spadajaca temperatura silnika przy właczonej klimie.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lukanek90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: pt paź 09, 2009 21:13
Lokalizacja: Warszawa

spadajaca temperatura silnika przy właczonej klimie.

Post autor: lukanek90 » wt lis 17, 2009 22:42

witam. mam taki problem. gdy wlacze klimatyzacje temperatura silnika prawie sie nie podnosi,gdy wlacze na obieg wewnetrzny lub ja calkowicie wylacze temperatura rosnie a gdy znom ja wlacza to spada. wiem tyle za jak klima jest wlaczona chodza dwa wiatraki od chlodnic do klimy i silnik jest caly czas chlodzony. tak powiezial mechanik. powiedzial tez ze to moze byc modul czy tam sterownik klimatyzacji(nie wiem czy to to samo) a i mam klimatronika. chcialbym sie dowiedziec czy ktos mial takie dolegliwosci. i gdzie w mk4 jest umiejscowiony ten sterownik. silnik to 2.0 z oznaczeniem APK. pozdrawiam


18" totalne minimum...

Moje oczko w głowie :) MK4: viewtopic.php?f=89&t=318940" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
grzybsi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt sie 12, 2008 21:33
Lokalizacja: DL/WR
Kontakt:

Post autor: grzybsi » śr lis 18, 2009 00:26

a ja bym sie termostatem zainteresował...



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr lis 18, 2009 00:55

grzybsi pisze:a ja bym sie termostatem zainteresował...
Przede wszystkim nim! Mechanik dobrze mówił, tylko nie sterownik bo on prawidłowo włącza wiatraki ale termostat niepotrzebnie puszcza płyn na chłodnicę gdzie zostaje on schłodzony mimo że i tak jest zimny!
Ostatnio zmieniony śr lis 18, 2009 00:55 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lukanek90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: pt paź 09, 2009 21:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukanek90 » śr lis 18, 2009 18:27

czyli na pierwszy ogien termostat sprawdzic?? a da sie jakos go sprawdzic czy jest popsuty?? a i dodam jeszcze ze pare dni temu wymienialem czujnik temperatury bo nie trzymal mi odrotow tzn raz byly 800 a wiele czesciej 600. i przed wymiana tego nie bylo. mechanik powiedzial ze czujnik nie podawal prawdziwych informacji a teraz podaje i z tego te usterni.


18" totalne minimum...

Moje oczko w głowie :) MK4: viewtopic.php?f=89&t=318940" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » śr lis 18, 2009 18:33

U mnie co prawda inny silnik, ale termostat był temu winny.



Awatar użytkownika
lukanek90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: pt paź 09, 2009 21:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukanek90 » śr lis 18, 2009 18:38

a miales takie same objawy?


18" totalne minimum...

Moje oczko w głowie :) MK4: viewtopic.php?f=89&t=318940" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » śr lis 18, 2009 19:42

Włączyłem klimatyzacje i temperatura spadła do 80 stopni i ani nie ruszyła, mimo że przejechałem z 20 km z prędkością ok 110 km/h. Później zdarzało się to nawet w mieście przy mniejszych prędkościach. Za szybko się otwierał, teraz nagrzewa się zdecydowanie szybciej i trzymał na wskazówce temperaturę 90 stopni.



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » czw lis 19, 2009 01:51

masz otwarty termostat. właczając klimę sterownik startuje dwa wentylatory które dodatkowo (oprócz pędu powietrza) pochłania ciepło z cieczy chłodzącej. sterownik nic nie ma do tego.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw lis 19, 2009 08:27

Ja też stawiam na termostat. Zobacz czy za wcześnie nie nagrzewa się dolny wąż od chłodnicy. Powinien się zacząć grzać dopiero jak silnik ma ok. 85 stopni. Jeżeli grzeje się wcześniej tzn że termostat przepuszcza...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 447 gości