Jak rozumiem masz VAG-a. Nic prostszego jak sprawdzić czujnik za jego pomocą. Wchodzisz do 03 ABS Hamulce, następnie bloki wartości 08 i odczytać 001. Wszystkie cztery wartości prędkości powinny być takie same - cztery, bo tyle jest kół i czujników przy nich. Nie należy przy tym pomiarze przekraczać 40 km/h.cinekk pisze: Po podpieciu pod komputer wyskoczyl blad prawege przedniego czujnika.
Uszkodzony czujnik ABS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czyli mam odlaczyc wtyczke i miernikiem mierzyc na odlaczonym czujniku tak?Paweł Marek pisze:Masz zmierzyć na stykach czujnika a nie wtyczki jego kabla.
Jutro pokominuje z komputerem.figurel pisze:Jak rozumiem masz VAG-a. Nic prostszego jak sprawdzić czujnik za jego pomocą. Wchodzisz do 03 ABS Hamulce, następnie bloki wartości 08 i odczytać 001. Wszystkie cztery wartości prędkości powinny być takie same - cztery, bo tyle jest kół i czujników przy nich. Nie należy przy tym pomiarze przekraczać 40 km/h.
Dzieki za podpowiedzi.
[ Dodano: 31 Maj 2009 11:35 ]
Po podlaczeniu na komputerze 3 wartosci predkosci byly takie same. Jedna wartosc wynosila 0 (wartosc prawego przedniego czujnika) czyli tego, ktory pokazuje blad. Czyli w takim razie czujnik do wymiany tak?
Golf to wytrzymałość i doskonała technika - jak w przypadku królewskiej dyscypliny.
- FILIP_1988
- Ma gadane
- Posty: 242
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
- Lokalizacja: Warszawa
Problem mam ten sam z lewym. Kupilem nowy ale jest to samo. Kiedys na vagu wyskoczyly mi błędy 3 czujników wiec wymienilem 3 i nic to nie dalo, co prawda od pewnego czasu pokazuje mi bład tylko tego przedniego lewego. Mierzylem opór na wszystkich jest w granicach 1-1,2.Paweł Marek pisze:cinekk, nie wiem dobrze mierzysz. Masz zmierzyć na stykach czujnika a nie wtyczki jego kabla. Potem możesz powtórzyć pomiar po podpięciu wtyczki do czujnika, i mierzyć na rozpiętym złączu kabla tego samego czujnika (od strony czujnika nie sterownika - jest pod maską znajdziesz. Wartości te same mają być i nie zmieniać się jak kolega rusza kablem przy kole. Ale miałbyś pecha gdyby i czujnik i kabel padł, znacznie częściej padają czujniki. Kup sobie na allegro z tych tanich, są dobre, lewy jest inny jak prawy pamiętaj o tym zamawiając
Wiec mowisz zeby sprawdzic jeszcze opór po drugiej stronie? Ten przewód abs idzie do pompy? gdzie mam go szukac pod maską??
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
kabel od czujnika ma jeszcze takie charakterystyczne złącze pod maską, z tyłu na scianie grodziowej, kabel wygląda jak koncentryk łatwo znajdziesz. Dopiero od tej wtyczki kolejny kabel biegnie do sterownika. Przynajmniej napewno tak jest w starszych ABS które mają sterownik pod kanapą. W nowszych co maja sterownik pod pompą ABS nie wiem czy sa te złącza. Jeśli nie i kabel leci prosto do sterownika to trzeba wypiąc wtyk sterownika i mierzyć na jego wtyczce, tylko zlokalizować odpoweidnie kabelki od danego czujnika.FILIP_1988 pisze:Wiec mowisz zeby sprawdzic jeszcze opór po drugiej stronie? Ten przewód abs idzie do pompy? gdzie mam go szukac pod maską??
Ostatnio zmieniony pn cze 01, 2009 07:38 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- FILIP_1988
- Ma gadane
- Posty: 242
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
- Lokalizacja: Warszawa
Moze spotkales sie z jakims schematem tej wtyczki sterownika? Wydaje mi sie ze tak na oko to będzie cięzko zlokalizowacPaweł Marek pisze:kabel od czujnika ma jeszcze takie charakterystyczne złącze pod maską, z tyłu na scianie grodziowej, kabel wygląda jak koncentryk łatwo znajdziesz. Dopiero od tej wtyczki kolejny kabel biegnie do sterownika. Przynajmniej napewno tak jest w starszych ABS które mają sterownik pod kanapą. W nowszych co maja sterownik pod pompą ABS nie wiem czy sa te złącza. Jeśli nie i kabel leci prosto do sterownika to trzeba wypiąc wtyk sterownika i mierzyć na jego wtyczce, tylko zlokalizować odpoweidnie kabelki od danego czujnika.FILIP_1988 pisze:Wiec mowisz zeby sprawdzic jeszcze opór po drugiej stronie? Ten przewód abs idzie do pompy? gdzie mam go szukac pod maską??
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
hhttp://www.allegro.pl/item627048325_vw ... a_abs.html
na pierwszym planie fotki z tej aukcji, pod plastykiem, a od tyłu (na zdjęciu od prawej) dochodzi do wtyczki gruba wiązka.
Tej wtyczki co pisałem od pojedyńzego czujnika raczej nie będzie, ale mea culpa myślałem że chodzi o mk3, sorki.
na pierwszym planie fotki z tej aukcji, pod plastykiem, a od tyłu (na zdjęciu od prawej) dochodzi do wtyczki gruba wiązka.
Tej wtyczki co pisałem od pojedyńzego czujnika raczej nie będzie, ale mea culpa myślałem że chodzi o mk3, sorki.
Ostatnio zmieniony wt cze 02, 2009 18:28 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Witam, ja również mam problem z ABS mam mkIV i już jakis czas pali mi sie kontroloka i ABS nie działa podłączyłem auto pod VAG i wyskoczyły mi następujące błędy:
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
sygnał poza wartościami granicznymi - BŁĄD SPORADYCZNY
287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44
sygnał poza wartościami granicznymi - BŁĄD SPORADYCZNY
Zrobiłem pomiar bloków 001 i wszystkie 4 wartości kół są takie same...i nie wiem co dalej robić. Miałem już kupiony jeden czujnik prawy tył i dzis go wymieniłem ale nadal występuje ten sam błąd Proszę o pomoc!
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
sygnał poza wartościami granicznymi - BŁĄD SPORADYCZNY
287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44
sygnał poza wartościami granicznymi - BŁĄD SPORADYCZNY
Zrobiłem pomiar bloków 001 i wszystkie 4 wartości kół są takie same...i nie wiem co dalej robić. Miałem już kupiony jeden czujnik prawy tył i dzis go wymieniłem ale nadal występuje ten sam błąd Proszę o pomoc!
MÓJ Mk IV TDI --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=199451&highlight=tedzik
- FILIP_1988
- Ma gadane
- Posty: 242
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
- Lokalizacja: Warszawa
Problem ten sam co u mnie, tylko u mnie kontrolka zapala sie sporadycznie, zwlaszcza w czasie deszczu. Czytalem gdzies na forum o podobnym przypadku do naszego i usterka byla w sterowniku pompy abs. Koszt okolo 250zł.mrgolf pisze:Witam, ja również mam problem z ABS mam mkIV i już jakis czas pali mi sie kontroloka i ABS nie działa podłączyłem auto pod VAG i wyskoczyły mi następujące błędy:
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
sygnał poza wartościami granicznymi - BŁĄD SPORADYCZNY
287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44
sygnał poza wartościami granicznymi - BŁĄD SPORADYCZNY
Zrobiłem pomiar bloków 001 i wszystkie 4 wartości kół są takie same...i nie wiem co dalej robić. Miałem już kupiony jeden czujnik prawy tył i dzis go wymieniłem ale nadal występuje ten sam błąd Proszę o pomoc!
U mnie też na poczatku kontrolka zapalała się sporadycznie aż w koncu zaczeła palić się cały czas. Ale już sobie z tym poradziłem wymieniłem również czujnik z przodu lewy, przejechałem sie i jest gitara kontrolka zgasła i ABS działa
MÓJ Mk IV TDI --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=199451&highlight=tedzik
- FILIP_1988
- Ma gadane
- Posty: 242
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: wt lis 03, 2009 22:17
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
mozecie mi powiedziec dokladnie jak mam wymiec czujnik abs do kolo tylnego w golfie 5 , 1.9 tdi ??
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 22:31 przez sara20.09.1987, łącznie zmieniany 1 raz.
Julka
Tak jak w MK4. Zdejmujesz koło, odpinasz wtyczkę od czujnika, odkręcasz śrubę mocującą (imbusową) i wyciągasz stary czujnik. Czasem, a nawet często stary czujnik jest dość mocno wciśnięty/zapieczony. U mnie musiałem go rozwalić na kawałki i dopiero wylazł.sara20.09.1987 pisze:mozecie mi powiedziec dokladnie jak mam wymiec czujnik abs do kolo tylnego w golfie 5 , 1.9 tdi ??
Jak wywalisz stary to wciskasz nowy, przykręcasz śrubę, podpinasz wtyczkę, zakładasz koło i wsio
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: wt lis 03, 2009 22:17
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
- xxxPALUCHxxx
- Gadatliwa bestia
- Posty: 967
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
- Lokalizacja: POLSKA
przegladalem kilka watkow zwiazanych z kontrolka ABS i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie..a mianowicie:
po przekreceniu kluczyka zapalaja sie u mnie kontorlki..ABS,ESP,AirBag itd..po czym wszytkie gasna..czyli wszystko jest niby w jak najlepszym porzadku..
podczas gwaltownego hamowania na asfalcie czy nawet na sniegu czuje jak pedal hamulca pulsuje pod noga czyli wszytko z ABS-em tez powinno byc ok..
moje pytanie brzmi..czy podczas hamowania kiedy czuje dzialanie ABS-u, kontrolka ABS-u powinna migac sugerujac lub wskazujac jego dzialanie? u mnie nic nie miga..
z gory dziekuje za odpowiedz
po przekreceniu kluczyka zapalaja sie u mnie kontorlki..ABS,ESP,AirBag itd..po czym wszytkie gasna..czyli wszystko jest niby w jak najlepszym porzadku..
podczas gwaltownego hamowania na asfalcie czy nawet na sniegu czuje jak pedal hamulca pulsuje pod noga czyli wszytko z ABS-em tez powinno byc ok..
moje pytanie brzmi..czy podczas hamowania kiedy czuje dzialanie ABS-u, kontrolka ABS-u powinna migac sugerujac lub wskazujac jego dzialanie? u mnie nic nie miga..
z gory dziekuje za odpowiedz
______LET's GOLF______
MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583
MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 297 gości