Sonda Lambda wymiana
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Witam,
sonda wymieniona, przy okazji świece zapłonowe. Owszem nie obyło się bez malutkich niespodzianek, ale udało się nawet podpiąć kompa i skasować błąd. Po takiej "naprawie" wydaje się, że auto idzie szybciej, jak by miało więcej 10 koni. Co to psychika nie potrafi zrobić z człowiekiem
Gdyby ktoś miał kłopoty z wymianą sony w MK4 AXP 1.4 - pomogę.
Na zdjęciach winowajczyni zamieszania.
pozdro
K_K
sonda wymieniona, przy okazji świece zapłonowe. Owszem nie obyło się bez malutkich niespodzianek, ale udało się nawet podpiąć kompa i skasować błąd. Po takiej "naprawie" wydaje się, że auto idzie szybciej, jak by miało więcej 10 koni. Co to psychika nie potrafi zrobić z człowiekiem
Gdyby ktoś miał kłopoty z wymianą sony w MK4 AXP 1.4 - pomogę.
Na zdjęciach winowajczyni zamieszania.
pozdro
K_K
Ostatnio zmieniony pt sty 16, 2009 21:07 przez Kris_Kros, łącznie zmieniany 4 razy.
Odkopię troche temat, bo i ja mam chyba problem z sondą.
Problem: szarpie przy ok. 2000 rpm
Diagnoza na vag-u (robiona przy adaptacji przepustnicy): sporadyczny błąd lambda, po skasowaniu pojawiał się ponownie. Wartość w blokach pomiarowych stała: 1. Sprawdzane tylko na benzynie, na zimnym i ciepłym silniku.
Auto zagazowane, sekwencja (tartarini).
Auto miesiac wcześniej było u gazowników, wgrywali i adaptowali nowy soft. Podpinali się pod komp gazu, który wskazywał (emulował??) dane z lambdy, i było ok, a już wówczas szarpanie autem występowało (vagiem się nie wpinali).
Czy to na pewno lambda? Czy u mnie jest jedna, czy 2 sondy (1.6 AKL)?
Czy podczas jazdy na gazie (sekwencja) lambda ma wpływ na prace silnika? Ktoś mi mówił że niewłaściwa mieszanka będzie, i katalizator w d**e dostaje. Nie wiem czy warto ją wymieniać, ceny są masakryczne, a spalanie wydaje sie być w normie - nie przekracza 9l gazu po mieście.
Problem: szarpie przy ok. 2000 rpm
Diagnoza na vag-u (robiona przy adaptacji przepustnicy): sporadyczny błąd lambda, po skasowaniu pojawiał się ponownie. Wartość w blokach pomiarowych stała: 1. Sprawdzane tylko na benzynie, na zimnym i ciepłym silniku.
Auto zagazowane, sekwencja (tartarini).
Auto miesiac wcześniej było u gazowników, wgrywali i adaptowali nowy soft. Podpinali się pod komp gazu, który wskazywał (emulował??) dane z lambdy, i było ok, a już wówczas szarpanie autem występowało (vagiem się nie wpinali).
Czy to na pewno lambda? Czy u mnie jest jedna, czy 2 sondy (1.6 AKL)?
Czy podczas jazdy na gazie (sekwencja) lambda ma wpływ na prace silnika? Ktoś mi mówił że niewłaściwa mieszanka będzie, i katalizator w d**e dostaje. Nie wiem czy warto ją wymieniać, ceny są masakryczne, a spalanie wydaje sie być w normie - nie przekracza 9l gazu po mieście.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Do Twojego AKL jest jedna 06A906262AC, wg ngk zamiennik: OZA659-EE25 stock no. 0399.
Nie wiem jak jest na gazie, ale sondy nie lubią paliwa ołowiowego,dodatków silikonowych i dodatków na bazie metalu do paliwa cokolwiek to znaczy (wg. NGK).
Żywotność wg. Bosch z kolei to 100tys. km.
Sonda może być tak zapchana lub zużyta, że ledwo działa na wysokich obrotach (ciśnienie gazu przepycha przez zapchane dziurki co nieco do środka. Efekt na mierniku lub VAG - napięcie zamiast zmieniać się w granicach 0,2 - 0,8V stoi prawie w miejscu na ok. 0,46V -komputer nie zgłasza błedu, spalanie rośnie przy jeździe z małymi prędkościami, po mieście na niskich obrotach, lekkie zamulenie. Źródłem tych danych jest np. http://www.ngkntk.pl/Testy_dzialania.1344.0.html
W niektórych silnikach na vag można zrobić test w czasie jazdy odczytując w silniku blok 33 http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/030-049.html pole 2 pokazuje napięcie z lambdy.
Szarpanie silnika częściej dotyczy układu zapłonowego:świece, cewka(i), przewody, rozdzielacz, wzmacniacz iskry (w niektórych modelach), braku masy na bloku silnika. Cewka(i) na pomiar może być dobra a siada po rozgrzaniu (na własnym przykładzie) wyjdzie na teście u dobrego elektryka ze sprzętem lub po podmiance na sprawną.
Nie wiem jak jest na gazie, ale sondy nie lubią paliwa ołowiowego,dodatków silikonowych i dodatków na bazie metalu do paliwa cokolwiek to znaczy (wg. NGK).
Żywotność wg. Bosch z kolei to 100tys. km.
Sonda może być tak zapchana lub zużyta, że ledwo działa na wysokich obrotach (ciśnienie gazu przepycha przez zapchane dziurki co nieco do środka. Efekt na mierniku lub VAG - napięcie zamiast zmieniać się w granicach 0,2 - 0,8V stoi prawie w miejscu na ok. 0,46V -komputer nie zgłasza błedu, spalanie rośnie przy jeździe z małymi prędkościami, po mieście na niskich obrotach, lekkie zamulenie. Źródłem tych danych jest np. http://www.ngkntk.pl/Testy_dzialania.1344.0.html
W niektórych silnikach na vag można zrobić test w czasie jazdy odczytując w silniku blok 33 http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/030-049.html pole 2 pokazuje napięcie z lambdy.
Szarpanie silnika częściej dotyczy układu zapłonowego:świece, cewka(i), przewody, rozdzielacz, wzmacniacz iskry (w niektórych modelach), braku masy na bloku silnika. Cewka(i) na pomiar może być dobra a siada po rozgrzaniu (na własnym przykładzie) wyjdzie na teście u dobrego elektryka ze sprzętem lub po podmiance na sprawną.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Podpinam sie pod temat, chcialem podpytac bardziej doswiadczonych kolegow:
W moim Golfie, 2002, 1.6 16V, 105PS, po diagnozie VAGiem wyszly bledy:
17604 - Podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zly prad podgrzewania
brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BLAD SPORADYCZNY
17586 - Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 - wyjscie - przerwa
brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BLAD SPORADYCZNY
Wciaz doksztalcam sie w temacie i liczylem na pomoc z takimi zagadnieniami:
- skad jednoznacznie odczytac kod silnika, wg parametrow i rocznika moge przypasowac kilka.
- sonda 1 i 2, znalazlem 1 sonde przed kat. i 1 za kat.
przed kat.: widac ja zagladajac pod maske, od zderzaka, za metalowa oslona. nieciekawy dostep. czy oprocz 2 srub widocznych od gory, ta oslona jest przymocowana od dolu?
za kat.: na podnosniku, wkrecona w uklad wydechowy, z gory, idzie od niej przewod do plastikowej puszki kryjacej wtyk 4pinowy. bardzo wygodne podejscie [z podnosnikiem].
jak wg. komputera ponumerowane sa te sondy? ktora to 1sza a ktora 2ga?
Objawy, takie jak w poprzednich postach. Nie zauwazylem specjalnie zwiekszonego apetytu na paliwo, za to silnik jest astmatyczny, wyraznie muli na podjazdach albo z 4os w aucie. To przy wchodzeniu na obroty.
Podejrzewam, ze to wynik przestawienia komputera w tryb awaryjny?
Rzadko, ale zdarza sie, ze przy trzymaniu obrotow (3500) ma taka chwile zwatpienia.
oprocz odp na 3 pow. pytania, wszelkie skojarzenia i rady mile widziane.
W moim Golfie, 2002, 1.6 16V, 105PS, po diagnozie VAGiem wyszly bledy:
17604 - Podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zly prad podgrzewania
brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BLAD SPORADYCZNY
17586 - Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 - wyjscie - przerwa
brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BLAD SPORADYCZNY
Wciaz doksztalcam sie w temacie i liczylem na pomoc z takimi zagadnieniami:
- skad jednoznacznie odczytac kod silnika, wg parametrow i rocznika moge przypasowac kilka.
- sonda 1 i 2, znalazlem 1 sonde przed kat. i 1 za kat.
przed kat.: widac ja zagladajac pod maske, od zderzaka, za metalowa oslona. nieciekawy dostep. czy oprocz 2 srub widocznych od gory, ta oslona jest przymocowana od dolu?
za kat.: na podnosniku, wkrecona w uklad wydechowy, z gory, idzie od niej przewod do plastikowej puszki kryjacej wtyk 4pinowy. bardzo wygodne podejscie [z podnosnikiem].
jak wg. komputera ponumerowane sa te sondy? ktora to 1sza a ktora 2ga?
Objawy, takie jak w poprzednich postach. Nie zauwazylem specjalnie zwiekszonego apetytu na paliwo, za to silnik jest astmatyczny, wyraznie muli na podjazdach albo z 4os w aucie. To przy wchodzeniu na obroty.
Podejrzewam, ze to wynik przestawienia komputera w tryb awaryjny?
Rzadko, ale zdarza sie, ze przy trzymaniu obrotow (3500) ma taka chwile zwatpienia.
oprocz odp na 3 pow. pytania, wszelkie skojarzenia i rady mile widziane.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 55 gości