Chłodnica paruje
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Chłodnica paruje
Witam serdecznie.
Dzisiaj, przy temperaturze 5 stopni C, stałem z 15 minut w korku, gdzie maksymalnym biegiem była dwójka. Przejechałem z 500 m, i znow korek, ale juz z parującą chłodnicą. Normalnie spod maski pare widziałem. Zdziwienie mnie ogarnęło, bo wskaźnik temperatury zbytnio za połowę sie nie wychylił.
Sprawdziłem to i faktycznie paruje chłodnica.
Parowanie widzę tylko jak samochód stoi, jadąc, nawet powoli nie widać jej, ale jest to na pewno spowodowane tym że para jest pchana w stronę samochodu, więc nie wylatuje. Para wydobywa się od strony wentylatora.
Ogrzewanie mam, leci gorąco (można powiedzieć - na rozgrzanym jest "sauna")
W układzie jest petrygo, ostatnio wymieniane.
wiatrak działa, ostatnio odpowietrzałem układ i się włączył jak go grzałem, fakt dość późno ale włączył
Co mogę wymienic zeby zapobiec takiemu przegrzewaniu? Od czego zacząć? Jakiś czujnik? (jesli tak to proszę o info gdzie go zlokalizować.
Oto zdjęcie w momencie parowania
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
--------------------------------------
PS. Nie wiem czy odpowiedni dział, ale to silnik Diesla 1,6 TD JR, wiec jeśli temat powinien być w dziale "diesel" to proszę o przeniesienie.
Dzisiaj, przy temperaturze 5 stopni C, stałem z 15 minut w korku, gdzie maksymalnym biegiem była dwójka. Przejechałem z 500 m, i znow korek, ale juz z parującą chłodnicą. Normalnie spod maski pare widziałem. Zdziwienie mnie ogarnęło, bo wskaźnik temperatury zbytnio za połowę sie nie wychylił.
Sprawdziłem to i faktycznie paruje chłodnica.
Parowanie widzę tylko jak samochód stoi, jadąc, nawet powoli nie widać jej, ale jest to na pewno spowodowane tym że para jest pchana w stronę samochodu, więc nie wylatuje. Para wydobywa się od strony wentylatora.
Ogrzewanie mam, leci gorąco (można powiedzieć - na rozgrzanym jest "sauna")
W układzie jest petrygo, ostatnio wymieniane.
wiatrak działa, ostatnio odpowietrzałem układ i się włączył jak go grzałem, fakt dość późno ale włączył
Co mogę wymienic zeby zapobiec takiemu przegrzewaniu? Od czego zacząć? Jakiś czujnik? (jesli tak to proszę o info gdzie go zlokalizować.
Oto zdjęcie w momencie parowania
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
--------------------------------------
PS. Nie wiem czy odpowiedni dział, ale to silnik Diesla 1,6 TD JR, wiec jeśli temat powinien być w dziale "diesel" to proszę o przeniesienie.
Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2009 17:23 przez mikrus99, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86b177823d6344f.html][img]http://images36.fotosik.pl/97/3c778fa531a46f39.jpg[/img][/url]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]
- kurczepieczone
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
- Lokalizacja: Kraków
Dzieki Panowie za wszelkie sugestie.
Odpowiadając na pytania. Płynu ubywa, no szczerze literek na tysiąc.
Nigdy (pomijając pęknięty króciec i wycieki 2 litry na 500 km) ąz tak nie przejmowałem się tym, ale widze że czas zacząć.
- Co do nieszczelności przy chłodnicy. Czy gdyby jakieś łączenie przy chłodnicy było nieszczelne to tak duża para by sie unosiła? Powiem szczerze że dużo paruje, jak mocno się nagrzeje to, powiem szczerze prawie jak z czajnika, ale jest to chwila tak, i potem mniej.
Co proponujecie? od czego zacząć? czujnik wentylatora?
Odpowiadając na pytania. Płynu ubywa, no szczerze literek na tysiąc.
Nigdy (pomijając pęknięty króciec i wycieki 2 litry na 500 km) ąz tak nie przejmowałem się tym, ale widze że czas zacząć.
- Co do nieszczelności przy chłodnicy. Czy gdyby jakieś łączenie przy chłodnicy było nieszczelne to tak duża para by sie unosiła? Powiem szczerze że dużo paruje, jak mocno się nagrzeje to, powiem szczerze prawie jak z czajnika, ale jest to chwila tak, i potem mniej.
Co proponujecie? od czego zacząć? czujnik wentylatora?
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86b177823d6344f.html][img]http://images36.fotosik.pl/97/3c778fa531a46f39.jpg[/img][/url]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]
- kurczepieczone
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
- Lokalizacja: Kraków
Tak jak napisał bongo, zacznij od zlokalizowania wycieku A co do wskazań temperatury na zegarach to miałem już 3 mk2 i w każdym wentylator włączał się przy innym położeniu wskazówki, więc moim zdaniem wszsytko zależy od czujnika, który "daje znać" zegarom. Przy położeniu pionowym, jak to napisał jackyz, u mnie temperatura oleju na MFA to około 80 st. Kiedy wskazówka od wody jest tak jak na zdjęciu olej ma 104-108 (oczywiście na postoju).mikrus99 pisze:Co proponujecie? od czego zacząć? czujnik wentylatora?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
chłodnica na ogół puszcza na dole po bokach, na łączeniu radiatora z plastykiem, z powodu korozji. Nie ma się co czaić tylko wymiana na dobrą ze szrotu lub nową.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
.mikrus99 pisze:Co proponujecie? od czego zacząć? czujnik wentylatora?
Co Ci da wymiana czujnika ? jak masz dziurawa chłodnice ?
a co do temperatury to czasem tak pokazuja, szczegolnie , jak masz jakis zamiennik czujnik... u mnie wlasnie w korku tez sie lekko wychyla za połowe, ale wtedy włacza sie wuatrak i temp spada. poszukaj nieszczelnosci a pozniej sie baw w czujniki.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości