[mk3]Czy po odkręceniu korka z oleju powinno bić powietrze?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

[mk3]Czy po odkręceniu korka z oleju powinno bić powietrze?

Post autor: djprezes » ndz lut 19, 2006 22:54

Mam takie pytanie, czy jeśli podczas pracy silnika odkręci się korek z oleju, ten przez który sie uzupełnia olej, powinno przez ten otwór bić lekko powietrze??

Bo u mnie się tak dzieje, a u kolegi w 2.0 GTI prawie tego powietrza nie czuć.

Czy coś jest nei tak czy to jest normalne?
Ostatnio zmieniony ndz lut 19, 2006 23:08 przez djprezes, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » ndz lut 19, 2006 23:01

No wiadomo że zawsze bedzie wiało, przecież rozrząd się kręci. U jednych czuć mocniej u drugich mniej.


Obrazek

Awatar użytkownika
spek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: spek » ndz lut 19, 2006 23:05

W końcu koniki troche wiatru robią :bigok:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90278][b]Mój Golf MK3 nowe fotki str.3[/b][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abcf7e3dfb9eede9.html][img]http://images31.fotosik.pl/119/abcf7e3dfb9eede9m.jpg[/img][/url]

djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: djprezes » ndz lut 19, 2006 23:41

No to uspokoiliście mnie, bo myslałem że z moim jest znow coś nie tak :)


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

jakub1000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob sty 28, 2006 13:35
Lokalizacja: Wola
Kontakt:

Post autor: jakub1000 » wt lut 21, 2006 23:38

chyba ze bedzie dym zap...... to wtedy bedziesz miał cos nie tak:)


na początku był chaos potem ktoś stworzył GOLFA

Awatar użytkownika
rafekde
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 09:20
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: rafekde » śr lut 22, 2006 00:07

a mi się wydaje że jednak nie "wieje" ten ruch powietrza to pulsacje jakie powodouje silnik jak przycisniesz szczelnie rękę do otworu nie powinno ci jej ani wypychać ani tym bardziej wciągać, odrazu poczujesz jak przyłożysz dłoń że "podmuch zniknie" bo zamykasz pulsacje w obieg zamknięty, wzrosty jak i spadki ciśnienia nie są odczuwalne gdyż następują z dużą częstotliwością w zamkniętej objętości.


jak w jakimś silniku nie czuć to może mieć poprostu inną budowę lub większą objętość pokrywy zaworów i pulascje spowodowane przez silnik będą się niwelować i ruch powietrza nie bedzie tak bardzo odczuwalny


_______________pozdrawiam

PS niech mnie ktoś poprawi jak źle myśle


SPRZEDAM 4 opony letenie VREDESTEIN 185/60 R14 MODEL HI-TACK z czarnymi felgami stalowymi do golfa

michal_thcv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 20:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michal_thcv » śr lut 22, 2006 01:04

Z tego, co się orientuje to nie powinno nic dmuchać, jak się przyłoży rękę szczelnie i jak się robi ciśnienie to coś jest nie tak, jak kiedyś miałem autko z silnikiem na wykończeniu to tak dmuchało, że korek wypadał, tylko tam akurat był nakładany.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » śr lut 22, 2006 01:05

rafekde, nie mówimy o ciśnieniu, które rękę urywa, tylko o lekkim powiewie :P


Obrazek

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr lut 22, 2006 01:12

rafekde pisze:jak przycisniesz szczelnie rękę do otworu nie powinno ci jej ani wypychać ani tym bardziej wciągać, odrazu poczujesz jak przyłożysz dłoń że "podmuch zniknie" bo zamykasz pulsacje w obieg zamknięty, wzrosty jak i spadki ciśnienia nie są odczuwalne gdyż następują z dużą częstotliwością w zamkniętej objętości.
Podobno dobrym sposobem na sprawdzenie czy za mocno nie dmucha jest przylozenie kawalka kartki papieru. Kartka powinna "furkotac". Jak od razu odleci to dopiero mozna sie zaczac martwic...


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dominik107 » śr lut 22, 2006 01:42

Witam. W tych silnikach jest hydraulika na gorze tzn. ze jest tam samoregulacja zaworow i z tego co sie orientuje zawsze bedzie lekko dmuchalo. Mam juz drugie auto z takim silnikem a w poprzednim byl silnik po remoncie ktory sam zrobilem i od poczatku dmuchalo. Jak lekko dmucha nie ma sie czym martwic wszystko jest OK. Tylko powiedzcie mi jeszcze czy u was tez pojawiaja sie biale burzyny na korku wlewu oleju(wiem co to oznacza). Bo u mnie tak jest tylko w okresie zimowym i nie mam gazu. Pozdrawiam



pitrusza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt gru 09, 2005 15:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pitrusza » śr lut 22, 2006 09:41

Taka biała maź pod korkiem wlewu robi się, gdy silnik jest niedogrzany albo długo się ogrzewa, np. krótkie trasy albo zima. Jeśli na bagnecie olej jest ciemny to tymi skroplonymi oparami pod korkiem nie ma się co martwić (mój mechanik mi powiedział, że większość golfów ma to pod korkiem)



Awatar użytkownika
pik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 30, 2005 22:53
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: pik » śr lut 22, 2006 23:30

Zapomnieliscie dodac, ze jesli bedzie mocno dmuchac, to moze to byc przyczyna zatkanej "ODMY" - odpowietrzenia skrzyni korbowej. Warto odlaczyc od filtru powietrza rurę odmy, sprawdzic czy tam dmucha spalinami... (przy okazji przeczyscic) jesli nie, to bedzie dmuchac przez korek wlewu oleju. U mnie bylo takie cisnienie, ze az wystrzeliwalo olej i korek.


Only Good can judge me...

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr lut 22, 2006 23:52

Sprawdziłem u siebie i leciutko czuć jagby wzrastało ciśnienie , .Chyba nie ma się co martwić :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 335 gości