwignią zmiany biegów w odpowiedni sposób 'przywraca' tą piątkę. Jak się źle ułoży - piątki nie ma, za to reszta biegów wchodzi idealnie. I w ten kubek hehe



Awatar użytkownika
KuScH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 15:42
Lokalizacja: Zd Wola

Post autor: KuScH » pn lis 23, 2009 13:51

Witam. Jak człowiek trochę popatrzy i pomyśli to dojdzie do tego jak to ma działac. Tak jak myślałem, pomogło przekręcenie obejmy na drążku w lewą stronę o milimetr. Piątka wchodzi jak w masełko, tak jak reszta biegów. Pozdrawiam i dzięki za rady



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 429 gości