co ile?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TomiGolf2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:34
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

co ile?

Post autor: TomiGolf2 » ndz lis 15, 2009 16:24

mam takie nietypowe pytanie, co ile w mk2 wymienia się rozrząd? bo inni mówią tak drudzy tak. pomóżcie.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: co ile?

Post autor: Razal » ndz lis 15, 2009 16:35

TomiGolf2 pisze:mam takie nietypowe pytanie, co ile w mk2 wymienia się rozrząd? bo inni mówią tak drudzy tak. pomóżcie.
Ja bym Ci polecił, aby to było co 60 tys. km. No chyba, że zrobisz to na częściach oryginalnych w ASO to powinni Ci dać gwarancję na 90 tys.km. Ale szczerze w to wątpię więc rób co 60 i śpij spokojnie. Pamiętaj, że zamienniki, a w szczególności paski są przechowywane w magazynach w różnych warunkach. Inaczej ma się to w przypadku części oryginalnych. 60 tys. i spokojnie do przodu :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
mecik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 772
Rejestracja: śr maja 13, 2009 09:55
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: mecik » ndz lis 15, 2009 16:40

60 tys max jak kolega Razal, mowi :)
Wtedy mozesz byc spokojny ze wszystko jest ok i nie bedzie zadnych problemów pozniej :)


Były kiedyś sobie:
Audi 80B4 2.0ABT
Golf MKII 1.6PN CL==>GT
Golf MKII 1.8RP GL
Golf MKII 1.3MH CL

Awatar użytkownika
TomiGolf2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:34
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: TomiGolf2 » ndz lis 15, 2009 17:36

dzięki koledzy też tak myślałem że 60 tyś albo 80 ale nie byłem pewny, teraz już wiem dzięki za pomoc :)



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » ndz lis 15, 2009 17:37

Jest jeszcze jedna kwestia: jeżeli tych 60 tyś. km nie zrobisz w ciągu 3-4 lat, to i tak dobrze jest wymienić rozrząd po takim okresie czasu.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lis 15, 2009 17:48

Pozwole sobie dorzucić dwa grosze.
O ile rozmawiamy o silniku 8v to ewentualne zerwanie rorządu nie pociągnie za sobą żadnych konsekwencji zatem uważam że wymiania co 60 tys to niepotrzebne dmuchanie na zimne i zwiększanie sobie kosztów utrzymania pojazdu.
Z doświadczenie wiem też że sugerowane przez kolegę 3-4 lata dla rorządu to żaden wiek.
Co ciekawe Volkswagen dla silników 8v z tamtych lat nie podaje przebiegu przy którym należy wymienić rorząd a jedynie cytuję "check / adjust every 20 000 mile" co znaczy że należy po prostu wzrokowo sprawdzaćstan paska i naciąg co 20 tys mil i w zależności od stanu oraz naciągu, należy zdecydować co zrobić...W praktyce spokojnie 80-100 tys km się robi.
I jeszcze jedna sztywna zasada - kupujesz auto używane to zawsze zmień rorząd.
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 17:51 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
paffciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: pn sie 24, 2009 04:31
Lokalizacja: TSK, Bliżyn
Kontakt:

Post autor: paffciu » ndz lis 15, 2009 17:51

a jak się ma sprawa z silnikiem 1.6diesel? wiem że trzebz zmieniać rozrząd co 60000 km...a co się stanie w przypadku zerwania?? ten silnik jest kolizyjny? :bajer:


Thanks from the mountains;-)
Obrazek
Mój Golf: http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=462252

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lis 15, 2009 17:52

praktki z 1.6d nie mam żadnej więc się nie wypowiem ale nie widzę powodów dlaczego on miałby być kolizyjny. W/g mnie też jest bezkolizyjny. Jak ktoś jest ciekawy to może to sobie sprawdzić przy wymianie rorządu.
taka mała ciekawostka. Niektóre 8v stają się kolizyjne po założeniu sportowego wałka z wyższymi krzywkami.
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 17:55 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » ndz lis 15, 2009 18:07

sas_gti pisze:praktki z 1.6d nie mam żadnej więc się nie wypowiem ale nie widzę powodów dlaczego on miałby być kolizyjny. W/g mnie też jest bezkolizyjny.
Sorry! Jak najbardziej jest kolizyjny :green_fuck: . Mówisz ze nie masz praktyki i się nie wypowiadasz?
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 18:08 przez KrystO, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lis 15, 2009 18:14

he no co? Sformułowałem swoją wypowiedz celowo tak ażeby nikt jej nie brał za pewnik, bo pewnosci nie mam, a te paluszki to wiesz gdzie mozesz sobie wsadzic :)



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » ndz lis 15, 2009 19:18

sas_gti pisze:O ile rozmawiamy o silniku 8v to ewentualne zerwanie rorządu nie pociągnie za sobą żadnych konsekwencji
To chyba żart :bajer:
sas_gti pisze:praktki z 1.6d nie mam żadnej więc się nie wypowiem ale nie widzę powodów dlaczego on miałby być kolizyjny. W/g mnie też jest bezkolizyjny
Diesel ma całkowicie płaską głowicę, nawet niewielkie otwarcie zaworu w złym momencie to kolizja z tłokiem - już bardziej kolizyjny silnik chyba być nie może...
Ale chyba wszystkie inne silniki (na 99,9%) są też kolizyjne.

Reguła jest taka, że im wyższy stopień sprężania, tym silnik bardziej kolizyjny. Silniki bezkolizyjne budowano chyba w latach 50, gdy stopień sprężania oscylował w granicach 1:6. Bezkolizyjne silniki są to także silniki dolnozaworowe, które można spotkać najprędzej w muzeum albo w motocyklu typy M72, czyli z czasów wojny.
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 19:27 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » ndz lis 15, 2009 21:18

Ja mam takie zasady jeśli chodzi o rozrząd:

-jak kupuje autko to bez zastanawiania się od razu rozrząd do wymiany!
-kupuję podzespoły dobrych firm, najczęściej ROUVILLE,
-wymieniam go co 60 tys. (wszystkie rolki, paski, napinacze, a co drugi rozrząd pompa wody jak jest za/na rozrządzie)

I nie zastanawiam się ile to szkód mi zrobi w 8V a ile w 16V czy dieslu. Po prostu nie warto ryzykować bo jak pierdyknie to każdy wie jakie koszty za sobą to niesie...


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » ndz lis 15, 2009 21:18

piori pisze:
sas_gti pisze:O ile rozmawiamy o silniku 8v to ewentualne zerwanie rorządu nie pociągnie za sobą żadnych konsekwencji
To chyba żart :bajer:
Dla mnie to też ciekawa nowina :panna:



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz lis 15, 2009 21:31

co ile?
czy to jest poprawnie sprecyzowany temat !!!!!!!????



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 378 gości