[mk2] przegub? poduszki?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
innovate
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr paź 20, 2004 16:06
Lokalizacja: WH
Kontakt:

[mk2] przegub? poduszki?

Post autor: innovate » śr lut 22, 2006 20:55

Witam :)

Wczoraj w moim golfiku (1.3 KAT z 88r) usłyszałem jakby szum (ponad to co słyszę codziennie ) ponieważ było to ledwo słyszalne, problem zignorowałem.

Dziś objawy już wyraźne:

1. Przy ruszaniu normalnym (no może gwałtownym trochę) słychać stuk z przodu.
Dokładniej stuk występuje w momencie puszczenia szybszego sprzęgła, lub wciśnięcia gwałtowniejszego gazu, lub popuszczenia gwałtowniejszego gazu. Jak jadę bardzo spokojnie to jest ok.

2. Przy przyśpieszaniu wyraźnie wyczuwam ruch drążka zmiany biegów. Mam wrażenie jakby nienaturalnie się poruszał, tzn coś go lekko ciągnęło (silnik chciał wyprzedzić budę?)

3. Efekt jest niezależny od skręcania, aktualnie używanego biegu, dziur w jezdni.

4. Odglos (stukot) najczęściej jest pojedyńczy, wyraźnie metaliczny stosunkowo głośny.
Generalnie nie brzmi ciekawie :/

5. Wjechałem na kanał u kumpla w garażu, osłony gumowe przegubów (zewn i wewn) wyglądają przyzwoicie. Nie porwane, nie zmurszałe. Na tyle na ile pozwalała mi latarka, obejrzałem poduszki przy chłodnicy i od strony skrzyni biegów. Nie wiem jak powinny wyglądać, ale guma tam jakaś jest i też nie wygląda na zużytą.

No własnie co to może być? Czy coś poza przegubami czy poduszkami może dawać taki efekt? Czy ktoś wie gdzie w Warszawie znajdę uczciwego mechanika, który nie wymieni mi od razu pół samochodu?


--
Pozdrawiam
Kuler

Awatar użytkownika
saygon26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob sty 21, 2006 22:46
Lokalizacja: londyn
Kontakt:

Post autor: saygon26 » śr lut 22, 2006 21:30

siemasz
wedlug mnie top poduszka ktoras poszla sprawdz ponownie. na pierwszy rzut oka to wygladaja ok ale rusz silnik lewarem albo czyms tam i zobaczysz. powodzenia
:kufel:



Awatar użytkownika
innovate
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr paź 20, 2004 16:06
Lokalizacja: WH
Kontakt:

Post autor: innovate » śr lut 22, 2006 22:38

rozumiem, niestety nie mam możliwości użycia ciężkiego sprzętu :)) Wizualnie da się to jakoś rozpoznać?
Jakie mogą być orientacyjne koszty naprawy?


--
Pozdrawiam
Kuler

Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » śr lut 22, 2006 22:44

mam to samo - z puszczaaniem sprzegla lub naciskaniem na gaz - wystarczy czasem ze doslownie dotkne gazu to stukniecie - takie dobicie slychac... ale jakos troche sie teraz uspokoile - jakis miesiac temu mialem to bardzo czesto... a teraz juz rzadziej, tez ciekawe czemu - ale problem taki sam jak opisany


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Post autor: zbyszegk » śr lut 22, 2006 22:44

U mnie jak poszedł przegub od strony skrzyni biegów to tak właśnie tłukło. Głośniej było słychać w środku niż na zewnątrz. Jak się dodawało gazu to waliło że ho ho. A im szybciej sie jechalo tym mniej było słychać, bo bo większa była częstotliwość uderzeń....

ps. jak go podniosłem na lewarku i opuściłem to na chwile przestawało stukać, ale to tylko tak na marginesie....



fibolek

Post autor: fibolek » śr lut 22, 2006 23:50

Bez lewara da się sprawdzić jak któraś z poduch to silnik powinien się lekko unosić i opadać.Wsiąć do auta i przy otwartej masce niech ktoś z poziomu silnika poobserwuje silnik.Jak bedzie się unosił i opadał to poducha.Oczywiście ty rób przygazówkę czyli gaz i puść i znowu.



Awatar użytkownika
saygon26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob sty 21, 2006 22:46
Lokalizacja: londyn
Kontakt:

Post autor: saygon26 » czw lut 23, 2006 01:32

panowie ale jak rusz lewarek zmiany biegow w takcie ruszania to raczej poduszka. ja tego przypadku nie mialem taie tylko odnosze wrazenie. pojedz na diagnostyke i sprawdz luzy na zawieszeniu i moze sprawdzisz cos wiecej to groszebeda
.pozdro :satan:


nie oddam go nikomu

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » czw lut 23, 2006 08:48

innovate pisze:No własnie co to może być? Czy coś poza przegubami czy poduszkami może dawać taki efekt?
Tulejki na wahaczach. U mnie jest to samo, tzn takie pojedyncze uderzenie. To są tulejki wahacza, wystarczy złapać za koło i poruszać nim, nawet autka nie trzeba podnosić. Tyle że u mnie to słychać puknięcie i raczej nie jest to metaliczny głos... może mam w troszke lepszym stanie te tulejki...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
innovate
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr paź 20, 2004 16:06
Lokalizacja: WH
Kontakt:

Post autor: innovate » czw lut 23, 2006 16:54

Byłem dziś u mechanika :) rzeczywiście problem był z poduszką przednią. Urwały się śruby mocujące ją do budy. Szef warsztatu obszedł się ze mną łagodnie i ogłosił wyrok zasądzając 100 złotych za nową poduszkę i robociznę. Wydaje się sprawieliwie :) Mogę go polecić: W-wa Żwirki i Wigury 34 :)


--
Pozdrawiam
Kuler

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » czw lut 23, 2006 17:31

Unieś silnik lewarkiem tak jest najłatwiej zobaczyć
U mnie tak stukało w pasku a miałem normalnie pękniętą tą (nie wiem jak to nazwać tak blacha kształtowa mocowana do silnika która opiera się na poduszce z przodu -koledzy z forum pomogą -przez nią śruby przechodzą co rozrusznik trzymają)
Tak mi pękła cwanie że jak samochód stał to nic nie byłowidać bo silnik na niej leżał .Dopiero jak go uniosłem lekko to wszystko jasne było.
A miałem cały czas taki stuk przy ruszaniu bo się motor unosił przez to .
Koszt pospawania 2 :kufel: u ślusarza i trzyma do dziś :grin:

pozdro flat



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 285 gości