geometria zawieszenia tyl

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

iron-eddie
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt lut 17, 2009 10:32
Lokalizacja: Wrocław

geometria zawieszenia tyl

Post autor: iron-eddie » wt paź 27, 2009 12:29

Witam,

Chciałbym się dowiedzieć czy w golfie IV rocznik 1999 ustawia się kąty i zbieność w osi tylnej??

Byłem w warsztacie i tam powiedzieli mi, że w czwórce ustawia się tylko przód.

Chcę się dowiedzieć czy to prawda.

pozdro
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 13:52 przez iron-eddie, łącznie zmieniany 1 raz.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt paź 27, 2009 12:32

Tak ustawia się tylko przód



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » wt paź 27, 2009 13:31

Prawda Prawda - no chyba ze masz R32 :P
Jak masz jakies porblemy ze zbierznoscia na tyle to oske trza wynienic, chyba ze masz takiego kozaka co Ci podkladkami wyreguluje. slyszalem o takich przypadkach. Sa tez do kupienia na Ebayu kity do regualcji zbierznosci z tylu do MK4. Szukaj czegos o nazwie: Camber Alignment Kit

POZDRO


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt paź 27, 2009 13:34

potwierdzam słowa poprzedników, czasem jednak jest możliwe, że tylna belka skrętna może być poluzowana - miałem tak w passacie



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » wt paź 27, 2009 13:52

prawda.. bo z tylu masz belke i sie nie ustawia
wiem napisac moga niektorzy ze minimalnie mozna na mocowaniu przesunac ale ogolnie sie nie ustawia...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt paź 27, 2009 14:31

Jeżeli sa tulejki w belce zuzyte to możliwe jest żeby samochód nierowno zdzierał opony?
Ostatnio zmieniony pn lis 23, 2009 18:37 przez marcin999, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » wt paź 27, 2009 14:40

tulejki nei spowoduja ci tego ze auto sie rozkracyz bo to belka cala jest wiec takie cos byloby przy wahaczach


takei cos to krzywa belka


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » wt paź 27, 2009 14:50

marcin999 pisze:Jeżeli sa tulejki w belce zuzyte to możliwe jest żeby samochód nierowno zdzierał opony? Chodzi mi o to ze w moim mk 4 mam wrazenie jakby tylne kola byly rozkraczone tak jak w starych bmw.
Mialem tak samo. Belka do wymiany kolego-niestety.


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt paź 27, 2009 15:53

bicker83 pisze:
Mialem tak samo. Belka do wymiany kolego-niestety.
a co może być z belką ??? - no chyba że jest po jakimś tam dzwonie i jest nadzwyczajniej skrzywiona

w końcu to nie "francuz" z łożyskowaną belką
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 15:53 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » wt paź 27, 2009 15:57

mettenos pisze:a co może być z belką ??? - no chyba że jest po jakimś tam dzwonie i jest nadzwyczajniej skrzywiona
Sluchaj nie wiem. ja tak mialem jak kupilem auto od goscia. Mialo nowe opony i nie bylo wtedy nic widac. Po miesiacu mialem lyse wewnatrz a nowki na zewnatrz. Kikla osob mi juz mowilo ze to dosyc czeste w MK4. Moj znajmoy mial to samo w Leonie MK1 itez kolezanka w Audi A3. Takze jak sie to mowi: ''ten typ takma'' :P
POZDRO


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt paź 27, 2009 16:12

bicker83 pisze: ''ten typ tak ma''
to jest nieprawda - ten typ jest właśnie jednym z najlepszych rozwiązań stosowanych od dawna w wielu markach, belka skrętna uchodzi za niezniszczalną (za wyjątkiem łożyskowanych francuzów) - więc nie wierz w jakieś tam pogłoski i plotki ludzi nie mających pojęcia o belce skrętnej. Najwyraźniej auta były po dzwonie bądź z innych przyczyn miały skrzywioną belkę.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt paź 27, 2009 17:08

Chyba najpewniej będzie pojechac na diagnostyke.
Ostatnio zmieniony pn lis 23, 2009 18:37 przez marcin999, łącznie zmieniany 1 raz.



kaszus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob sie 29, 2009 20:49
Lokalizacja: KOSZALIN
Kontakt:

Post autor: kaszus » śr lis 18, 2009 11:28

Siemka!!!
Byłem dziś na geometrii i tu jest to co mi wyszło.
Obrazek Obrazek

Po diagnozie pytam się panów co dalej mam robić a oni westchnęli ramionami i skasowali mnie za 80zł. Zacząłem się wypytywać a oni, że może belka może coś innego ale oni nie będą tego robić, mimo tego, iż wszystko odbywało się w warsztacie naprawczym.

Dokonałem diagnozy ponieważ po zmianie ogumienia z letniego na zimowe zauważyłem, że na tyle są zdarte opony od środka, i już od zakupu dziwnie się prowadził...

Co dalej robić ???



DariuszK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DariuszK » śr lis 18, 2009 12:16

jak widac na drugiej fotce, Dane pomiarowe to granice w ktorych powinno sie miescic twoje auto, jak widac wszedzie na czerwono, wiec albo masz cos z czopami albo zgieta belka, przod pochylenie kola, spojrz jaka jest roznica od prawidlowego, wiec masz troche do poprawek :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 149 gości