1.6 gaśnie po naprawach
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 gaśnie po naprawach
Witam. Mam następujący problem z moim golfem. (1.6 wielowtrysk 75KM rok 1996 oznaczenie silnika chyba AEE ). Samochód wariuje jeśli chodzi o obroty i przyspieszenie. Wymieniłem w nim wczoraj przepustnicę (kompletną) bo tak mi zalecono, natomiast auto nadal na niskich obrotach gaśnie, a nawet jeśli nie zgaśnie to obroty są bardzo niskie i falują non stop. Przy przyspieszaniu natomiast dziwnie skacze i nie chce wogóle jechać dławiąc się strasznie. Znowu po pewnym czasie jak się go zgasi i potem zapali jeszcze raz, to potrafi jechać jak marzenie!! Dosłownie raz tak, raz tak. Nie mam już naprawdę pojęcia co to może być więc jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc. Czytałem już w innych tematach o czymś podobnym, ale to dotyczyło kompletnie innych aut dlatego piszę. Komputer nie widzi błędów oczywiście. Nie wiem w co już ładować pieniądze kolejne. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: pn lis 02, 2009 22:50
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
krisu25, odpal vaga i zrób adaptację i wykasuj bloki uczące
było o tym milion razy
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
--------------------------------------------------------------------------------
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
--------------------------------------------------------------------------------
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]
Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
było o tym milion razy
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
--------------------------------------------------------------------------------
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
--------------------------------------------------------------------------------
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]
Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Nigdy tej adaptacji nie robiłem, ale spróbuje się pobawić tym. Ale to stawiacie, że na 100% jest ta adaptacja potrzebna i to ona odpowiada za to gaśnięcie? Odłączylem klemę akumulatora ( - ) przed wymianą na nową przepustnicę, bo myślałem, że wtedy nie będzie problemu z wpisaniem jej w komputer. A wogóle taki problem może być spowodowany czujnikiem temperatury ? Bo czytałem w innych tematach o tym, że czujnik też jest przyczyną falowania obrotów. Pytanie tylko czy może doprowadzać do gaśnięcia auta. A no i auto NIE jest na gaz. Najdziwniejsze jest to, że raz jeździ idealnie, a raz nie da sie jechać.
Wczoraj podłączyłem go pod komputer po wymianie.Znalazł błąd przepustnicy (ten sam co przed wymianą) Usunąłem go i już nie pojawia się. Ale auto chodzi tak jak chodziło. Mam jeszcze możliwość sprawdzenie innej przepustnicy, bo chce spróbować przełożyć (na bank dobrą) z seata ibizy 1.4 97 rok. Podobno są te same. I dlatego nie wiem czy się za to brać czy spróbować jakoś tą adaptację (bo nie wiem za bardzo jak sie za to zabrać).
no bo wyczysciłes przepustnice...teraz trzeba ją zaadaptowac do nowych warunkówWczoraj podłączyłem go pod komputer po wymianie.Znalazł błąd przepustnicy (ten sam co przed wymianą) Usunąłem go i już nie pojawia się
łopatologicznie mówiąc ustawić jaw pozycji zamkniętej-ustawiając linkę jeżeli jest i pokazac kompowi w aucie ze to jest punkt 0-punkt położenia początkowego przepustnicy
jasniej sie nie da tego opisac
Sprawa wygląda tak, że wymieniłem kolejną przepustnice od SEATA, zaadoptowałem ją, zmieniłem dla pewności czujnik temperatury, dodatkowo zmieniłem świece. Ostatecznie zalałem nawet bak do pełna bo odkąd kupiłem 2 tygodnie temu był na prawie zero więc może już nie pobierało z baku...Auto jak jest zimne nie ma ssania...jeśli wejdzie na obroty to ma góra 700. Jak się odpali potem to dobrze chodzi ok 4 minut a potem obroty spadają skokami coraz niżej i auto gaśnie. Jak próbuje jechać i mam pedał gazu w podłodze to muli strasznie i nie przyspiesza wogóle (na każdym biegu). Jeśli jeszcze ktoś ma jakis dobry pomysł to proszę się wypowiedzieć bo mam ochotę spalić tego golfa. Pozdrawiam serdecznie po całym dniu spędzonym w garażu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 293 gości