Pompa wody Mk2 1.3MH

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Pompa wody Mk2 1.3MH

Post autor: mosiek2206 » pn lis 16, 2009 19:05

Witam mam problem wymieniłem dzisiaj pasek rozrządu pompę wody i simering na wałku rozrządu po wymianie zaczęło coś ze tak powiem "żęcholić". Zobaczyłem ze na nowej pompie wody jest inne to koło po którym chodzi pasek więc z powrotem założyłem starą bo i tak w sumie na wygląd jest w dobrym stanie i wszystko było ok do czasu aż sie silnik nagrzał jak dostał temperatury pompa zaczęła skrzypieć coś w takim stylu jak stare nie nasmarowane taczki co to może być? I jak sobie z tym poradzić?
A samochód to Mk2 z silnikiem 1.3 MH z 1988r.
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 19:07 przez mosiek2206, łącznie zmieniany 1 raz.


Mosiek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn lis 16, 2009 19:57

Prawdopodobnie zbyt mocno naciagnales pasek



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » pn lis 16, 2009 20:21

Też tak myślałem i poluzowałem trochę to nie możliwe żeby był zbyt mocno naciągnięty.


Mosiek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn lis 16, 2009 20:36

czemu nie możliwe?
ja sie z tym juz spotkalem

[ Dodano: 16 Lis 2009 19:43 ]
a moze to wina paska klinowego a nie rozrzadu



Awatar użytkownika
bogus01
MK2 600KM
MK2 600KM
Posty: 115
Rejestracja: pt lis 28, 2008 22:21
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: bogus01 » pn lis 16, 2009 20:46

naciąg reguluje sie pompą wodną i jest możliwe przy regulacji na oko że będzie za ciasno no a pasek to jaki made in china?



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » pn lis 16, 2009 21:47

naciąg jest taki ze na najdłuższym odcinku swobodnie palcami obracam pasek o 90 stopni więc chyba dobrze a pomiędzy kołami na rozrządzie i wale a pompą też ma sie jakoś sprawdzać naciąg?? pasek mam continentala a tam na obudowie tej pompy są takie dwa otwory od dołu i od góry tak za tym kołem do czego one służą??


Mosiek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn lis 16, 2009 21:52

naciag jest ok
jedyny otwor jaki sobie przypominam byl od dolu wilkosci ok 3mm (o ile sie nie myle), leci nim plyn kiedy uszkodzi sie pompa

[ Dodano: 16 Lis 2009 21:00 ]
chyba o ten otwor chodzi

Obrazek



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » pn lis 16, 2009 22:27

dokładnie ten otwór u mnie widać przez nie jakieś tak jakby łożysko może to ono hałasuje co?? można tam psiknąć na przykład wd40???


Mosiek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt lis 17, 2009 08:40

Psikanie ci nic nie da, to jest łozysko typu "Z"czyli zamkniete-jest obudowane przeddostaniem sie jakiegos syfu wiec smarowanie nic nie da
jak jest walniete lozysko to lepiej zmien ta pompe bo jak ci pasek przeskoczy to sobie mozesz kosztow narobic-walna ci tloki w zawory i bedziesz biedniejszy o kilka stowek



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » wt lis 17, 2009 11:50

wiem jakie mogą być konsekwencje przeskoczenia paska ale ta pompa wcześniej chodziła bez zarzutu po wymianie rozrządu sie to stało wiec to raczej nie łożysko


Mosiek

Awatar użytkownika
tomek0o7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pn maja 01, 2006 00:03
Lokalizacja: NEL \ BI \ DW

Post autor: tomek0o7 » wt lis 17, 2009 12:42

mosiek2206 pisze:Witam mam problem wymieniłem dzisiaj pasek rozrządu pompę wody i simering na wałku rozrządu po wymianie zaczęło coś ze tak powiem "żęcholić". Zobaczyłem ze na nowej pompie wody jest inne to koło po którym chodzi pasek więc z powrotem założyłem starą bo i tak w sumie na wygląd jest w dobrym stanie i wszystko było ok do czasu aż sie silnik nagrzał jak dostał temperatury pompa zaczęła skrzypieć coś w takim stylu jak stare nie nasmarowane taczki co to może być? I jak sobie z tym poradzić?
A samochód to Mk2 z silnikiem 1.3 MH z 1988r.
Ja w NZ miałem tak samo ale to dlatego że jest nowa pompa wody poprostu coś tak jakby huczało ale z czasem to ustalo poprostu jak pompa wody jest nowa to musi się rozchodzić. Też na początku myslałem że coś źle złożyłem ale podjechałem do mechanika on powiedział że nowy rozrząd bedzie tak pracował :)



Awatar użytkownika
KLASSIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw mar 30, 2006 13:55
Lokalizacja: Józefów

Post autor: KLASSIK » wt lis 17, 2009 12:53

tomek0o7 pisze:poprostu jak pompa wody jest nowa to musi się rozchodzić.
gó......... prawda
ja ostatnio zmienialem rozrzad w polo 1.0 i po zalozeniu nowej pompy byla cisza


www.cultstyle.pl

Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » wt lis 17, 2009 13:40

rozgrzałem silnik i wtedy poluzowałem trochę pasek zmniejszył sie hałas o wiele wziąłem wd40 popsikałem po pasku po kołach i wtedy dopiero całkowicie znikł ten dźwięk. Dzięki za pomoc!


Mosiek

Awatar użytkownika
tomek0o7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pn maja 01, 2006 00:03
Lokalizacja: NEL \ BI \ DW

Post autor: tomek0o7 » wt lis 17, 2009 15:52

KLASSIK pisze:gó......... prawda
ja ostatnio zmienialem rozrzad w polo 1.0 i po zalozeniu nowej pompy byla cisza
Mi mechanik powiedział że po jakims tam przebiegu to ustanie i rzeczywiscie zrobilem 600 km trasy i dzięk zanikł :goof:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 496 gości