wskaznik temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

wskaznik temperatury

Post autor: Przybek » pt lis 13, 2009 23:27

Witam
Wywalila mi zaslepka i cala woda wyprysnela przy czujniku temperatury
zalalo jakies przewody i spalil sie fioletowy przewod i z pod deski poszedl dymek .
Rozwalilem wiazke i wymienilem przewod , problem w tym iz teraz wskaznik temperatury nawet sie nie ruszy.
jak moge sprawedzic czy padl czujnik czy cos sie jeszcze spalilo i ktore przewody sa odpowiedzialne?
Moze ma ktos jakies linki do schematu elektrycznego bo te z FAQ juz padly
Pozdrawiam
Ps. podlaczylem stary czujnik i nic :( co doradzicie ?


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lis 13, 2009 23:34

Jeśli chodzi o czujnik dla wskazówki w zegarach (bo jest jeszcze czujnik dla komputera!) - to sprawdza sie kabel i wskazówkę poprzez dotknięcie kabelkiem do masy i wskazówka ma szybko ruszyć na wskazanie dużej temperatury (to tak piszę w uproszczeniu, bo rozumiemy ze chodzi o wskaźnik :mrgreen: ).
Jeśli tak się nie dzieje - czeka Kolegę sprawdzenie kabelka aż do skrzynki bezpieczników, ze skrzynki do licznika, wtyczki licznika, może tez bezpiecznika 16.



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » pt lis 13, 2009 23:42

z komputerem jest chyba ok. bo silnik ma obroty takie jakie powinien , jak nawalil mi czujnik to obroty byly raz wysokie raz niskie.
Ktory kabel dotknoc do masy gdzzie sie on znajduje ?


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lis 13, 2009 23:54

Fioletowego tam nie ma. Dla wskaźnika jest żółto -czerwony, czy taki szedł do tego "wystrzelonego" czujnika?



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » sob lis 14, 2009 00:05

tez mnie to zdziwilo , fioletowy szedl do zespolu wtryskowego spalil sie od tej okraglej wtyczki do puszki bezpiecznikow .
Gdy wlaczylem ponownie zaplon zaczely mrugac dwie czerwone kontrolki , po wymianie przewodu przestaly mrugac.
Te przewod mam zewzec od czujnika temperatury ?


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob lis 14, 2009 00:10

Tak, żółto-czerwony można dotknąć śmiało do masy a wskaźnik powinien ruszyć na pozycję max temperatury.
Oczywiście inne w widoczny sposób uszkodzone kable powinny być naprawione, zaizolowane by nie było dalszych strat.
Liliowy (czy też fioletowy) to przewód z wtrysku do ECU a liliowo-biały to ma być zasilanie wtrysku ale zabezpieczone bezpiecznikiem 18 i powinien on zapobiec zwarciu.
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 00:14 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » sob lis 14, 2009 00:16

ok. jutro sprawdze i dam znac
dzieki za pomoc

[ Dodano: 14 Lis 2009 14:53 ]
zwarlem przewod i zaczela mrugac kontrolka od temperatury i oleju a wskazowka wychylila sie tylko kawaleczek na sekunde dwie:(
bezpieczniki sa ok
Gdzie dalej szukac ?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 16:08 przez Przybek, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lis 15, 2009 01:51

Dziwne...
Teraz chyba trzeba się przyjrzeć licznikowi.
We wtyku licznika pin 23 wchodzi taki sam kolor czyli żółto-czerwony, to dalszy ciąg tego od czujnika na silniku. Należałoby tek kabelek znów dotknąć do masy, co się będzie działo. Dodatkowo w tej wtyczce jest kabel czarny,ma na nim być prąd po włączeniu zapłonu a na brązowym zawsze masa. Jeśli tak jest a mimo to wskazówka nie rusza po dotknięciu do masy - to padło coś w liczniku.
Gdyby była taka możliwość by podmienić licznik na chwilę - było by dobrze: można wyeliminować uszkodzenie w liczniku.
A nie ma innych widocznych "na oko" uszkodzeń?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 514 gości