problem trzesie kierownicą przy predkosci 100-130Km/h pomocy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
arni871
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn gru 01, 2008 16:40
Lokalizacja: Opole Okolice
Kontakt:

problem trzesie kierownicą przy predkosci 100-130Km/h pomocy

Post autor: arni871 » pn lis 16, 2009 19:53

Witam przegladalem tematy szukajką ale moim zdanie nie znalazlem dokladnie opisananego mojego problemu, a wiec tydzien temu odebralem auto od mechanika wymieniał mo kompletne sprzeglo bo mialem padniety dwumas wszystko było ok do tej pory od paru dni odczuwam drganie kierownicy i pedału gazu przy predkosci 100-130Km/h po 130 juz jest cisza najbardziej trzesie przy 120Km/h bardzo jest to denerwujace :grrr: przednie zawieszenie mam sprawne bo wymienialem w lato cale drozki z koncowkami oraz nowe tarcze boscha +klocki ferodo mam nowe alusy z nowymi oponkami ktore tez zakupilem na lato. dodam rowniez ze wlasnie pare dni temu temu odjechalem z pod domu rano autem i po kilometrze jazdy musialem zahamowac ostro na suchym asfalcie az zadzialal ABS i poczulem i usluszalem taki dziwny dzwiek i drganie jakby ktos zamek w kurtce otwierał i wlasnie niewiem czy cos sie przy hamulcach nie zopsuło prosze o pomoc moze ktoś sie juz z takim czyms spotkał i mi powie co to moze byc z góry dziekuje i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
pczerniej
Forum Master
Forum Master
Posty: 1928
Rejestracja: śr sty 31, 2007 15:16
Lokalizacja: nord-vag
Kontakt:

Post autor: pczerniej » pn lis 16, 2009 19:59

może być tak że podczas tego hamowania przytarłeś oponę i teraz ma bicie , musiał byś podjechać do mechanika i zobaczyć na wyważarce jak sprawa wygląda


Capo di tutti capi
Nord-vag.pl
MK1 1.8 20vT

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: problem trzesie kierownicą przy predkosci 100-130Km/h po

Post autor: j_a_r_o_o_o » pn lis 16, 2009 20:03

arni871 pisze:Witam przegladalem tematy szukajką ale moim zdanie nie znalazlem dokladnie opisananego mojego problemu, a wiec tydzien temu odebralem auto od mechanika wymieniał mo kompletne sprzeglo bo mialem padniety dwumas wszystko było ok do tej pory od paru dni odczuwam drganie kierownicy i pedału gazu przy predkosci 100-130Km/h po 130 juz jest cisza najbardziej trzesie przy 120Km/h bardzo jest to denerwujace :grrr: przednie zawieszenie mam sprawne bo wymienialem w lato cale drozki z koncowkami oraz nowe tarcze boscha +klocki ferodo mam nowe alusy z nowymi oponkami ktore tez zakupilem na lato. dodam rowniez ze wlasnie pare dni temu temu odjechalem z pod domu rano autem i po kilometrze jazdy musialem zahamowac ostro na suchym asfalcie az zadzialal ABS i poczulem i usluszalem taki dziwny dzwiek i drganie jakby ktos zamek w kurtce otwierał i wlasnie niewiem czy cos sie przy hamulcach nie zopsuło prosze o pomoc moze ktoś sie juz z takim czyms spotkał i mi powie co to moze byc z góry dziekuje i pozdrawiam.
spobuj wywazyc jeszcze raz kola. Moze odpadl Ci odwaznik na feldze albo cos. Duzo nie ksoztuje a od razu wykluczysz bledne wywazenie. Jesli to nie pomoze to zajedz na stacje diagnostyczna i zbadaj stan zawieszenia - koszt od 25 do 40 zl


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » pn lis 16, 2009 22:23

a ten majster co ci robił dwumas nie ściągał czasem kół ? Bo mógł zakładając je spowrotem zgubić gdzieś pierścienie centrujące od felg...


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » pn lis 16, 2009 22:28

u mnie tez tak bylo i po zalozeniu zimowych kol ustalo... letnie mam 215/45/17 i chyba pokrzywilem felgi albo opony bicia dostaly... niby wywazalem juz 2x ale nie bardzo ustalo... dopiero jak zalozylem zimowe kola to spokoj...
na wiosne czeka mnei sprawdzanie felg...



greg

Post autor: greg » pn lis 16, 2009 22:45

adpap, zmień warsztat wyważający - powaga



Awatar użytkownika
arni871
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn gru 01, 2008 16:40
Lokalizacja: Opole Okolice
Kontakt:

Post autor: arni871 » pn lis 16, 2009 23:26

pierscieni centrujacych nie posiadam bo mam kola dedykowane do VW Golfa IV... jutro zaczne od odkrecenia przednich kół moze jednak od tego hamowania uszkodziłem opone :grrr: bo felgi raczej proste bo nie wjechałem ostatnio w zadna potezna dziure dziekuje za podpowiedzi wszystkim. adpap, jesli juz nie da sie wywazyc to na bank masz krzywe te alusy
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 23:38 przez arni871, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » wt lis 17, 2009 10:32

greg pisze:adpap, zmień warsztat wyważający - powaga
wiem, i tak zrobie... ale to juz na wiosne sobie zostawie...



Awatar użytkownika
arni871
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn gru 01, 2008 16:40
Lokalizacja: Opole Okolice
Kontakt:

Post autor: arni871 » wt lis 17, 2009 16:05

Witam chłopaki przyczyna trzesienia kierownicą znaleziona. Dzis odkrecilem oby dwa koła z przodu obejrzalem felgi i opony wizualnie wyglada wszystko dobrze ale okazuje sie ze od strony kierowcy chcialem pokrecic piastą a tam zdziwienie tarcza sie osobno kreci niz piasta okazało sie że urwał sie dziubek śruby ktora trzymie tarcze i jest luz.

oto filmik:



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt lis 17, 2009 16:16

arni871, muszę cie zmartwić ale nie to jest przyczyną. Zastanów się chwile: jak zakładasz koło na piastę to wkładasz śruby w felgę, PRZEZ tarczę i wkręcasz w piastę. Ta śruba ma za zadanie unieruchomić tarczę przy montażu koła ale cały ciężar zamocowania tarczy przyjmują śruby koła, także przyczyną bicia na kierownicy NIE MOŻE być brak tejże śruby, bo śruby koła skutecznie unieruchomią tarcze na swoim miejscu. przyczyną bicia będą krzywe tarcze lub piasty, niewyważenie / krzywa felga, lub uszkodzenie opony. Niekiedy na wyważarce nie zauważalne bo wychodzi dopiero pod obciążeniem. Także koła do sprawdzenia


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
webster1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 19:49
Lokalizacja: Lisków k. Kalisza Wielkopolska

Post autor: webster1987 » wt lis 17, 2009 18:17

mate64 muszę cie zmartwić ale nie to jest przyczyną
no nie koniecznie kolego masz racje... skoro ta śrubka tam jest fabrycznie i trzyma ona tarcze to piasta i tarcza jest tek zrobiona żeby było wszystko idealnie wyważone razem z tą śrubką a skoro jej nie ma to brakuje jakiejś tam "x" masy sróbki i dlatego może bić... skoro jest miejsce na śróbke to powinna ona tam być



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt lis 17, 2009 18:23

webster1987, to nie ma znaczenia, , śrubka owszem powinna być ale jej brak nie wpłynie na drganie kierownicy.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
arni871
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn gru 01, 2008 16:40
Lokalizacja: Opole Okolice
Kontakt:

Post autor: arni871 » wt lis 17, 2009 18:51

Witam wszystkich jutro sie okaze czy to od tej śrubki czy nie zobaczymy co na to powie mechanik ale jednego jestem pewny ze to od tego ostrego zahamowania coś sie stało nie wierze by sie koła w pare dni rozważyły jak przed tem t było wszystko ok z tymi kołami felgi nówki opony też nówki zakupione w czerwcu... pozdrawiam



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt lis 17, 2009 19:21

arni871, ze 3 miesiące temu tez miałem problem "samo sie". Między 90-120 drgała kiera i pulsował hamulec, tarcze wymienione, koła wyważone 2 razy, zmienione na inne, tarcze u tokarza sprawdzane, a winna okazała się piasta, która "sama sie" na naszych pięknych i równych drogach skrzywiła....Także nie mówię że się samo nie może... Sprawdź koła u gumiarza, przy tym hamowaniu mogłeś przytrzeć opone, na jakiejś dziurze mógł pęknąć kord itp itd.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 170 gości