Mieszanie olejów mineralnych
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Mieszanie olejów mineralnych
Witam wszystkich!
Muszę dolać oleju do silnika i w związku z tym mam pytanie. Czy mogę dolać ELF TurboDiesel do NESTE? - te same parametry olejów 15W40.
Pozdrawiam
Muszę dolać oleju do silnika i w związku z tym mam pytanie. Czy mogę dolać ELF TurboDiesel do NESTE? - te same parametry olejów 15W40.
Pozdrawiam
Re: Mieszanie olejów mineralnych
Można śmiało zmieszaćnaum pisze:Witam wszystkich!
Muszę dolać oleju do silnika i w związku z tym mam pytanie. Czy mogę dolać ELF TurboDiesel do NESTE? - te same parametry olejów 15W40.
Pozdrawiam
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Mieszanie olejów syntetyk i pół sytetyk
Witam miesiąc temu kupiłem Mobil1 0w40 (pełny syntetyk)do turbo diesla i mam około 0,7l tego oleju. Niedawno zmieniałem olej w silniku na MobilS 10w40 (pólsyntetyk) i nim jest zalany silnik. I teraz pytanie czy mogę dolewać w razie jakiś braków ten moj syntetyk do półsyntetyka czy też nie?
Dzięki za pomoc
Dzięki za pomoc
Chłopaki, nie róbcie popeliny!!!! Nigdy nie wolno dolewac oleju wyższego klasą lepkościową od tego co jest!!!!!!!! Można dolać do 10W/40 oleju 10W/40 innej firmy albo 15W/40 ale tylko na chwile bo potem trzeba go jak najszybciej wymienić bo zmieniają się właściwości.Jeśli dolejecie oleju półsyntetycznego do mineralnego to może się to źle skończyć dla uszczelnienia silnika bo półsyntetyk i syntetyk wypłókuje nagromadzone osady...
Jak macie wątpliwości to poczytajcie specyfikacje olejowe dowolnej firmy.
Pozdro...
Jak macie wątpliwości to poczytajcie specyfikacje olejowe dowolnej firmy.
Pozdro...
Z całą pewnoscia popieram twoją wypowiedz Nigdy nie mieszac róznych olei o róznych parametrach!!!!racer18 pisze:Chłopaki, nie róbcie popeliny!!!! Nigdy nie wolno dolewac oleju wyższego klasą lepkościową od tego co jest!!!!!!!! Można dolać do 10W/40 oleju 10W/40 innej firmy albo 15W/40 ale tylko na chwile bo potem trzeba go jak najszybciej wymienić bo zmieniają się właściwości.Jeśli dolejecie oleju półsyntetycznego do mineralnego to może się to źle skończyć dla uszczelnienia silnika bo półsyntetyk i syntetyk wypłókuje nagromadzone osady...
Jak macie wątpliwości to poczytajcie specyfikacje olejowe dowolnej firmy.
Pozdro...
Pozdro.
racer18 mnie uprzedził nie zdążyłem chciałem właśnie to napisaćracer18 pisze:Można dolać do 10W/40 oleju 10W/40 innej firmy albo 15W/40 ale tylko na chwile bo potem trzeba go jak najszybciej wymienić bo zmieniają się właściwości.Jeśli dolejecie oleju półsyntetycznego do mineralnego to może się to źle skończyć dla uszczelnienia silnika
chodzi głownie o uszczelnienia w silniku i ewentulanie o to że oleje półsyntetyczne/ syntetyczne maja mniejszą gęstość i mogą utrzymywać zbyt niskie ciśnienie w układzie olejenia czego efektem będzie np stukający popychacz zaworu
______________pozdrawiam
SPRZEDAM 4 opony letenie VREDESTEIN 185/60 R14 MODEL HI-TACK z czarnymi felgami stalowymi do golfa
Wiec ja mam takie pytanie przy tej okazji:
Czy to prawda, ze po ok 150 tys. km (moze wiecej) powinno sie z półsyntetyka przejsc na mineralny? ... zeby wyeliminowac coraz to wieksze luzy itp. Chodzi mi np o to, ze strasznie mi zawory stukaja (jak diesel) - ale sa szczelne!
MECHANIOR POWIEDZIAL, ZE POWINNO SIE PRZEJSC NA MINERALNY... wyeliminuje to stuki i uszczelni silnik.
I drugie pytanie. Jak zmienic olej na mineralny? czy zwykle spuszczenie z silnika i zalanie nowego wystarczy? (polsyntetyk - mineralny)
Dzieki za odp.
Czy to prawda, ze po ok 150 tys. km (moze wiecej) powinno sie z półsyntetyka przejsc na mineralny? ... zeby wyeliminowac coraz to wieksze luzy itp. Chodzi mi np o to, ze strasznie mi zawory stukaja (jak diesel) - ale sa szczelne!
MECHANIOR POWIEDZIAL, ZE POWINNO SIE PRZEJSC NA MINERALNY... wyeliminuje to stuki i uszczelni silnik.
I drugie pytanie. Jak zmienic olej na mineralny? czy zwykle spuszczenie z silnika i zalanie nowego wystarczy? (polsyntetyk - mineralny)
Dzieki za odp.
Only Good can judge me...
Panowie nie róbcie postrachu. Nikt tu nie pisze o wymianie oleju tylko o dolewce. To, że oleje syntetyczne są olejami płukającymi to wie każdy, ale lepiej jest dolać syntetyk do minerału niż na odwrót. Minerał dolany do syntetyku całkowicie niszczy jego strukturę i olej ten ma po wymieszaniu więcej z minerału niż z syntetyku.racer18 pisze:Chłopaki, nie róbcie popeliny!!!! Nigdy nie wolno dolewac oleju wyższego klasą lepkościową od tego co jest!!!!!!!! Można dolać do 10W/40 oleju 10W/40 innej firmy albo 15W/40 ale tylko na chwile bo potem trzeba go jak najszybciej wymienić bo zmieniają się właściwości.Jeśli dolejecie oleju półsyntetycznego do mineralnego to może się to źle skończyć dla uszczelnienia silnika bo półsyntetyk i syntetyk wypłókuje nagromadzone osady...
Jak macie wątpliwości to poczytajcie specyfikacje olejowe dowolnej firmy.
Pozdro...
Co do wypowiedzi kolegi. Nie powinno się zmieniać syntetyku na minerał bo ktoś tak zrobił i ma lepiej. Podzespoły trące są zrobione z różnych materiałów i pod te materiały fabryka daje albo minerał albo syntetyk. Fakt faktem, że ludzie zmieniają z syntetyków na minerał ale dlatego, że popychacze nie stukają chociaż już są i tak na wymarciu, ciśnienie oleju jest większe bo gęstszy olej to powoduje, itd. Ale zmiana oleju tylko powoduje to co motodoktor w silnikach zajeżdżonych.
AA ja uważam że nie powinno się robić żadnych miksów czy syntetyk z mineral czy na odwrót.I temu podobne no bo przecież każdy olej ma inne właściwości cieplne jest to indeks 10W40 0W40 czy 15W40 lub 10W60 itp itd.Pierwsza cyfra to skrajna wartość(najniższa) a druga to skrajna wartość(najwyższa) temperatura przy której olej "smaruje i rozprowadza się" czyli ma właściwości.
A druga sprawa czy mieszać np syntetyki innych firm można ale nie powinno się bo każdy olej(marka) ma akceptację firmy samochodowej a jak się trafi taka co nie ma (jest to norma jakby producenta auta) To możemy se bagna narobić.
Co do zmainy z syntetyka na minerał nie polecam lepiej stopniowo zmienić na półsyntetyk.Natomiast moim skromnym zdaniem zmaina z półsyntetyka na minerał ma sens
ponieważ auta nasze są stare i wynika z tego sfatygowanie uszczelek pierścieni i innych tego typu a oleje syntetyczne czy półsyntetyki faktycznie smarują ale i płukają więc po co pakować kase.Można kupić i wlać bardzo dobry minerał.
A druga sprawa czy mieszać np syntetyki innych firm można ale nie powinno się bo każdy olej(marka) ma akceptację firmy samochodowej a jak się trafi taka co nie ma (jest to norma jakby producenta auta) To możemy se bagna narobić.
Co do zmainy z syntetyka na minerał nie polecam lepiej stopniowo zmienić na półsyntetyk.Natomiast moim skromnym zdaniem zmaina z półsyntetyka na minerał ma sens
ponieważ auta nasze są stare i wynika z tego sfatygowanie uszczelek pierścieni i innych tego typu a oleje syntetyczne czy półsyntetyki faktycznie smarują ale i płukają więc po co pakować kase.Można kupić i wlać bardzo dobry minerał.
Oleje mozna mieszac w klasie jakosciowej i nie tyle ma tu znaczenie 10Wczy 0W ale najwazniejesze jest czy jest SJ czy SG bo to okresla jakie dodatki uszlachetniające są w oleju! jak obydwa sa tej samej klasy to mozna mieszac bez obaw bo dodatki robi moze 4 firmy na swiecie i czy mobil czy Orlen stosują to samo! Róznice sa tylko we własciwosciach bazy olejowej bo to kazdy producent robi sam ale te są mieszalne w 100% a dodatki NIE!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 89 gości