MK3 i temperatura silinka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

west5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 23, 2006 19:21
Lokalizacja: Lbn

MK3 i temperatura silinka

Post autor: west5 » czw lut 23, 2006 13:02

Witam mam taki problem. Po włączeniu zapłonu wskaźnik od temperatury ustawia się od razu na 90 stopni .Czy ktoś wie co może być uszkodzone i czy może mieć to wpływ na zwiększone zużycie paliwa ??????????????????



Awatar użytkownika
Wardek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady

Post autor: Wardek » czw lut 23, 2006 13:59

Mi z kolei pokazywało max 70'C. Wymieniłem czujnik i teraz wskazuje prawidłowo... Być może u ciebie też siedzi czujnik.. :bajer:


Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..

kubek609
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:40
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: kubek609 » czw lut 23, 2006 14:09

czesc moga byc 2 mozliwosci jak wyzej kolega wspomnial czujnik lub po prostu uciagla sie sprezynka wskaznika (j mialem taki problem)



rooboo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt lis 15, 2005 11:38
Lokalizacja: Pilawa
Kontakt:

Post autor: rooboo » czw lut 23, 2006 14:19

Raczej wskazania twojego czujnika nie mają wpływu na zużycie paliwa jedynie jeśli silnik jest niedogrzany ale nie o tym mowa. Powiadasz ze wskazówka od razu staje na 90*C ale istotne jest to czy podnosi sie z normalną prędkością czy robi to o wiele szybciej.
Tak bez oglądania to mozna jedynie gdybać ale co tam... Najpierw sprawdz sam czujnik ... jesli jest dobry to jedziemy dalej ... sprawdz kamelki od czujnika czy nie mają zwarcia czy izolacja gdzieś nie zwiera czy styki nie są zaśniedziale itp... jesli bedzie dobrze to pozostaje jedynie sam wskaznik ale i tam moze byc zwarcie na kostce licznika lub w samim liczniku więc sam widzisz po nitce do kłębka... Pozdr.


++++++++ CB CH.19 ++++++++
PRESIDENT JACKSON

west5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 23, 2006 19:21
Lokalizacja: Lbn

re

Post autor: west5 » czw lut 23, 2006 14:25

Idze powoli myślę ze 10 –15 sekund i pokazuje 90 C czasami jak jadę to potrafi wskazywać 100 C ale później wraca na 90 C



Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Artur79 » czw lut 23, 2006 14:43

najpredzej czujnik ... poprostu odlacz kostke od czujnika i wlacz stacyjke zobacz czy wskaznik zareaguje, jak ma gdzies zwarcie na kablach to podniesie sie do 90 jak nie ruszy to na 99% czujnik temp.


---> Golf III 1.8 <---

west5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 23, 2006 19:21
Lokalizacja: Lbn

re

Post autor: west5 » czw lut 23, 2006 14:47

Dzięki za info a gdzie znajdę ten czujnik



rooboo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt lis 15, 2005 11:38
Lokalizacja: Pilawa
Kontakt:

Post autor: rooboo » czw lut 23, 2006 14:48

Moim zdaniem to i tak za szybko poniewaz temp. silnika faktycznie nie wzrasta tak szybko czyli realnie nie jest to faktyczne wskazanie temp. cieczy a ewidentna awaria tego układu. Wiesz co mozesz jeszcze zresetować kompa zeby wyeliminować lub potwierdzić błąd w samym kompie. Zdejm klema (+) z akum. na pare minut jesli po ponownym podłączeniu bedzie zle to masz pewnosc ze komp jest sprawny i pozostaje ci sprawdzenie instalacji począwszy od czujnika az po sam wskaznik... Powodzenia.


++++++++ CB CH.19 ++++++++
PRESIDENT JACKSON

Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Artur79 » czw lut 23, 2006 16:45

komp nie ma nic wspulnego z pokazywaniem temp. na zegarze, nie wprowadzaj kolegi w blad, z czujnika idzie bezposrednio do wskaznika ... pyanie tylko teraz ktory kolega ma silnik to wtedy mozna powiedziec gdzie znajduje sie czujnik i ile przewodow ma ...

pozatym rooboo przeczytaj dokladnie ... kolega pisze ze nawet jak jest zimny to odrazu leci do 90 ...

wiec po pierwsze identyfikacja silnika ... model z oznaczeniem literowym wtedy powiemy gdzie czujnik .. mozna tez pomiezyc wartosci oporu na czujniku ....ale najpierw jaki silnik :)


---> Golf III 1.8 <---

emeryt-gryfino
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:23
Lokalizacja: gryfino

Post autor: emeryt-gryfino » czw lut 23, 2006 16:48

proste doswiadczenie przeprowadz podaj + i mase na zegary wtyke glowna wodacz i zobacz jak sie zachowuje temperatura ? jezeli nie idze do goru to czujniki cos swiruaal albo zwarcie .
Pozd



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 210 gości