Witam all!
Mam taki problem od kilku dni.
A mianowicie chodzi o to ze w moim Golfie IV (1,9 TDI ASZ 130) po odpaleniu silnika caly czas swieci kontrolka Akumulatora. Czym to moze byc spowodowane?
Dodam ze akumulator wydaje sie ok poniewaz pali na strzal i nie wyglada on jakby zdechl wiec przyczyna lezy gdzies indziej.
Kilka dni temu zauwazylem ze kontrolka mi podczas jazdy sie zaswiecila na doslownie sekunde i zgasla wtedy zbagatelizowalem problem i myslalem ze mi sie cos przewidzialo bo doslownie na jakiej dziuze migla mi kontem oka. Teraz wiem ze cos sie musialo juz wtedy dziac,
Powiedzcie mi co mam sprawdzi w najprostszy sposob co padlo i co wymienic?
I czy jazda z takim wskazaniem nie narobi wiekszego balaganu?
Prosze o rzeczowe odpowiedzi
z gory dziekuje za uzyskane informacje
PS. gdzie dokladnie znajde ten regulator napiecia? Moze ma ktos jakas fotke?
SWIECACA KONTROLKA AKUMULATORA
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
SWIECACA KONTROLKA AKUMULATORA
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 20:33 przez KINKEY, łącznie zmieniany 1 raz.
KINKEY
FAN AC MILAN 7 KOLEJARZ RAWICZ
FAN AC MILAN 7 KOLEJARZ RAWICZ
- bombel-g2
- Użytkownik
- Posty: 360
- Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
- Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
- Kontakt:
prawdopodobnie juz nie długo bedzie koniec ładowania- sprawdz regulator napiecia a w szczegulnosci szczotki na alternatorze- -bo raczej powinno sie wimieniac w komplecie. - mało prawdopodobne- ale moze naciąg paska pomoze... pozdro/
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 20:31 przez bombel-g2, łącznie zmieniany 1 raz.
Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło
Kontrolka swieci sie twardo ani drgnie. jutro sprawdze ta kostke
Mozliwe ze objawami padania alternatora jest czeste przepalanie sie zarowek???
[ Dodano: 15 Lis 2009 20:24 ]
Powiedzcie mi jeszcze czy konieczne jest wykrecanie alternatora zeby wymienic ten regulator napiecia i szczotki? Dlugo trwa wykrecenie alternatora i komu to dac z tymi szczotkami i gdzie je kupic
Mozliwe ze objawami padania alternatora jest czeste przepalanie sie zarowek???
[ Dodano: 15 Lis 2009 20:24 ]
Powiedzcie mi jeszcze czy konieczne jest wykrecanie alternatora zeby wymienic ten regulator napiecia i szczotki? Dlugo trwa wykrecenie alternatora i komu to dac z tymi szczotkami i gdzie je kupic
KINKEY
FAN AC MILAN 7 KOLEJARZ RAWICZ
FAN AC MILAN 7 KOLEJARZ RAWICZ
KINKEY, przerabiale mto wczoraj i dzis.... jak pali sie kontrolka to nie masz ładowania akumulatora (skonczyly sie szczotki lub padla ktoras z diod, najbardziej prawdopodobne to szczotki) jak sie pali kontrolka aku to zmierz napiecie na klemach jak jest ok 12 V to brak ładowania. Proponuje altek wyciagniac z auta odrecic gruby kabel i wyjac wtyczke z altka (wczesniej odpiac kemy z akumulatora). Z jednej strony masz plastikowy dekiel mocowany na 3 sruby M8 odkrecasz i masz dostep do regulatora mocowany tez na 3 sruby M8. Pod takim plastikowym kapturkiem masz szczotki. Wymiana ich to wytarganie starych (uwaga nie zgubic sprezynki) załozenie nowych i polutowanie ich...jak bedziesz miał z tym problemy lub obawy to podejdz z samym regulatorem do elektromechanika i przelutuje je. Sprawdz w jakim stanie sa pierscienie po ktorych slizgaja sie sczotki czy nie popalone bo jak cos to tez do wymiany ale z tym to grubsza robota...
[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]
A wiec Gofer zatargany do znajomego elektromechanika.
Pomiar na klemach wykazal poniezej 12V wiec brak ladowania.
Jutro na dziendobry wymiana Regolatora napiecia na szybko a jesli to nie ruszy to niestety inna uzywka.
Pozostaje mi sie modlic zeby byl regulator jednak a nie diody itp.
Dam znac jak sie zakonczylo.
Pozdrawiam
A wiec spalony byl wirnik altelnatora, niestety usterka wykraczala poza moje umiejetnosci i zakonczylo sie na elektromechaniku. Koszt naprawy wyniósł 200 zl. Zostal przelozony inny wirnik i jest ok wsztstko.
Pomiar na klemach wykazal poniezej 12V wiec brak ladowania.
Jutro na dziendobry wymiana Regolatora napiecia na szybko a jesli to nie ruszy to niestety inna uzywka.
Pozostaje mi sie modlic zeby byl regulator jednak a nie diody itp.
Dam znac jak sie zakonczylo.
Pozdrawiam
A wiec spalony byl wirnik altelnatora, niestety usterka wykraczala poza moje umiejetnosci i zakonczylo sie na elektromechaniku. Koszt naprawy wyniósł 200 zl. Zostal przelozony inny wirnik i jest ok wsztstko.
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 22:01 przez KINKEY, łącznie zmieniany 1 raz.
KINKEY
FAN AC MILAN 7 KOLEJARZ RAWICZ
FAN AC MILAN 7 KOLEJARZ RAWICZ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 429 gości