Problem z klimatronikiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw lis 12, 2009 20:14

czarny7 pisze:WITAM ! PROSZĘ O POMOC. JESTEM SZCZĘŚLIWYM POSIADACZEM VW BORA TDI (110KM) 2001.
OD JAKIEGOŚ CZASU COŚ JEST NIE TAK Z MOIM KLIMATRONIKIEM PO ZROBIENIU DIAGNOSTYKI WYSKAKUJE MI TAKI BŁĄD 4FA 00. PO SKASOWANU TEGO BŁĘDU ZNOWU SIĘ POWTARZA 4FA 00
CO TO MOŻE BYĆ ?????????

4FA...po prostu przez zimę nie ruszaleś obiegu zamkniętego i silnik krokowy sterujący nią....się troszkę zastał...a właściwie to czujnik położenia kątowego tego silniczka...zrób TAK :helm: ...kilka razy tak przez 3 min ON..daj 3-4 sekundy na odpracowanie silniczka i OFF ZAMYKAJ I OTWIERAJ OBIEG zamkniety ..na 90% pomoze.

Tu jeszcze temat jaki znalazłem bo chyba ktoś SZUKAĆ nie potrafi :panna: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194458
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 20:15 przez Haki, łącznie zmieniany 1 raz.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Bugsik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr paź 21, 2009 22:01
Lokalizacja: Toruń okolice
Kontakt:

Post autor: Bugsik » czw lis 12, 2009 21:48

a ja mam taki problem:
po włączeniu zapłonu przez chwilę miga mi panel, czyli błąd...
po diagnostyce wyświetla mi 4F8 i obok 02
po wciśnięciu przycisku zwiększania temperatury ("czerwonego" :hmm: ) wyskakuje 318, po kolejnym 000. Cały czas obok wyświetla 02.
Jak rozszyfrować te błędy? Bo ciemny jestem :helm:



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw lis 12, 2009 23:10

Bugsik pisze:a ja mam taki problem:
po włączeniu zapłonu przez chwilę miga mi panel, czyli błąd...
po diagnostyce wyświetla mi 4F8 i obok 02
po wciśnięciu przycisku zwiększania temperatury ("czerwonego" :hmm: ) wyskakuje 318, po kolejnym 000. Cały czas obok wyświetla 02.
Jak rozszyfrować te błędy? Bo ciemny jestem :helm:
04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany)
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 23:11 przez Haki, łącznie zmieniany 2 razy.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

greg

Post autor: greg » czw lis 12, 2009 23:46




Bugsik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr paź 21, 2009 22:01
Lokalizacja: Toruń okolice
Kontakt:

Post autor: Bugsik » pt lis 13, 2009 00:25

dzięki, tak myślałem, że to będzie to :grrr: , ale wyświetla się 4F8 a nie 4FA jak innym...
do tej pory klapa (po dźwięku dmuchawy) działała, jutro sprawdzę przez filtr pyłkowy czy chodzi...



czarny7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 23:22
Lokalizacja: zyrardow

Post autor: czarny7 » śr sty 13, 2010 20:55

WITAM! PROSZĘ PO RAZ KOLEJNY O POMOC. PO NAPRAWIE SILNICZKA V 71 (TO ZNACZY PO SKLEJENIU JAK SIĘ OKAZAŁO PĘKNIĘTEGO KÓŁECZKA) WYKONAŁEM DIAGNOSTYKĘ I WYSKAKUJĄ MI TAKIE BŁĘDY KTÓRYCH NIE MOGĘ WYKASOWAĆ OTO CO SIĘ WYŚWIETLA PO KOLEI 21A 313 4FA . CZY ABY NIE MUSZĘ ZROBIĆ USTAWIEŃ PODSTAWOWYCH PRZEZ VAG I SKASOWANIU ICH .



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » śr sty 13, 2010 22:06

czarny7 pisze:WITAM! PROSZĘ PO RAZ KOLEJNY O POMOC. PO NAPRAWIE SILNICZKA V 71 (TO ZNACZY PO SKLEJENIU JAK SIĘ OKAZAŁO PĘKNIĘTEGO KÓŁECZKA) WYKONAŁEM DIAGNOSTYKĘ I WYSKAKUJĄ MI TAKIE BŁĘDY KTÓRYCH NIE MOGĘ WYKASOWAĆ OTO CO SIĘ WYŚWIETLA PO KOLEI 21A 313 4FA . CZY ABY NIE MUSZĘ ZROBIĆ USTAWIEŃ PODSTAWOWYCH PRZEZ VAG I SKASOWANIU ICH .
21A-Napięcie referencyjne

Cytuję wypowiedź GREGA mam nadzieję ,że się nie obrazi


4FA
318 - Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy. A tu masz cytat z forum passata "Dużo już o błędzie 318 było na forum, ale w żadnym poście do końca nikt nie napisał czym to jeść. Wiele osób ma ten błąd od czsu do czsu ja również więc postanowiłem to sprawdzić i oto co się dowiedziałem: prawo fizyki:podgrzany gaz zwiększa swoją objętośc a tym samym ciśnienie w układzie klimatyzacji, 318 sygnalizuje otwarcie zaworu bezpieczeństwa w celu zmniejszenia ciśnienia aby nam nie wywaliło sprężarki w kosmos, więc jedyne co się dzieje to nasza klimatyzacja sobie trochę popuszcza gazu........ tak mi to wytłumaczono i tak przekazuję to wam."
000 koniec błędów

[ Dodano: Wto Paź 02, 2007 10:48 pm ]
następny cytat: "Mam to samo, 318 nie jest kodem błędu, to jest informacja, iż zadziałało zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w klimatyzacji. Sterownik wyłączył sprężarkę aby uchronić ją przed awarią. W moim przypadku nie działa wentylator na chłodnicy. Sam wentylator jest sprawny ( podłączony na krótko działa). A dlaczego się nie włącza będę wiedział za trzy dni... .... spalony bezpiecznik 40A. W skrajnym przypadku wentylator startuje od razu drugiego biegu. W moim Passacie pomiar wykazał w tym momencie pobór prądu ponad 49A, co powoduje przepalenie bezpiecznika 40A. Przy przejściu wentylatora z pierwszego biegu na drugi natężenie prądu nie przekracza 40A, i wtedy jest ok. Wszystko wskazuje, iż zbliża się koniec wentylatora. Od elektryka dowiedziałem się, że jest sposób na znaczne przedłużenie żywotności silników w wentylatorach. Trzeba zainstalować układ elektroniczny tkz. "softstar", kłopot w tym, iż brak jest gotowych "softstartów" o dopasowanych parametrach."


Tu wypowiedź znów GREGA ... o 313 ... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205499 :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 150 gości