zapytanko

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

makx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:20
Lokalizacja: ostróda
Kontakt:

Post autor: makx » śr lis 18, 2009 20:18

. Czy ma ktos do sprzedania webera "pasujacego" w miejsce pierburga 2e chce wrescie sie pozbyc problemow z tym gaznikiem bo juz mie nerwy ponoszą Golf 2 1.6


BYŁ GOLF 2 JEST PASSAT B5 1,9 TDI 115KM

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » śr lis 18, 2009 20:33

No chyba ze silnik RF taki jak mam ja - gaznik pierburg - ten nieelektroniczny, rurka do pomiaru spalin przed katem tez jest :)

Oczywiscie wyrzucilem pierburga, lezy grzecznie w piwnicy a smigam na weberze... ale pali duzo bo mam automata :)


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 18, 2009 20:39

fifel, tu masz rację, zapomniałem sobie że przecież RF miał lub mógł mieć nieregulowany katalizator


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

makx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:20
Lokalizacja: ostróda
Kontakt:

Post autor: makx » śr lis 18, 2009 21:27

hej koledzy a moze wy macie jakis namiar na ten gaznik webera a co do spalania piszą ze 7 litrow łyka na manualu


BYŁ GOLF 2 JEST PASSAT B5 1,9 TDI 115KM

Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » czw lis 19, 2009 09:52

guti pisze:
mosiek2206 pisze:Z tego co wiem to analizator spalin podłącza sie do rury wydechowej. :grin: :grin:
no to mało jeszcze wies :) zeby badanie było jak najbardziej dokladne, pomijajac dziurawe tłumiki,katalizator itd jakis przdmuchy zdejmuje sie ten kaprurek gumowy i wsuwa w rurke sonde analizatora i badanie jest najdokladniejsze :)
Może i mało jeszcze wiem ale czterogazowy analizator spalin (współcześnie stosowany) powinien mierzyć skład za katalizatorem ponieważ katalizator zamienia gazy szkodliwe dla środowiska w mniej szkodliwe i te dopiero mierzy analizator. No bo co nam da zmierzenie składu spalin przed katalizatorem jak to jest oczywiste że będzie tam przekraczać wszelkie normy. Na podstawie analizy przed katalizatorem też nie możemy dokładnie zdiagnozować silnika ponieważ katalizator tlenek węgla zamienia w pewnym stopniu na dwutlenek i dopiero taki skład mieszanki jest odpowiedni do porównania z dokumentacją techniczną.
Według mnie tak to jest jak coś źle napisałem to poprawcie chętnie dowiem sie czegoś nowego.


Mosiek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw lis 19, 2009 10:01

Tylko właśnie w tej dokumentacji technicznej jest napisane, gdzie dla przykładu mierzyć stężenie CO analizatorem - i podane jest, że właśnie w tej rurce (w silniku 1.6PN). Nie znam się na tym dokładnie, ale wydaje mi się, że co innego jest pomiar np. na przeglądzie, żeby sprawdzić, czy pojazd nie zanieczyszcza środowiska nadmiernie (wtedy pojazd traktowany jest jakby jako całość, wraz z katalizatorem i układem wydechowym), a co innego jest pomiar w celach regulacyjnych. W pierwszym przypadku - rzeczywiście pomiar powinien być dokonywany w rurze, a w drugim w rurce próbnej.



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » czw lis 19, 2009 14:06

Obrazek
Na zdjęciu zamieściłem wycinek z danych dotyczących regulacji dla silnika 1.6PN w takim razie po co pisze żeby przygotować katalizator przez 2 minuty? Do tych samych silników są różne dokumentacje i jedna karze mierzyć w rurce a druga nie? Trochę to dla mnie dziwne no ale jak mówisz że widziałeś taką która tak karze robić to widocznie różne źródła różnie podają.


Mosiek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw lis 19, 2009 19:22

mosiek2206, przeczytaj ze zrozumieniem, to co napisałem - ja wcale nie piszę przecież, że takiego pomiaru się nie wykonuje - tylko moim zdaniem wykonywany jest on po prostu w innych okolicznościach.



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » czw lis 19, 2009 19:53

Lipek81, napisałeś ze pomiar w celach regulacyjnych powinien być wykonywany w tej rurce a fragment dokumentacji który zamieściłem pokazuje coś innego może pokaż mi tą dokumentacje w kturej masz podaną zawartość co dla pomiaru w tej rurce albo chociaż napisz ile ma być przy takim pomiarze bo jestem ciekawy.


Mosiek

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw lis 19, 2009 20:00

w tej rurce możesz np. zrobic pomiar HC wykluczając ewentualne nieszczelności układu wydechowego.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 19, 2009 20:46

mosiek2206, trochę teorii, katalizator jest tzw trójdrożny, co żargonowo oznacza że dopala on trzy rodzaje szkodliwych składników spalin: węglowodory, tlenki azotu i tlenek wegla. Analizator spali mierzy wszystkie te składniki. Analizator włożony w wydech jak Lipek81, napisał służy do ogólnej oceny dla diagnosty, który ma dopuścić lub nie samochód do ruchu.
Ponieważ katalizator jest w stanie dopalić znacznie więcej niż zwykle dopala to oznacza to, że nawet jeśli gaźnik czy układ wtryskowy będzie z powodu uszkodzenia produkował zbyt bogatą mieszankę to i tak sprawny katalizator wszystkie nadmiary tych 3 szkodliwych składników dopali. W związku z czym może być sytuacja że spaliny dobre, a spalanie jest za duże i silnik słaby.
Więc żeby ocenić, czy gażnik elektroniczny czy wtrysk działa dobrze to trzeba pomiary jakości spalin wykonać właśnie w tej rurce z kolektora wydechowageo, gdzie mamy spaliny przed przejściem przez katalizator. I masz jedną rację że normy spalin mierzonych w tej miejscu mało gdzie sa podane, raz gdzieś widziałem do silnika NZ i jest to np o ile pamiętam dla CO około 3-4 procent.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw lis 19, 2009 21:29

Dla przykładu:

Obrazek

tailpipe - rura wydechowa
samplepipe - rurka próbna, do zbierania próbek.

Poza tym w wielu książkach które przejrzałem rurka ta nazywana jest jako np. "przewód do pomiaru CO", a w ETCE jako "rurka poboru tlenku węgla".


Kolega Kriscc też z resztą zamieścił rysunek, gdzie chyba jasno o0kreślone jest, do czego jest ta rurka.

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 20:34 ]
mosiek2206, a w ogóle Twoim zdaniem to do czego ta rurka jest?
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 21:33 przez Lipek81, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 19, 2009 23:01

Lipek81, prośba, nie mam takiego programu jak ty, zerkniesz mi na te wartości CO do digi?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw lis 19, 2009 23:04

Paweł Marek, 0,2-1,2 w rurce i 0,5 za katalizatorem ale to zapewne już wiesz. :grin:
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 23:04 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 332 gości