Grzałka cieczy chłodzącej na zimę

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KuScH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 15:42
Lokalizacja: Zd Wola

Grzałka cieczy chłodzącej na zimę

Post autor: KuScH » śr lis 18, 2009 16:57

Witam. Praktykował ktoś może coś takiego w swoim aucie http://moto.allegro.pl/item807084884_gr ... 35_mm.html ?? Teoretycznie same plusy, przykładowo mamy 15stopni na minusie, autko oczywiście stoi na wolnym powietrzy, jedziemy do pracy wczesnym rankiem, wsiadamy do auta odpalamy a silniczek już ma jakieś 30-40stopni na plusie. Raz że można odpalic na gazie (gaźniczek), dwa silnik nie dostaje po d...... bo i olej też się trochę na grzeje i rozrusznik ma lżej krecic i trzy praktycznie zaraz po odpaleniu z nawiewu leci ciepłe powietrze i nie marzniemy w aucie. A jak to się ma w praktyce?? Jeśli chodzi o zainstalowanie tego wynalazku to nie chciałbym go montowa na wężu od chłodnicy i nawiercac termostat tylko na wężu który odchodzi od pompy wodnej i idzie do wyjścia z głowicy (tam gdzie są czujniki temperatury. Co wy na to??



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr lis 18, 2009 17:01

webasto dla ubogich


z teraz zastanów się co będzie robić obieg wody?
tu gdzie grzałka bedzie ukrop a dalej co?zimno...
sraka a nie wynalazek


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr lis 18, 2009 17:04

KuScH pisze:Teoretycznie same plusy, przykładowo mamy 15stopni na minusie, autko oczywiście stoi na wolnym powietrzy, jedziemy do pracy wczesnym rankiem, wsiadamy do auta odpalamy a silniczek już ma jakieś 30-40stopni na plusie.
doczytałeś, że to jest na 230V? Gdzie chcesz to podłączyć? Chyba, że trzymasz auto w garażu, ale wtedy chyba też montowanie takiej grzałki mija się z celem. Na moje oko zbędny wynalazek...



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » śr lis 18, 2009 17:04

kumpel zrobil ze swiec zarowych od diesla/wziol taki kruciec z ruru wspawal rurki,gwint i wkrecił swiece.4 szt zapędził tam.niewiem jak to zdaje egzamin ale chwalil



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr lis 18, 2009 17:05

Fahoo pisze:webasto dla ubogich
do webasta to temu urządzeniu daleko, Webasto sam chętnie bym zamontował:)



Awatar użytkownika
KuScH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 15:42
Lokalizacja: Zd Wola

Post autor: KuScH » śr lis 18, 2009 17:12

Auto stoi pod wiatą ale na powietrzu, pociągnięcie kabla i załatwienie wyłącznika czasowego to nie problem. A nie słyszałeś kolego o tym że cieplejszy płyn idzie do góry a zimny na dół, na takiej właśnie zasadzie działa ogrzewanie centralne (nie nowe) w moim domu i ciepła woda dośc szybko sie rozchodzi. Też myślałem o czymś na 12V ale do tego trzeba miec w 100% pewny akumulator, a przy srogich mrozach nie jest to takie oczywiste.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » śr lis 18, 2009 17:23

tylko stosujac swiece zarowe wlanczasz je np. po odpaleniu auta.obieg ci sie duzo szybciej zapewne nagrzeje.



Awatar użytkownika
damian_piaski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 786
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
Lokalizacja: krynica morska-piaski
Kontakt:

Post autor: damian_piaski » śr lis 18, 2009 17:50

tylko krytykowac potraficie:) grzałka to bardzo dobry pomysł. Wikszosc aut na północy Norwegii ma to zamontowane, temperatury w zime dochodzą do -4o stopni jak nie lepiej. Na wiekszosci parkingow-postojow czy stacji umieszczone sa skrzynki do ktorych mozna podlaczyc auto. zazwyczaj wystarczy przedluzacz a gniazdko w aucie-umieszczane jest pod przedniim zderzakiem. patetnt jest swietny. pisalem na forum juz o takiej grzałce ale nie bylo odpowiedzi, moze jesli Ktoś z Was zamontował tego typu badz inna grzalke w swoim uatku to prosze opiszcie jak to zrobic, moze jakies foty... posiadam mk2 1.3 i z checia bym cos takiego zamontowal tylko nie mam pojecia jak sie do tego zabrac, nie chcialbym uszkodzic ukladu chlodzenia ani "zapychac" weży moze gdzies w bloku albo cos. KUSCH jesli uda Ci sie zamontowac to prosze opisz to na forum. pozdrawiam


Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr lis 18, 2009 18:14

damian_piaski, ale to jest u nich w misce olejowej a nie na rórze od wody


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lis 18, 2009 18:20

pomysl ciekawy, niby cieply płyn idzie w góre... ale do tego zeby to jakos dzialało , to trzeba by przewiercic tak jak facet pisze termosstat.. bo w innym przypadku to nie bedzie krązyc...
z tgo co czy7talem, to w diselkach mk II, były montowan takie urządzanka, w bloku silnika, w miejscu jegnego z broków... :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » śr lis 18, 2009 18:28

KuScH, z tego co widze to masz benzyniaka... a kolejna sprawa to w Polsce nie ma strasznych mrozów żeby nie zapaliło auto a jeszcze inna VW szybko łapią temperaturkę więc strata pieniądzów i za taką kwotę to kupisz pełny bak benzyny... i jeszcze może jakiś dodatek aby lepiej pracował :helm:

[ Dodano: 18 Lis 2009 17:30 ]
i nic facet nie pisze czy bezpieczne to... jedyne co napisała że ma być uziemienie :P


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lis 18, 2009 18:35

w skandynawii wiekszosc autek ma ten wynalazek i dziala to dobrze na zasadzie recyrkulacji


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
KuScH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 15:42
Lokalizacja: Zd Wola

Post autor: KuScH » śr lis 18, 2009 19:02

Właśnie z tym nagrzewaniem u mnie nie jest tak szałowo, przy obecnych temperaturach muszę przejechac około 6km żeby auto rozgrzac do tych około 90stopni i to na gazie a na benzynie jeszcze wolniej. Termostat jak najbardziej ok, zaczyna się otwierac przy ok 86stopniach, płyn chłodniczy nowy. Nie zrozumcie mnie źle, nie chodzi o to że auto w ogóle nie odpali bo odpali raczej na pewno (w zeszłym roku przy minus 27stopniach na benzynce nie było problemu) tylko chodzi o komfort wejścia do "ciepłego" auta i nie porównujmy kawałka rurki i zamocowanej w niej turystycznej grzałki do webasto. Ale wyobrażam sobie jak przy takim odpalaniu silnik dostał po d...... . W sumie pomysł ze świecami żarowymi zmyślnie wstawionymi w kawałek rurki też nie jest zły, jeśli chodzi o szybsze dogrzewanie układu, tylko pytanie czy takie świece mogą przebywac w płynie chłodniczym. Dodatkowo ten patent można by było umieścic tuż przed wlotem wody do nagrzewnicy, wtedy (oczywiście zależnie od wydajności świec) też mielibyśmy natychmiast ciepłą nagrzewnice, woda wpływająca w niął byłaby nagrzewana "patentem" a ochładzałaby się dopiero po wypłynięciu w dalszych elementach układu. Jednak w tym przypadku auto byłoby odpalane w niekorzystnych warunkach. Co o tym myślicie?? Aha, zawsze są przeciwnicy i zwolennicy, auto nie jest nowe i można trochę w nim pokobinowac, nie robiłbym nic takiego jeśli bym miał MK4 czy MK5

Damian3942: Przecież ta grzałka nie ma 3kw żeby w jednej chwili rozgrza kawałek węża i wodę w nim do ponad 100stopni, 500 wat to nie tak dużo biorąc pod uwagę to że woda będzie miała grubo poniżej zera. To jest tzw: obieg grawitacyjny :grin:
Ostatnio zmieniony śr lis 18, 2009 19:06 przez KuScH, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lis 18, 2009 19:14

KuScH, a moze wypadałoby sie przyjrzc ukladowi chłodzenia u ciebie ?? nie masz czzasem jakis zaworków na wzu do nagrzewnicy ??


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 426 gości