Skad nagar na turbinie w TDI?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

oscar_83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 17:33
Lokalizacja: Gdynia

Skad nagar na turbinie w TDI?

Post autor: oscar_83 » pn lis 09, 2009 18:55

Witam,

Posiadam Golf IV 1.9 TDI. Tankuje na Lotosie. Jakies 3 miesiace temu regenerowalem turbine w serwisie. Po jakies mieisiacu jezdzenia zauwazylem ze dochodzi do przeladowania turbiny (wylaczala sie). Gdy zaczelo dziac sie to coraz czesciej oddalem samochod do serwisu. Gdy go odebralem otrzymalem inforamcje ze od prawdopodonie zlego paliwa zrobil sie nagar na turbinie i trzeba bylo ja ponownie czyscic.

Moje pytanie:
Czy jest mozliwe ze po miesiacu jezdzenia na kiepskim paliwie moglo powstac tyle nagaru ze turbina przestala krecic?
Czy jest jakies inne wytlumaczenia takiego nagaru?
Czy moze to byc wina zle zmontowanej turbiny?

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Skad nagar na turbinie w TDI?

Post autor: Haki » pn lis 09, 2009 19:00

oscar_83 pisze:Witam,

Posiadam Golf IV 1.9 TDI. Tankuje na Lotosie. Jakies 3 miesiace temu regenerowalem turbine w serwisie. Po jakies mieisiacu jezdzenia zauwazylem ze dochodzi do przeladowania turbiny (wylaczala sie). Gdy zaczelo dziac sie to coraz czesciej oddalem samochod do serwisu. Gdy go odebralem otrzymalem inforamcje ze od prawdopodonie zlego paliwa zrobil sie nagar na turbinie i trzeba bylo ja ponownie czyscic.

Moje pytanie:
Czy jest mozliwe ze po miesiacu jezdzenia na kiepskim paliwie moglo powstac tyle nagaru ze turbina przestala krecic?
Czy jest jakies inne wytlumaczenia takiego nagaru?
Czy moze to byc wina zle zmontowanej turbiny?

pozdrawiam
1 pytanie - czy stosujesz się do zasad śmigania TDI :chytry: bo jak uprawiasz tzw PSJ to wybacz... choć z 2 strony po tak krótkim czasie mało prawdopodobne by turbina była zwalona...
Podejrzewam ,że ktoś nie do końca wywiązał się z roboty jaką miał wykonać i stąd problemy... Napisz jeszcze jaki to silniczek siedzi w Twoim autku.
Opcję paliwa wykluczam... bo są ludzie , którzy leją tylko czerwień i zero problemów ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

oscar_83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 17:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: oscar_83 » pn lis 09, 2009 19:05

Nie jezdze raczej PSJ. W trasie utrzymuje 2kobr/min, przy wyprzedzaiu to 3.5kobr/min do 4kobr/min wiec turbo raczej przedmuchane czasami jest. Po 2 miesiacach jazdy to by trzeba jezdzic jak zakonnica chyba zeby nagar na turbinie zrobic.

Jakie dane silnika jeszcze bys potrzebowal? to jest 1.9 TDI 90 konny.
A jak mozna zle zregenrowac turbine zeby takie cos sie dzialo?

Jestem gotowy ukatrupic mechanika jak to jego sprawka

pozdro



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn lis 09, 2009 19:15

oscar_83 pisze:Nie jezdze raczej PSJ. W trasie utrzymuje 2kobr/min, przy wyprzedzaiu to 3.5kobr/min do 4kobr/min wiec turbo raczej przedmuchane czasami jest. Po 2 miesiacach jazdy to by trzeba jezdzic jak zakonnica chyba zeby nagar na turbinie zrobic.

Jakie dane silnika jeszcze bys potrzebowal? to jest 1.9 TDI 90 konny.
A jak mozna zle zregenrowac turbine zeby takie cos sie dzialo?

Jestem gotowy ukatrupic mechanika jak to jego sprawka

pozdro
To AGR bo one mają 90PS ?? w takim razie - sprawdź otwierając maskę i popatrz na kielich- jaki masz symbol.
jeśli to AGR to tam nie ma Turbiny VNT tylko zwyczajna , której nie trzeba ruszać , bo właściwie jest niezniszczalna... Coś mi się wydaje ,że mechanik zrobił Cię kolego w :ass: i zgarnął za to $ ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn lis 09, 2009 19:20

Haki pisze:To AGR bo one mają 90PS ??
Jeszcze jest ALH z vnt i też ma 90 PS ...
oscar_83
Sprawdź na wlepię w bagażniku co to za silnik ...
Już kiedyś czytałem taki temat na forum, że koledze się kierownice zacinały przez nagar po dwóch czy trzech miesiącach... Ale przyczyny nie ustalono...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

oscar_83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 17:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: oscar_83 » pn lis 09, 2009 19:21

Turbina jest. W dodatu jest to turbina ze zmienna geometria. Kiedy kupilem samochod turbina stala i samochod zle przyspiedszal. Po regeneracji bylo OK przez jakies miesiac kiedy to zaczela sie coraz czesniec wylaczac z powodu przeladowania.
Caly czas zastanawiam sie czego to moze byc wina.
Mechanik twierdzi ze od paliwa. Ale cos mi sie wydaje ze musial bym zatankowac jakiegos mazutu zeby juz po miesiacu jezdzenia nagar zatrzymal mi znowu turbine.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lis 09, 2009 19:22

wywal katalizator



oscar_83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 17:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: oscar_83 » pn lis 09, 2009 19:30

Katalizator wymienic?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lis 09, 2009 19:36

wyrzucić go ... opróżnić, wstawić pustą puszkę, lub rurę



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn lis 09, 2009 19:39

oscar_83 pisze:Katalizator wymienic?
Wywal kata - jest watek o tym i jak napisał kol Damcio - niech rurę wspawają.... a kata sprzedaj :) za całkiem niezły $

Tu masz wątek http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=264774

Co do ustaleń pana mechanika -- to powiem Ci od siebie .. zmień go :hmm:
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 19:41 przez Haki, łącznie zmieniany 2 razy.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

oscar_83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 17:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: oscar_83 » pn lis 09, 2009 19:40

A w czym mi to pomoże?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn lis 09, 2009 19:42

oscar_83 pisze:A w czym mi to pomoże?
Poczytaj wątek jaki dodałem --- dowiesz się co daje taki zabieg w TDI :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn lis 09, 2009 21:58

oscar_83 pisze:A w czym mi to pomoże?
Wycinasz kata po rozgrzaniu przekraczasz czasami predkosc 3 tys obr, na trasie starasz sie jeździc w graniciach 3 tys obr, nie jezdzisz na biegach nizej niz 1600-1700 obr i bedzie ok . Pzy vnt trzeba dawac w palni zeby kierownice miały szanse sie poruszac. Kazdy diesel wytwarza sadze, jak nie przekraczasz 3 tys obr kierownice słabo sie ruszaja nagar na nich sie osadza i sie zacinaja. Po zimie nagminne o niektórych, jak jest odwilż od razu daje w palnik i nie ma problemu :grin: mimo ze auto troszke wiecej kopci po programie. Tylko zona zażeka ze co to za auto ze tak ciagle daje w palnik :jezor: ale za to nigdy nie miałem problemu z kierownicami
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 22:00 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lis 09, 2009 22:06

Ja z mechaniki słabiutko, więc tak krótko: czy Golf 1Z ma kierownice ruchome? wiem tylko że dwa typy są wkładane - KKK i Garett
Jeśli jest "sztanga" - to chyba ruchome?
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 22:07 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości