Zbiornik paliwa - ile wchodzi "po korek" do Mk3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Zbiornik paliwa - ile wchodzi "po korek" do Mk3

Post autor: Gawior » ndz lis 15, 2009 23:27

Witam. Może gdzieś o tym jest, ale szukałem i nie mogłem o ty nic znaleźć. Pytanie to: ile wchodzi paliwa do Mk3 do momentu aż odbije pistolet. Czyt to 55L to jest pojemność samej "bańki" zbiornika bez tej "rury" - wlewu, Czy jest to podana ilość paliwa jaka wchodzi do momentu aż odbije pistolet przy dystrybutorze.

Zastanawia mnie to, bo miałem auto zatankowane do pełna ( do odbicia pistoletu ) i wyjeździłem niefartownie do zera, aż zaczęło auto gasnąć. I ciekaw jestem ile naprawdę wyszło na 100km, tylko nie wiem ile paliwa miałem naprawdę w aucie, czy te książkowe 55L, czy więcej o pojemność tej rury-wlewu.



Awatar użytkownika
Wegiel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1207
Rejestracja: pn lis 08, 2004 02:22
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Wegiel » ndz lis 15, 2009 23:47

zatankuj pod korek auto przejedz 100km pojedz na stacje i zalej ponownie pod korek wyjdzie Ci ile spalil najprosciej chyba bo zbiornik ma 55l ale to nigdy nie jest adekwatne co do niego zalezy ile jest w srodku benzyny a do ,,0,, nigdy nie wyjezdzisz


Obrazek
Był Golf III 1.8 G-STYLE ----------- Był Passat B5 1.8T AirRide ----------- Jest Audi typ43

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zbiornik paliwa - ile wchodzi "po korek" do Mk

Post autor: Haki » ndz lis 15, 2009 23:52

Gawior pisze:Witam. Może gdzieś o tym jest, ale szukałem i nie mogłem o ty nic znaleźć. Pytanie to: ile wchodzi paliwa do Mk3 do momentu aż odbije pistolet. Czyt to 55L to jest pojemność samej "bańki" zbiornika bez tej "rury" - wlewu, Czy jest to podana ilość paliwa jaka wchodzi do momentu aż odbije pistolet przy dystrybutorze.

Zastanawia mnie to, bo miałem auto zatankowane do pełna ( do odbicia pistoletu ) i wyjeździłem niefartownie do zera, aż zaczęło auto gasnąć. I ciekaw jestem ile naprawdę wyszło na 100km, tylko nie wiem ile paliwa miałem naprawdę w aucie, czy te książkowe 55L, czy więcej o pojemność tej rury-wlewu.
Przeczytaj... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=280507 :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn lis 16, 2009 00:09

Może ktoś powie ze jestem głupi, ale zalałem 10L paliwa po tym jak mi brakło i auto gasło. I mam zamiar wyjeździć paliwo znowu do momentu gaśnięcia ( w bagażniku kanister z 5L paliwa zawsze wożę ). I może tak dowiem się ile to cholerstwo mi pali. Bo jak lałem do pełna i 100km i znowu do pełna przez miesiąc to za każdym razem inaczej wychodziło, ale leje zawsze na tej samej stacji Luk Oil - Pb 98.


Ale czy nikt nie wie czy te 55L co podaje fabryka to sama "bańka" zbiornika, czy też do tych 55L wlicza się rurę wlewu ?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn lis 16, 2009 00:39

Gawior pisze:Może ktoś powie ze jestem głupi, ale zalałem 10L paliwa po tym jak mi brakło i auto gasło. I mam zamiar wyjeździć paliwo znowu do momentu gaśnięcia ( w bagażniku kanister z 5L paliwa zawsze wożę ). I może tak dowiem się ile to cholerstwo mi pali. Bo jak lałem do pełna i 100km i znowu do pełna przez miesiąc to za każdym razem inaczej wychodziło, ale leje zawsze na tej samej stacji Luk Oil - Pb 98.


Ale czy nikt nie wie czy te 55L co podaje fabryka to sama "bańka" zbiornika, czy też do tych 55L wlicza się rurę wlewu ?
Na pewno mądre to to nie będzie. Kolego - w ten sposób jaki opisujesz zabijesz pompkę paliwa , która nie dość ,że zbiera z dna syf ,, to jeszcze musi pracować z większą mocą by dostarczyć paliwo do przewodów.
Co do metody ... zrób jak pisali koledzy - czyli stacja - lejesz do 1 odbicia pistoletu - 100km i lejesz znów do 1 odbicia . Sprawdzasz ile weszło i po kłopocie. To ,że różnie pali - to nie dziwota :bajer: raz ,że na dworze chłodniej - 2 ,że nie pojedziesz 2 raz identycznie jak za 1 razem... 3 - może paliwo nie jest najlepszej jakości...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » pn lis 16, 2009 07:48

Ja proponuje inną metodę …aby sprawdzić ile pali dokładnie musisz zalać do pełna pod sam koreczek i wlewając paliwo pobujać pod koniec trochę budą aby się wszystko dobrze odpowietrzyło….. robisz 100 km i znowu lejesz pod korek…. Wtedy wyjdzie Ci chyb najprawdopodobniejsze spalanie…..

Jak będziesz lał do odbicia pistoletu… może wyjść niedokładnie .. chyba, że będziesz lał na tej samej stacji paliwa z tego samego dystrybutora i w miarę tego samego dnia ( chodzi o jakość paliwa o to jak się pieni)… oraz musisz postawić auto mniej więcej w tym samym miejscu pod dystrybutorem.
Różne paliwa różnie się pienią czasami jak pistolet odbije a szczególnie przy prawie pełnym zbiorniku jak lejesz przynajmniej od połowy to po ustaniu piano spokojnie możesz jeszcze wlać dwa litry zanim znowu Ci pistolet odbije.
Tak więc ja radzę lać pod sam korek czekając aż się paliwo ustoi czyli będzie bez piany.
Twoja metoda wyjeżdżania paliwa aż silnik stanie to tak jak pisali koledzy jest niezbyt dobra dla pompki paliwa, filtrów itp.
Ja mam Varianta 1,9D z 95r maksymalnie wlałem w niego 63 litry pod sam korek… w baku miałem pusto ale silnik jeszcze pracował i układ się nie zapowietrzał.
Z drugiej strony na stacjach dystrybutory często oszukują a na 60 litrach trochę się oszukanych litrów uzbiera…. Tak czy owak ja zawsze od zera pod sam korek leję w granicach 60 -61 litrów.



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » pn lis 16, 2009 17:08

Gawior pisze:ciekaw jestem ile naprawdę wyszło na 100km
Ja mam inną metodę sprawdzania zużycia paliwa na 100 km. Zapala mi się rezerwa, zalewam do pełna, i ganiam znowu do momentu zapalenia rezerwy. Żeby wynik był miarodajny to wyciągam średnią z kilku tankowań pod korek... Wychodzi średnio od 6,3 - 7,1 litra na 100 km. (1,6 AEE bez LPG).
Tankowanie pod korek przejazd 100 km i znowu tankowanie nie jest miarodajne... I wyniki mogą się znacznie różnić...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » pn lis 16, 2009 18:41

PAPAYOS pisze:
Gawior pisze:ciekaw jestem ile naprawdę wyszło na 100km

Tankowanie pod korek przejazd 100 km i znowu tankowanie nie jest miarodajne... I wyniki mogą się znacznie różnić...
Wytłumacz mi kolego czemu tankowanie pod korek przejechanie 100km i znowu tankowanie pod korek nie jest miarodajne??

Ja stosuje metodę pod korek / 100km / i znowu pod korek. Jest tania i w miarę dokładna.
Jednak na co dzień stosuje metodę podobną do Twojej która jest dla mnie (a tak dokładnie to dla mojego silnika) najlepsza. Czyli leję pod korek ( ponieważ zbieram punkty na lotosie:-)) wyjeżdżam cały zbiornik aż wskazówka dojedzie do zera i znowu leję pod korek, później litry dzielę przez kilometry i wynik mnożę przez sto i w taki sposób wychodzi mi najprawdopodobniejsze spalanie. U mnie wychodzi od 4,8 w trasie i 5,3 po mieście. Mój rekord to 1350km na 60 litrach diesla…. Wydaje mi się, że można by było to jeszcze poprawić. No ale silnik słaby 1,9 goły diesel i lekka noga.
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 18:41 przez Dany44, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt lis 17, 2009 09:37

Dany44 pisze:Wytłumacz mi kolego czemu tankowanie pod korek przejechanie 100km i znowu tankowanie pod korek nie jest miarodajne??
Po swoim przykładzie wiem, że setka setce nie równa... Mi często się zdarza że jedną setkę zrobię po mieście a drugą zrobie po za miastem. I obie będą się znacznie różniły nawet dwukrotnie... A poza tym to szkoda czasu na tankowanie co 100 km...
A jak wyjeździsz kilka baków to wynik będziesz miał uśredniony i zmierzony w każdych warunach...


Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » wt lis 17, 2009 23:31

Racja setka setce nie równa dlatego podaje się przeważnie spalanie w trasie i w mieście.



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » śr lis 18, 2009 01:14

To wszystko prawda jeśli nas liczniki nie kłamią. Napewno licznik w aucie nie pokazuje przebiegu 100% dokładnego, chociażby ze względu na zużycie opon. Robiłem kiedyś test prędkości i licznik swoje, gps swoje i radar znajomego policjanta swoje, także nie wiem jak jest z naliczaniem przebiegu i wyliczniem z tego średniej zużycia. Wg mnie najbardziej miarodojna próba to im wiecej przejechanych kilometrów tym dokładniejsze obliczenia. A to że suto spali 0,2 czy 0,3 litra wiecej czy mniej nie spędza mi snu z powiek i samopoczucia. NIgdy na drodze nie wystąpią powtarzalne warunki żeby spalanie było ciągle takie samo.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » śr lis 18, 2009 19:53

Paliwo które tankuje to 98 na LukOil i lejąc do kanistra bardzo mało się pieni. Lejąc do pełna ( trzymając odpowietrznik ) zrobiłem 606 km z czego w trasie ( Pabianice -> Częstochowa - droga po wsiach i trochę po mieście w 4 os. i wziął 8.2L na te 122km - średnia prędkość według waga to 77km/h ) reszta po mieście, zazwyczaj krótkie odcinki około 7-8km z postojem paro minutowym. To paliwo wyjeździłem nieumyślnie do końca, bo nie zwróciłem uwagi na wskaźnik ( aż silnik zaczął mulić. Zawsze wożę 5L w kanistrze ). Zalałem 10L paliwa i wyjeździłem znowu do momentu mulenia. Wyszło 12.6L na 100km. Sądzę że to trochę za dużo jak na 2.0 8v 2E, a jeżdżę zazwyczaj do 2600rpm i nie z ciężką nogą ( jak sprawdzam spalanie :p )



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 334 gości