Skad nagar na turbinie w TDI?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Skad nagar na turbinie w TDI?
Witam,
Posiadam Golf IV 1.9 TDI. Tankuje na Lotosie. Jakies 3 miesiace temu regenerowalem turbine w serwisie. Po jakies mieisiacu jezdzenia zauwazylem ze dochodzi do przeladowania turbiny (wylaczala sie). Gdy zaczelo dziac sie to coraz czesciej oddalem samochod do serwisu. Gdy go odebralem otrzymalem inforamcje ze od prawdopodonie zlego paliwa zrobil sie nagar na turbinie i trzeba bylo ja ponownie czyscic.
Moje pytanie:
Czy jest mozliwe ze po miesiacu jezdzenia na kiepskim paliwie moglo powstac tyle nagaru ze turbina przestala krecic?
Czy jest jakies inne wytlumaczenia takiego nagaru?
Czy moze to byc wina zle zmontowanej turbiny?
pozdrawiam
Posiadam Golf IV 1.9 TDI. Tankuje na Lotosie. Jakies 3 miesiace temu regenerowalem turbine w serwisie. Po jakies mieisiacu jezdzenia zauwazylem ze dochodzi do przeladowania turbiny (wylaczala sie). Gdy zaczelo dziac sie to coraz czesciej oddalem samochod do serwisu. Gdy go odebralem otrzymalem inforamcje ze od prawdopodonie zlego paliwa zrobil sie nagar na turbinie i trzeba bylo ja ponownie czyscic.
Moje pytanie:
Czy jest mozliwe ze po miesiacu jezdzenia na kiepskim paliwie moglo powstac tyle nagaru ze turbina przestala krecic?
Czy jest jakies inne wytlumaczenia takiego nagaru?
Czy moze to byc wina zle zmontowanej turbiny?
pozdrawiam
Re: Skad nagar na turbinie w TDI?
1 pytanie - czy stosujesz się do zasad śmigania TDI bo jak uprawiasz tzw PSJ to wybacz... choć z 2 strony po tak krótkim czasie mało prawdopodobne by turbina była zwalona...oscar_83 pisze:Witam,
Posiadam Golf IV 1.9 TDI. Tankuje na Lotosie. Jakies 3 miesiace temu regenerowalem turbine w serwisie. Po jakies mieisiacu jezdzenia zauwazylem ze dochodzi do przeladowania turbiny (wylaczala sie). Gdy zaczelo dziac sie to coraz czesciej oddalem samochod do serwisu. Gdy go odebralem otrzymalem inforamcje ze od prawdopodonie zlego paliwa zrobil sie nagar na turbinie i trzeba bylo ja ponownie czyscic.
Moje pytanie:
Czy jest mozliwe ze po miesiacu jezdzenia na kiepskim paliwie moglo powstac tyle nagaru ze turbina przestala krecic?
Czy jest jakies inne wytlumaczenia takiego nagaru?
Czy moze to byc wina zle zmontowanej turbiny?
pozdrawiam
Podejrzewam ,że ktoś nie do końca wywiązał się z roboty jaką miał wykonać i stąd problemy... Napisz jeszcze jaki to silniczek siedzi w Twoim autku.
Opcję paliwa wykluczam... bo są ludzie , którzy leją tylko czerwień i zero problemów ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Nie jezdze raczej PSJ. W trasie utrzymuje 2kobr/min, przy wyprzedzaiu to 3.5kobr/min do 4kobr/min wiec turbo raczej przedmuchane czasami jest. Po 2 miesiacach jazdy to by trzeba jezdzic jak zakonnica chyba zeby nagar na turbinie zrobic.
Jakie dane silnika jeszcze bys potrzebowal? to jest 1.9 TDI 90 konny.
A jak mozna zle zregenrowac turbine zeby takie cos sie dzialo?
Jestem gotowy ukatrupic mechanika jak to jego sprawka
pozdro
Jakie dane silnika jeszcze bys potrzebowal? to jest 1.9 TDI 90 konny.
A jak mozna zle zregenrowac turbine zeby takie cos sie dzialo?
Jestem gotowy ukatrupic mechanika jak to jego sprawka
pozdro
To AGR bo one mają 90PS ?? w takim razie - sprawdź otwierając maskę i popatrz na kielich- jaki masz symbol.oscar_83 pisze:Nie jezdze raczej PSJ. W trasie utrzymuje 2kobr/min, przy wyprzedzaiu to 3.5kobr/min do 4kobr/min wiec turbo raczej przedmuchane czasami jest. Po 2 miesiacach jazdy to by trzeba jezdzic jak zakonnica chyba zeby nagar na turbinie zrobic.
Jakie dane silnika jeszcze bys potrzebowal? to jest 1.9 TDI 90 konny.
A jak mozna zle zregenrowac turbine zeby takie cos sie dzialo?
Jestem gotowy ukatrupic mechanika jak to jego sprawka
pozdro
jeśli to AGR to tam nie ma Turbiny VNT tylko zwyczajna , której nie trzeba ruszać , bo właściwie jest niezniszczalna... Coś mi się wydaje ,że mechanik zrobił Cię kolego w i zgarnął za to $ ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Turbina jest. W dodatu jest to turbina ze zmienna geometria. Kiedy kupilem samochod turbina stala i samochod zle przyspiedszal. Po regeneracji bylo OK przez jakies miesiac kiedy to zaczela sie coraz czesniec wylaczac z powodu przeladowania.
Caly czas zastanawiam sie czego to moze byc wina.
Mechanik twierdzi ze od paliwa. Ale cos mi sie wydaje ze musial bym zatankowac jakiegos mazutu zeby juz po miesiacu jezdzenia nagar zatrzymal mi znowu turbine.
Caly czas zastanawiam sie czego to moze byc wina.
Mechanik twierdzi ze od paliwa. Ale cos mi sie wydaje ze musial bym zatankowac jakiegos mazutu zeby juz po miesiacu jezdzenia nagar zatrzymal mi znowu turbine.
Wywal kata - jest watek o tym i jak napisał kol Damcio - niech rurę wspawają.... a kata sprzedaj za całkiem niezły $oscar_83 pisze:Katalizator wymienic?
Tu masz wątek http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=264774
Co do ustaleń pana mechanika -- to powiem Ci od siebie .. zmień go
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 19:41 przez Haki, łącznie zmieniany 2 razy.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Wycinasz kata po rozgrzaniu przekraczasz czasami predkosc 3 tys obr, na trasie starasz sie jeździc w graniciach 3 tys obr, nie jezdzisz na biegach nizej niz 1600-1700 obr i bedzie ok . Pzy vnt trzeba dawac w palni zeby kierownice miały szanse sie poruszac. Kazdy diesel wytwarza sadze, jak nie przekraczasz 3 tys obr kierownice słabo sie ruszaja nagar na nich sie osadza i sie zacinaja. Po zimie nagminne o niektórych, jak jest odwilż od razu daje w palnik i nie ma problemu mimo ze auto troszke wiecej kopci po programie. Tylko zona zażeka ze co to za auto ze tak ciagle daje w palnik ale za to nigdy nie miałem problemu z kierownicamioscar_83 pisze:A w czym mi to pomoże?
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 22:00 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Ja z mechaniki słabiutko, więc tak krótko: czy Golf 1Z ma kierownice ruchome? wiem tylko że dwa typy są wkładane - KKK i Garett
Jeśli jest "sztanga" - to chyba ruchome?
Jeśli jest "sztanga" - to chyba ruchome?
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 22:07 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości