[mk3 1.9D] Problem z 1wszym biegiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

r30q
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:20
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

[mk3 1.9D] Problem z 1wszym biegiem

Post autor: r30q » czw lut 23, 2006 22:40

Witam. problem od jakiegos czasu zauwazylem nastepujacy, jak zatrzymam sie na światłach lub gdziekolwiek indziej i musze ponownie ruszyc , mam problem ze załączeniem jedynki. Bieg wchodzi ale ciezko jakby gdzies o cos wadził drązek , tak jakby mial za malo miejsca , dzisiaj smarowałem cały drazek , za pomoca patyka moglem głębiej nałożyc smar wiec begi super luzno chodzą a jedynka nadal haczy gdzies, nie moge jej za pierwszym razem załaczyc, chociaz czasami uda się, często wchodzi po 2jce wtedy jest lepiej. Olej w skrzyni zmieniałem 2 lata temu, z innymi bigami nie ma problemow


a wiec prosze o pomoc :) :pub:


Inne auto z grupy VAG
___________________________________

greg

Post autor: greg » czw lut 23, 2006 22:54

a z wstecznym nie masz problemów?

[ Dodano: Czw Lut 23, 2006 9:56 pm ]
jak zdejmiesz mieszek(osłonę drążka zmiany biegów) zobacz czy wrzucając 1 nie zawadza o ten wpust co pozwala na wrzucenie wstecznego.



r30q
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:20
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Post autor: r30q » czw lut 23, 2006 22:56

ani troche , 0 problemow


Inne auto z grupy VAG
___________________________________

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw lut 23, 2006 23:37

U mnie też jest kłopot z 1 a i 5 niekiedy wchodzi troche z oporem. :grrr: Dodam że u mnie jest na linkach tylko nie wiem gdzie ją wyregulować pod mieszek jeszcze nie zaglądałem. :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

wara99

Post autor: wara99 » pt lut 24, 2006 08:16

mam dokladnie to samo z 1 , do wymiany jest podobno jakas tulejka plastikowa która odpowiedzialna jest wlasnie za zmiane biegów, a zeby ulatwic wrzucenie jedynki to proponuje wrzucac ja gdy autko jeszcze jedzie wtedy wchodzi bez problemu



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt lut 24, 2006 13:42

w jedynce z racji przebiegu najczęsciej siada synchronizator i to on jest odpowiedzialny za to ze nie zawsze ładnie wchodzi jedynka!
r30q, a jaki wlałes olej?? bo do bardziej przechodzonych skrzyn jest wskazany ten 80W90, jak wlałes 75W90 to bardziej ujawniaja sie skutki zuzycia a obydwa są w klasie API GL4 tak ze mozna stosowac w VW z tego okresu jeden i drugi!!
Moze to byc tez kwestia plastiku(prowadnicy) pod mieszkiem która kieruje drązek na "1" lub "R" (jak zdejmiesz mieszek to zobaczysz) i jak to jest wytarte to tez czasami zle wchodzi "1"
Pozdrawiam!



djmathew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:06
Lokalizacja: SIEDLCE
Kontakt:

Post autor: djmathew » pt lut 24, 2006 14:13

U mnie tez ciezko wchodzi 1, a reszta ok. Jak autko powoli sie jeszcze toczy wchodzi w miare ladnie. Jak auto stoi wrzuce 1 i z powrotem na luz to teraz jak bym chcial wrzucic znowu 1 to nie ma problemu. To w koncu tuleja czy synchronizator? Przebieg mam 140 000 i jestem pewien, ze nie byl cofany. Moze warto najpierw wymienic olej? Czy od razu szukac w synchronizatorze czy tej tuleji?



W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: W3reWolf » pt lut 24, 2006 16:01

U mnie też 1 i wsteczny czasami ciężko wchodzą.
To jak mam ściągnąć ten meszek, aby zobaczyć co tam jest ?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lut 24, 2006 16:31

Witam
Miałem ten sam problem , u mnie wystarczyło odpowietrzyc sprzęgło.
Może Wy też macie zapowietrzone.Jak odpowietrzyłem to 1 wchodzi super.Poprostu do końca mi nie wysprzęglało.
pozdrawiam.
damcio151



r30q
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:20
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Post autor: r30q » pt lut 24, 2006 17:55

damcio151 pisze:Witam
Miałem ten sam problem , u mnie wystarczyło odpowietrzyc sprzęgło.
Może Wy też macie zapowietrzone.Jak odpowietrzyłem to 1 wchodzi super.Poprostu do końca mi nie wysprzęglało.
pozdrawiam.
damcio151
hmm w moim golfie 1.9D 94'r nie ma chyba hydraulicznego sprzegla, jestem pewny a 99%


Inne auto z grupy VAG
___________________________________

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lut 24, 2006 20:55

ups to przepraszam , mój bład ,sorki.
Mam nadzieję że rozwiążecie problem.
Pozdrawiam
damcio151



djmathew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:06
Lokalizacja: SIEDLCE
Kontakt:

Post autor: djmathew » pn lut 27, 2006 08:51

Z tego co wiem hydrualiczne bylo tylko w VR6. Bylem ze skrzynia u mechanika. Podniosl samochod i prysnal na linki jakims bialym smarem. Skrzynia ogolnie chodzi o duzo lzej ale z jedynka nadal jest delikatny problem. Rozmawialem z kolega samochodziarzem. Od razu powiedzial zeby wiemienic dwie tuklejki (koszt 10-20 zl). Jedna plastikowa, a druga plastikowo metalowa i powinno pomoc. Jesli nie to podobno jest regulacja i napewno pomoze. W niektorych golfach regulacja byla tez pod mieszkiem. W moim niestety tam nie ma tylko jest przy silniku. Trzeba cos tam poluzowac, ustawic i dobrze skontrowac. Wezme sie za to ktoregos dnia i napisze jakie byly rezultaty.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 314 gości