kontolka oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

yayo84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr maja 20, 2009 08:49
Lokalizacja: Nowa Dęba

kontolka oleju

Post autor: yayo84 » wt lis 10, 2009 16:23

witam
mam taki problem w moim golfie , że nie wiadomo dlaczego podczas jazdy zapala się kontrolka oleju . Olej jest ( nawet troszke ponad stan ) , nigdzie nie cieknie ( ciekło ale powymieniałem simeringi przy rozrządzie , pod miską olejową i uszczelke klawiatury ) , ciśnienie oleju jest w normie , wymieniłem czujnik oleju .
Nie miga za każdym razem , tylko wtedy gdy wchodze z niskich obrotów na wyższe . Wystarczy , że wyłącze silnik i zapale po chwili znowu , a czujnik się uspokaja .
Co to może być , czy zły czujnik ciśnienia oleju ( był z czarną końcówką to kupiłem z czarną bo wiem , że chyba wg koloru się kupuje ) , czy może jest to wina zbyt dużej ilości oleju , a może jednak to pompa oleju .
mam golfa 3 z 93 r silnik 1.4 CL ( ABD bodajże ) . Prosze o pomoc bo już naprawde nie wiem co mu dolega .
z góry dziękuje i pozdrawiam



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt lis 10, 2009 16:46

Napewno nie powinieneś miec oleju ponad stan.
Najlepiej było by podłączyć się pod VAG!. Może to być pompa oleju, a może być wadliwy czujnik - tylko wydaje mi się, że wtedy cały czas by się świeciła kontrolka.



Awatar użytkownika
thesperado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 13:54
Lokalizacja: okolice Krosna
Kontakt:

Post autor: thesperado » wt lis 10, 2009 17:10

Ciśnienie pomierzyć. Albo najpierw podmienić czujnik. Oleju powinno być tak mniej więcej w połowie na miarce, między minimum a maximum. Nie powinno się wlewać oleju ponad stan, może wypchać uszczelki simeringi i silnik będzie spalał olej co się źle odbije na świecach i wydechu(szybko się katalizator zapcha).
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 17:15 przez thesperado, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://pawel.sniezek.w.interia.pl/podpis2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt lis 10, 2009 17:23

Były przypadki na forum, że badziewiasty filtr oleju powodował takie szopki.
I tak jak koledzy wyżej napisali, za wysoki poziom oleju nie wskazany.



yayo84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr maja 20, 2009 08:49
Lokalizacja: Nowa Dęba

Post autor: yayo84 » wt lis 10, 2009 18:06

ciśnienie zmierzyłem jest prawidłowe , czujnik wymieniłem w tamtym tygodniu . A jak na szybko pozbyc się troche oleju??? Na jutro to mi potrzebne a nie dysponuje ani garażem ani niczym podobnym . samochód stoi pod blokiem .



Awatar użytkownika
thesperado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 13:54
Lokalizacja: okolice Krosna
Kontakt:

Post autor: thesperado » wt lis 10, 2009 18:26

Bez spuszczania przez odkręcenie śruby w misce olejowej, strzykawa i wężyk do silnika przez bagnet i wyciągać. Trochę pracochłonne ale przynajmniej bez rozchlapanego oleju się obejdzie ;-) . Albo jak olej ma być niebawem do wymiany, to wymienić i nalać już tyle ile trzeba ;-) .


[img]http://pawel.sniezek.w.interia.pl/podpis2.jpg[/img]

eero

Post autor: eero » wt lis 10, 2009 18:42

Zastanawia mnie to mierzenie ciśnienia oleju. Jeżeli sygnał włącza się tylko w pewnych okolicznościach to znaczy się, że w tym momencie jest za małe ciśnienie, więc skąd wiadomo, że ciśnienie oleju jest potem mierzone we właściwym momencie?

Jeżeli chodzi o to to mogą być takie rozwiązania:
-za małe ciśnienie oleju
-wadliwe czujniki
-wadliwy licznik

Jest sposób na wyłączenie tego- przynajmniej czujnika wysokiego ciśnienia (ale stracisz wtedy czujnik- tzn. nie będzie juz informacji o ciśnieniu oleju- dopoki go znowu nie podłączysz), należy, za pomocą kabelka podłączyć czujnik do masy, samo odłączenie czujnika nic nie da.

Aha, mieć olej ponad stan to prawie tak samo niebezpieczne jak mieć poniżej stanu. Oleju nie można już dolewać gdy znajdzie się w pozycji między zakratkowaną strefą, a wygięciem bagnetu. Wg instrukcji można dolać olej do pozycji między zakratkowaną strefą, a zagięciem bagnetu tylko w przypadku dużego obciążenia samochodu- np. ciągnięcia przyczepy w górzystym terenie. Jeżeli olej jest powyżej zagięcia bagnetu to należy odessać olej.
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 18:46 przez eero, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 454 gości