Olej silnik tdi ajm
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
Nie wylewaj!
[ Dodano: 20 Lis 2009 20:41 ]
jesli ma norme 505.01 to nawet lepiej na zime bedzie ci lepiej palił. a tą raszte zostaw sobie na ewentualne dolewki. oleje zmienia sie z rzedszych na gęściejsze nigdy na odwrót wiec przy nastepnej zmianie wlejesz 5W-40 i gra muzyka
[ Dodano: 20 Lis 2009 20:48 ]
nie mieszaj!nigdy bo jeszcze budyń ci z tego wyjdzie
[ Dodano: 20 Lis 2009 20:41 ]
jesli ma norme 505.01 to nawet lepiej na zime bedzie ci lepiej palił. a tą raszte zostaw sobie na ewentualne dolewki. oleje zmienia sie z rzedszych na gęściejsze nigdy na odwrót wiec przy nastepnej zmianie wlejesz 5W-40 i gra muzyka
[ Dodano: 20 Lis 2009 20:48 ]
nie mieszaj!nigdy bo jeszcze budyń ci z tego wyjdzie
co do tej normy to mam dylemat takie podaje strona castrolFURMAN TDI pisze:Nie wylewaj!
[ Dodano: 20 Lis 2009 20:41 ]
jesli ma norme 505.01 to nawet lepiej na zime bedzie ci lepiej palił. a tą raszte zostaw sobie na ewentualne dolewki. oleje zmienia sie z rzedszych na gęściejsze nigdy na odwrót wiec przy nastepnej zmianie wlejesz 5W-40 i gra muzyka
SAE 5W-30; ACEA A3/B3, A3/B4, C3; BMW Longlife-04; VW 504 00/ 507 00; MB-Approval 229.51; Spełnia wymagania specyfikacji VW 503 01
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
to poprostu chciał sie go pozbyć i wcisnął ci go on jest zarówno do Tdi jak i benzynowych a ten 5w-40 nazywa sie castrol edge Turbo disel specjalny do pompowtyskiwaczy(norma vw 505.01) nie wiem co ci radzić szkoda wylewać bo niby nowszy lepszy(ten 5w-30) ale czy do pompek dobry norma ewidentnie nie ta.
Ja bym pojechał do tego mechaniora i kazał zalać ten z 505.01 na jego koszt skoro wcisnął ci go. Pewnie sam kupił nie taki jak trzeba i zrobił jak zrobił
Ja bym pojechał do tego mechaniora i kazał zalać ten z 505.01 na jego koszt skoro wcisnął ci go. Pewnie sam kupił nie taki jak trzeba i zrobił jak zrobił
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 22:19 przez FURMAN TDI, łącznie zmieniany 1 raz.
gosc ma w jednym budynku serwis samochodowy i sklep z czesciami, to watpie zeby mi go wsadzil bo neima komu ( a ma tam spory "ruch") ł i wiem ze jak mowilem mu o leju to mowil ze do pompowtrysków trzeba wlac dobry olej i specjany do tego, moze faktycznie ten ejst nowszy i dlatego ma inne normy( zreszta sam juz nie wiem kto wie lepiej i kogo sie pytac)FURMAN TDI pisze:to poprostu chciał sie go pozbyć i wcisnął ci go on jest zarówno do Tdi jak i benzynowych a ten 5w-40 nazywa sie castrol edge Turbo disel specjalny do pompowtyskiwaczy(norma vw 505.01) nie wiem co ci radzić szkoda wylewać bo niby nowszy lepszy(ten 5w-30) ale czy do pompek dobry norma ewidentnie nie ta.
Ja bym pojechał do tego mechaniora i kazał zalać ten z 505.01 na jego koszt skoro wcisnął ci go. Pewnie sam kupił nie taki jak trzeba i zrobił jak zrobił
na necie znalazłems zerszy opis tego oleju
emisję składników toksycznych spalin. Castrol EDGE 5W-30 jest odpowiedni zarówno do silnika diesel jak i benzynowego, spełniając wymogi norm VW 504 00 i 507 00. Ponieważ realizuje warunki większości poprzednich norm określonych przez Volkswagena, może być użyty w nowych i starszych silnikach. Obok właściwości utrzymujących silnik w czystości, EDGE 5W-30 posiada system chroniący silnik przed zużyciem, który zapewnia ochronę nowoczesnych jednostek FSI, TDI i turbodoładowanych silników benzynowych.
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 22:42 przez bambi001, łącznie zmieniany 2 razy.
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
Ostatecznie uważam że skoro sie na tym zna powinien trzymać sie normy VW i nieszukać niczego nowego bo do auta z takim przebiegiem nie ma sensu wlewać rzedszego(z mniejszą lepkością) oleju. 5w-30 nie wspominaja nic o pompowtryskiwaczach. w dzisieszych turbo dieslach odchodzi sie od pompek zasepowane sa comon rail także decyzja należy do ciebie
[ Dodano: 20 Lis 2009 21:50 ]
czytałem to ale jak mówiłem nic tam o pompo wtryskiwaczach bo w nowoczesnych TDI jest comon rail a poczytaj o castrol edge turbo diesel 5w-40 -pisza; do pompowtryskiwaczy!
[ Dodano: 21 Lis 2009 00:18 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=282496
pczytaj!
[ Dodano: 20 Lis 2009 21:50 ]
czytałem to ale jak mówiłem nic tam o pompo wtryskiwaczach bo w nowoczesnych TDI jest comon rail a poczytaj o castrol edge turbo diesel 5w-40 -pisza; do pompowtryskiwaczy!
[ Dodano: 21 Lis 2009 00:18 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=282496
pczytaj!
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 22:48 przez FURMAN TDI, łącznie zmieniany 1 raz.
poszedelm na sposób i dzwonilem dzis do 2 serwisów aso i powiedzili mi tak:
ze ten olej jak najbardziej spelnia tez te normy 505.01 bo on ma przedzial 504 00 do 507 00 i goscie tez by mi taki wlali do mojego silnika. i ten olej ma specyfickaje ze mozna na nim smialo robic 30 tys km ( ja i tak po 15 robie zmiane) a wiec juz wszytsko jasne nie musze do zmieniac i moge smialo na nim smigac, pozdro
ze ten olej jak najbardziej spelnia tez te normy 505.01 bo on ma przedzial 504 00 do 507 00 i goscie tez by mi taki wlali do mojego silnika. i ten olej ma specyfickaje ze mozna na nim smialo robic 30 tys km ( ja i tak po 15 robie zmiane) a wiec juz wszytsko jasne nie musze do zmieniac i moge smialo na nim smigac, pozdro
kurde, u siebie mam totala quartz 9000 5w40 i teraz patrząc na specyfikacje (Przekracza najsurowsze, obecnie obowišzujšce normy oraz specyfikacje wiodšcych producentów samochodów :API: SJ/CF; ACEA: A3-98/B3-98/B4-98; PSA E level 3; VW: 502.00/505.00; BMW Longlife Oil, MB: 229.1/229.3, PORSCHE.)
wychodzi na to że nie jest wcale taki najlepszy
Zmieniać czy lać dalej ?
wychodzi na to że nie jest wcale taki najlepszy
Zmieniać czy lać dalej ?
Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
Przeczytaj 2 posty wyżej chyba wyjaśnione ,że spełnia te normy a nawet je przewyższa ...lukekam pisze:po kupnie mk4 wymieniłem olej na Castrol Edge 5w30 i pytanie czy nie powinienem wlac 5w40? silnik arl 2003r :/
Co do Ciebie kolego - to sytuacja taka sama .. Twój Olej jak najbardziej odpowiada normom VW jakich wymaga Twój motorekkurde, u siebie mam totala quartz 9000 5w40 i teraz patrząc na specyfikacje (Przekracza najsurowsze, obecnie obowišzujšce normy oraz specyfikacje wiodšcych producentów samochodów :API: SJ/CF; ACEA: A3-98/B3-98/B4-98; PSA E level 3; VW: 502.00/505.00; BMW Longlife Oil, MB: 229.1/229.3, PORSCHE.)
wychodzi na to że nie jest wcale taki najlepszy
Zmieniać czy lać dalej ?
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 18:01 przez Haki, łącznie zmieniany 1 raz.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
to mi dzis z castrola odpisali, bo pislaem do nich tez z tym problemem:
Silniki z pompowtryskiwaczami wymagają olejów przystosowanych do tego typu pracy i są one opisane normą podstawową VW505.01 która mówi o tym przystosowaniu, oraz można stosować olej zgodny z normą VW507.00 która mówi o dwóch dodatkowych właściwościach, czyli pompowtryskiwacze + system wydłużonych okresów między wymianami oleju LongLife + możliwość stosowania w autach z filtrem cząstek stałych DPF. W oparciu o to jednoznacznie można stwierdzić iż mechanik stosując Castrol EDGE 5W-30 zastosował najlepszy z dostępnych olejów i nie popełnił żadnej pomyłki. W przyszłości podczas wymiany oleju polecam stosować ten sam Castrol EDGE 5W-30.
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 18:14 przez bambi001, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 60 gości