[mk4]Przepustnica

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bojan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 19:40
Lokalizacja: warszawa

[mk4]Przepustnica

Post autor: bojan » wt lut 21, 2006 22:22

Witam. Kilka dni temu wymieniałem czujnik położenia wału korbowego. Przy okazji przeczyściłem też przepustnicę. Od tego czasu coś jest nie tak z obrotami. Przy zimnym silniku niby wszystko ok, obroty około 1100 a po nagrzaniu niecałe 800. Ale jak silnik nagrzany to po uruchomieniu obroty dochodzą do 2000 poczym spadają na niecałe 800. Zdarza się też, że zatrzymują się na około 1200 i nie spadają(dopiero po przegazowaniu) i czasami falują. Dodam, że błędy wykasowane, kontrolki ok.. Słyszałem, że po czyszczeniu powinno się przepustnicę zaadoptować. Co wy na to?



Awatar użytkownika
martini44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob paź 29, 2005 18:46
Lokalizacja: MysłoVWice

Post autor: martini44 » wt lut 21, 2006 22:42

dokładnie tak....trzeba ja zaadoptować....robi sie to komputerem VAS mozna jednak spróbowac w "garażowy" sposób.
Zapalić silnik jak jest zimny nie gazowac nie jeździć niech pracuje na wolnych obrotach do załączenia wentylatora.....komputer wtedy zczytuje dane o parametrach pracy biegu jałowego przy uchylonej przepustnicy, potem przez pare minutek 3-5 przytrzymac obroty w zakresie 3000 obr/min....moze pomoze jednak najpewniejszym sposobem na adaptacje jest VAS....


...niewiem, nieznam się, nieumiem...wiekszość wychodzi z założenia że tak jest lepiej...iii mają racje !!!!

Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » wt lut 21, 2006 22:57

Witka!
Po pierwsze nie VAS tylko VAG bądźmy dokładni jak niemiecka technologia :). A po drugie jest też inny sposób adaptacji przepusnicy (też tzw. domowy) trzeba na moment połączyć zdjęte z akumulatora klemy wtedy komputer zmienia ustawienia na fabryczne i powinno być OK. Natomiast takie wariacje niestety nie wróżą nic dobrego (było już na forum kilka ładnych razy) ....... silnik krokowy może odmawiać posłuszeństwa. Pozdro


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

bojan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 19:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bojan » wt lut 21, 2006 22:59

Jeszcze jedna rzecz, o której nie napisałem. Mianowicie wskaźnik na desce szybciej pokazuje 90 st. niż podłączony komputer (deska 90 st. - komputer 70 st.) Czy wymieniać czujnik temperatury?



Awatar użytkownika
martini44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob paź 29, 2005 18:46
Lokalizacja: MysłoVWice

Post autor: martini44 » wt lut 21, 2006 23:04

m_maryszczak pisze:Witka!
Po pierwsze nie VAS tylko VAG bądźmy dokładni jak niemiecka technologia :). A po drugie jest też inny sposób adaptacji przepusnicy (też tzw. domowy) trzeba na moment połączyć zdjęte z akumulatora klemy wtedy komputer zmienia ustawienia na fabryczne i powinno być OK. Natomiast takie wariacje niestety nie wróżą nic dobrego (było już na forum kilka ładnych razy) ....... silnik krokowy może odmawiać posłuszeństwa. Pozdro

bez przekomarzania
VAG - służy do diagnozowani komputerów starszego typu
VAS-wykorzystywany obecnie we wszystkich ASO VW, SEAT,SKODA

łączenie klem w jego wypadku nic nie pomoże bo juz napisal "BŁEDY WYKASOWANE"


...niewiem, nieznam się, nieumiem...wiekszość wychodzi z założenia że tak jest lepiej...iii mają racje !!!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości