Miękki pedał hamulca

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dejv
Red&Black
Red&Black
Posty: 189
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 17:35
Lokalizacja: Szczecin/Bunde DE
Kontakt:

Miękki pedał hamulca

Post autor: Dejv » sob lis 14, 2009 16:49

Witam, dziś postanowiłem wymienić klocki z tyłu w moim mk3 wszystko przebiegało pomyślnie ale nie mogłem uporać się z wciśnięciem tłoczka więc zaciski sciągnełem całkowicie odkręciłem przewody hamulcowe i w miarę możliwości je zatkałem by płyn nie uciekał. Gdy już zaciski przygotowałem okazało się, że troszkę tego płynu zleciało ( płyn ze środka także wylałem ) gdy wszystko złożyłem okazało się, że pedał jest strasznie miękki sprawdzałem zbiorniczek i stan niby jest co może być przyczyną? (być może nie w ten zbiorniczek zaglądam :green_fuck: proszę o pomoc pozdrawiam.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob lis 14, 2009 16:50

odpowietrzyłeś hamulce?


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Dejv
Red&Black
Red&Black
Posty: 189
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 17:35
Lokalizacja: Szczecin/Bunde DE
Kontakt:

Post autor: Dejv » sob lis 14, 2009 16:55

hmm. Nie, jestem totalnym laikiem w mechanice samochodowej i może macie jakąś instrukcje jak to zrobić :blush: :green_fuck:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob lis 14, 2009 16:57

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72742
lub w wyszukiwarce "jak odpowietrzyć hamulce"


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob lis 14, 2009 17:03

Dejv, odpowietrzyć obowiązkowo a na przyszłość ZANIM się weźmiesz za coś przy aucie to się dokształć, bo np sporo ryzykujesz jeżdząc na zapowietrzonych hamplach. Pamiętaj żeby nie zapowietrzyć pompy przy odpowietrzaniu tyłu, bo będziesz musiał odpowietrzać wszystkie 4 koła.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Dejv
Red&Black
Red&Black
Posty: 189
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 17:35
Lokalizacja: Szczecin/Bunde DE
Kontakt:

Post autor: Dejv » sob lis 14, 2009 17:06

mate64 pisze:Dejv, odpowietrzyć obowiązkowo a na przyszłość ZANIM się weźmiesz za coś przy aucie to się dokształć, bo np sporo ryzykujesz jeżdząc na zapowietrzonych hamplach. Pamiętaj żeby nie zapowietrzyć pompy przy odpowietrzaniu tyłu, bo będziesz musiał odpowietrzać wszystkie 4 koła.
Auto jedynie odpaliłem stojąc w miejscu nigdzie się nie ruszałem.
Pytanko do ciebie - jak odpowietrzyć sam tył i nie zapowietrzyć pompy bo ten link który wysłał kolega opisuje odpowietrzenie całego układu



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob lis 14, 2009 17:16

Postępujesz tak jak w opisie, luzujesz odpowietrznik najdalszego koła (uwaga bo lubi sie zerwać!) do butelki nalewasz nieco płynu na odpowietrznik wężyk a drugi koniec do butelki, odkręcasz zbiorniczek z płynem mając butelkę płynu DOT w gotowości, sadzasz na fotelu kogoś kto będzie robił za pompiarza i niech pompuje hamulcem, ty obserwujesz czy z ężyka przy hamulcu leci powietrze, czy płyn z powietrzem. Pompiarz pompuje a ty obserwujesz, CAŁY CZAS KONTROLUJESZ CZY W ZBIORNICZKU JEST PŁYN, ja już bedzie leciał czysty płyn bez bombelków powietrza to pompiarz wciska pedał a ty na wciśniętym pedale zakręcasz odpowietrznik. Potem drugie koło w sposób analogiczny. Jak odpowietrzysz poprawnie oba koła to po prostu przerywasz, przodu już nie ruszasz.

W zbiorniczku z płynem będzie ubywało ale cały czas musisz pilnować zeby płyn BYŁ w zbiorniczku, bo jak sie skończy i pompa zaciągnie powietrze to kaplica, masz 4 koła do zrobienia.
Najlepiej to poproś kogoś kto już to kiedyś robił o pomoc i przy okazji sie nauczysz jak to zrobić.
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 17:17 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości