Montaż komputera FIS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

greg

Post autor: greg » śr lis 11, 2009 11:21

ukiloki pisze:Rav81, napisz jakie masz immo w swoim aucie, jesli immo2 to nie potrzebujesz starego pinu
Rav81 pisze:1J0 920 806 G
raczej immo 3



Rav81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob lis 03, 2007 18:47
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

Post autor: Rav81 » śr lis 11, 2009 20:06

Dziękuję panowie za szybkie odpowiedzi.

ulikoki tak jak greg pisze obecny licznik zdecydowanie immo3.

Oli z kierownicą biję się w pierś, rzeczywiście już wiem co i jak, nie popisałem się. Wiem, że masz doświadczenie w montowaniu zegarów B5 FL do MKIV co robisz ze wskazaniem prędkościomierza?

W tle cały czas sczytuje PIN z monometer, mam nadzieję, że tacho znajdzie PIN przed północą...

owies piękne dzięki za stronkę z kodowaniem licznika - jest odpowiednik w języku angielskim czy jestem skazany na język szczekany :grin:
Co do komunikacji między vag-com a samochodem, niezależnie od tego czy intesejs jest podłączony do gniazda diagnostycznego czy nie mam identyczny komunikat:
COM Port Status: OK.
Interface Status: 0 – Fund, Ready
Fast-Synch Compatible: NO
wg mnie nie do końca jest wszystko ok bo klikając na cokolwiek w VAG'u zaczyna się oczekiwanie na nic - znowu jestem za mało cierpliwy i należy czekać do usranej? jak jest u Was?

greg na jakim etapie jesteś ze zgraniem wskazań prędkościomierza z rzeczywistą prędkością, jest lepiej? testujesz? próbowałeś?



Arek84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: Arek84 » śr lis 11, 2009 20:28

Mam pytanie na temat zmiany podświetlania B5 FL.
Chcę zrobić tarcze na biało a wyświetlacze lcd na czerwono.
Z tego co znalazłem to białe będą KA3528MWC a czerwone KA3528EC. Obie mają podobną jasność. Na pewnym forum znalazłem informację, że te diody kiepsko świecą ale nikt nie podał informacji jakie kupić w zamian.

Czy te diody będą ok? Czy nie będzie trzeba zmieniać oporników ? Czy może polecacie coś zupełnie innego ?


Sprzedam:
panel climatronik golf 4/ Passat B5
Wentylator chłodnicy, nagrzewnica do MK4

Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » śr lis 11, 2009 20:35

Rav81 pisze:co robisz ze wskazaniem prędkościomierza?
tak szczerze mówiąc to czekam na Ciebie, ukiloki, trochę rozjaśnił mi temat ale zegary to projekt na zimię i mam dużo czasu zwłaszcza, że w swoim golfie mam pełny FIS (teraz jestem na etapie pasowania obudów)
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 20:40 przez Oli, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]148KM/326Nm[/b]

Rav81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob lis 03, 2007 18:47
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

Post autor: Rav81 » śr lis 11, 2009 21:09

Oli jak tylko cokolwiek wywalczę oczywiście dam znać póki co nie mogę się połączyć z VAG'iem - no responce from controler - a to podstawa podstaw - poproszę o PW...nie chcę zaczynać zabawy jak wiem, że czeka mnie przedwczesny finisz.
Dostałem mnóstwo PW na temat montażu licznika fis w autach, które nie mają seryjnie, pomimo 48stron tematu są jakieś nieścisłości, panowie z wiedzą poprosimy o rady...pytania niekoniecznie wynikają z tego, że ktoś nie prześledził wątku...poproszę o numer tel gg cokolwiek żebym mógł zacząć działać.

z forum leonclub autorstwa kicoro

'W w eepromie licznika pod adresem 0x220-0x23f znajduje sie zapisana krzywa wskaźnika prędkości licznika, dokładniej:
0x220-0x22f = wartości x, odpowiadają wartości prędkości
0x230-0x23f = wartości y, odpowiadają wartości kata wychylenia wskazówki dla danej prędkości
W licznikach z liniowa skalą te punkty układają się w linie prostą,
z nieliniową w dwie złączone linie, a druga ma mniejszy kąt nachylenia - gdyż wychylanie wskazówki wolniej rośnie powyżej 100km/h

Można sobie wpisać te punkty do np excela lub openoffica calc'a i wyliczyć
współczynniki a i b równania linii prostej y=a*x + b, i ew. zmodyfikować na taką jaką się chce

lub można po prostu wziąść te dane z eepromu licznika o pożądanej charakterystyce
np z wersji R32 do 300km/h :)

Po zmianie w eepromie krzywej predkosci pojawi sie na wyswietlaczu licznika .def z powodu niezgodnej sumy kontrolnej.
Należy wtedy zmienić ostatnia cyfrę w kodowaniu na inna a następnie z powrotem na taka jaka miała być - licznik wtedy sam skoryguje sumę kontrolna.

Więcej szczegółów znajdzie prof. Google, min. po polsku i angielsku

milej zabawy i pozdro :) '

pozdrawiam
Rafał
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 21:16 przez Rav81, łącznie zmieniany 1 raz.



ukiloki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: wt sty 29, 2008 00:05
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: ukiloki » śr lis 11, 2009 23:31

Arek84, do podswietlenia wyswietlaczy uzywane sa diody do montazu pod katem 90st, idealnie pasuja z seata leon/toledo, poprostu jest wtedy plug&play, jesli chcesz to chetnie zamienie 4szt czerwone na 4 niebiesie, oczywiscie tylko i wylacznie ori, co do podswietlania tarcz to jesli dasz diody superbiale bedzie gitara



Arek84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: Arek84 » sob lis 14, 2009 15:57

Rav81 na forum LeonClub jest też podany gotowiec do przeskalowania prędkości więc nic nie trzeba kombinować w excelu :)

ukiloki rozebrałem licznik i wszystkie diody wyglądają tak samo. Co do zamiany to czerwone kosztują coś koło 50gr a niebieskie 4zł więc jeśli miało by być sprawiedliwie to za 22 diody niebieskie musiałbyś dać trochę więcej czerwonych ;)


Sprzedam:
panel climatronik golf 4/ Passat B5
Wentylator chłodnicy, nagrzewnica do MK4

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » sob lis 14, 2009 21:30

Zegary 1/2 fis 1J0 920 925B siedzą już prawie rok w moim TDi, błędu w module silnika nie udało się mi wyeliminować
18025 - Glow Plug Pre-Heat Indicator (K29): open or Short fo Ground
dzisiaj zmieniałem olej i zastanowiło mnie że kontrolka od ciśnienia oleju dość szybko gaśnie, powiem więcej zaświeca się po przekręceniu kluczyka i gaśnie po 3sek niezależnie czy silnik jest odpalony czy nie (ale z tego co znalazłem w instrukcji to jest prawidłowe zachowanie)
Pomyślałem że zdejmę wtyczkę z czujnika wkręconego w obudowę filtra i zobaczę co się będzie działo - i ze zdjętą wtyczką dalej jest to samo jak z założoną tzn kontrolka gaśnie po 3 sek, vag nie pokazuje żadnych błędów. Włożyłem do tej wtyczki od czujnika kawałek druta i dostawiłem do masy ale również zero reakcji.

Co może być tego przyczyną? Czy kabel od czujnika idzie bezpośrednio do zegarów tj do 10pinu niebieskiej wtyczki? Czy jak by był uszkodzony to kontrolka nie powinna świecić cały czas?

Edycja: Dziś wkręciłem zegar i zmierzyłem ciśnienie oleju – i wszystko się wyjaśniło. Na biegu jałowym ciśnienie wynosiło ok 1.6bara ale jak dodałem gazu na 2 tyś obrotów od razu włączyła się kontrolka na zegarach i na fisie ostrzeżenia czyli wygląda że wszystko jest ok trochę dziwne bo moim zdanie powinien od razu po wypięciu wtyczki sygnalizować brak ciśnienia a nie dopiero po wkręceniu na wyższe obroty. Dodatkowo się uspokoiłem bo ciśnienie przy 2tys obrotów książka podaje że nie powinno być niższe niż 2bary, u mnie jest 3.8bara :cool:
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 20:43 przez korfanty, łącznie zmieniany 1 raz.



Arek84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: Arek84 » pt lis 20, 2009 18:26

Dzisiaj założyłem wreszcie licznik z b5 fl. Licznik ma numer 3B0 920 825, wsad 1J5 920 826 czyli immo3 a wcześniej miałem licznik z immo2. Adaptacja kluczyków przeprowadzona prawidłowo (kontrolka immo gaśnie) ale auto odpala i gaśnie. Czy adaptacje z licznika immo2 na immo3 przeprowadza się w inny sposób? Proszę o jakieś wskazówki.


Sprzedam:
panel climatronik golf 4/ Passat B5
Wentylator chłodnicy, nagrzewnica do MK4

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » pt lis 20, 2009 19:56

korfanty pisze:Na biegu jałowym ciśnienie wynosiło ok 1.6bara ale jak dodałem gazu na 2 tyś
cieply silnik czy zimny ?
korfanty pisze:Dodatkowo się uspokoiłem bo ciśnienie przy 2tys obrotów książka podaje że nie powinno być niższe niż 2bary, u mnie jest 3.8bara :cool:
czym to mierzyłeś jesli można zapytać :) ? i również czy na rozgrzanym silniku czy po dłuższym postoju ?


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » pt lis 20, 2009 19:57

U mnie na dniach bedew proby przelozenia wskazowek z licznika speedometer z paska w wersi highline do licnizka motometer z mk4 zoabczymy czy beda pasowac jesli nei ebdzie licznik z paska na sprzedaz hehe.


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
Szatannnn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 21:21
Lokalizacja: Stargard Szczec

Post autor: Szatannnn » sob lis 21, 2009 00:18

Witam posiadam Golfa IV z 98r ogolnie udalo mi sie zamontowac tempomat i navi. Teraz planuje licznik z fisem moze byc nawet i duzy bo mam navi pytanie do forumowiczow jaki licznik bedzie najlepszy. Wiem ze 919 ale ciezko go dorwac jednak udalo mi sie kupic adapter can do licznika. Wiec moze cos poradzicie jakie imo itp. Silnik to 1.9 SDI



ghost2255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw cze 01, 2006 22:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ghost2255 » sob lis 21, 2009 00:32

Do podświetlania wyświetlaczy można użyć zwykłych diod SMD przylutowanych pionowo. Ja tak zrobiłem w 2 szt liczników i oba działają dobrze i podświetlenie jest mocne i jednolite.



greg

Post autor: greg » sob lis 21, 2009 02:00

Szatannnn pisze:Wiec moze cos poradzicie jakie imo itp. Silnik to 1.9 SDI
wsadzic licnzik z can i srawdzić czy zagada bez adaptera (jest szansa) - jeśłi nie to z can adapterem możesz wsadzić z immo 2



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 506 gości