Problem z paskiem alternatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Longer_SDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 21:12
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontakt:

Problem z paskiem alternatora

Post autor: Longer_SDI » ndz lis 15, 2009 21:40

Mam problem z moim SDI'kiem z 98r
Po zakupie auta od razu wymieniłem m.in. mocno obkrojony pasek alternatora. Niby wszystko bylo ok ale po mniej wiecej miesiacu znowu go potargało i przy mocnej przygazówce odciete strzepy gdzieś sobie poleciały ;) zostala polowa paska i jakoś dawał rade. Po jakimś czasie silnik zacząl dziwnie wyś/gwizdać juz od ok 1500 rpm i w ogole nie brzmial jak wczesniej. Podjechalem kiedys do znajomego mechanika ale nia mial czasu i tylko potwierdzil moje przypuszczenia ze halas powoduje ów pasek. Jezdze juz tak ze 3 miechy i nawet mozna przywyknąć ;p jednak dzisiaj odpalilem silnik zeby troche nagrzac w samochodzie i po chwili zaczelo mocno dymic spod klapy. Nie bylo ognia (moze jeszcze albo juz nie) ale w ciul dymu i przecudowny smrodek palonej gumy ;]. Okazalo sie ze to ww pasek. Nie wiem dlaczego tak sie stalo. Dlaczego mogl sie zapalic pasek?? co moze byc przyczyna tego ze kroi pasek?? Jak to naprawic ??



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn lis 16, 2009 00:15

Kolego - sprawdź koła po których ów pasek śmiga. Albo masz luz i pasek nierówno chodzi bo koła się telepią na boki i jednocześnie ścina pasek albo był źle założony...
Sprawdź najpierw te luzy ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
$layer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 21:12
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: $layer » pn lis 16, 2009 00:43

Sprawdż czy wszystkie kółka są w jednej osi. Nie współosiowość kółek oraz "bicia' kółek powodują ścinanie paska.



Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » pn lis 16, 2009 05:52

$layer no nie przesadzaj, jak chłopak ma sprawdzić współosiowość?? Jedynie co może to może wszystko sprawdzić na oko, niech poprostu sprawdzi bicie na kołach i naciąg paska paska klinowego



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pn lis 16, 2009 07:51

po pierwsze musisz zobaczyc w jakim stanie jest sprzegielko ktore jest razem z kolkiem alternatora( w jedna strone jak krecisz to napedzasz alternator a w druga strone powinno sie krecic lzej ale juz bez napedu wirnika alternatora i jezeli tak nie jest to to wlasnie kolko jest do wymiany) i to wlasnie jest najczestsza przyczyna uszkodzen paska badz napinacza.


Obrazek

Awatar użytkownika
Longer_SDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 21:12
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontakt:

Post autor: Longer_SDI » pn lis 16, 2009 13:48

Sprawdzilem i są luzy na kole od pompy wspomagania i na alternatorze :crazy: czy musze wymienić tylko te koła i pasek oczywiscie czy mozliwe ze lozyska tez poszly ??

[ Dodano: 16 Lis 2009 17:08 ]
Teraz to juz wszystko jest dla mnie jasne:
-musze wymienic łożysko alternatora
-pompe wspomagania (łożysko da sie wymienic ale potem uszczelniaczy nie da sie zalożyć więc nie ma sensu)
-pasek
Czy ktoś może wie jakie łożysko trzeba kupić do alternatora ?? (mkIV 1.9 SDI 98r)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 409 gości