Problem z ....?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Greenthumb
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: pt paź 30, 2009 14:25
- Lokalizacja: Świdwin
- Kontakt:
Problem z ....?
Witam przed chwilą w czasie trasy przy przejsciu na 1 bieg i zwolnieniu samochodu zaczeła sie palić lampka akumulatora i zaczęła "mrygać" lampka oleju i samochód po chwili zgasł. Jak go odpaliłem ponownie było to samo. Żeby ruszył trzeba był mu dać dużo gazu i wtedy jechal ale przy zwolnieniu cały czas gasł. Dzisiaj wymieniłem akumulator na nowy BOSHA 56ah bo tamten już odmówił posłuszeństwa (5 lat). Olej także wymieniałem niedawno. Akumulator jest dobrze zamontowany i był sprawdzany na warsztacie. Proszę o pomoc. Co z tym zrobić?
Golf II 1.6 Beznyzna Rok: 1989
Golf II 1.6 Beznyzna Rok: 1989
Ostatnio zmieniony sob lis 07, 2009 17:41 przez Greenthumb, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Starannie przejrzeć wszystkie połączenia na trasie alternator - rozrusznik - akumulator - skrzynka bezpieczników; tak samo masy, klemy. Dodatkowo, sprawdzić ładowanie z alternatora.
Objawy sugerują zasilanie wyłącznie z alternatora i to, że instalacja nie może sobie uzupełniać z akumulatora braku prądu przy niskich obrotach.
Objawy sugerują zasilanie wyłącznie z alternatora i to, że instalacja nie może sobie uzupełniać z akumulatora braku prądu przy niskich obrotach.
- Greenthumb
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: pt paź 30, 2009 14:25
- Lokalizacja: Świdwin
- Kontakt:
Dzięki za odpowiedz jutro przejrze wszystkie połaczenia jak nie będe czegoś wiedział to będe pytał dalej.
[ Dodano: 08 Lis 2009 11:53 ]
Dzisiaj sprawdziłem wszystkie połaczenia myśle że jest wszystko ok. Ale zauważełem że przestała się swiecić kontrolka akumulatora przy włączeniu zapłonu. Co tym razem mogło się stać?
[ Dodano: 08 Lis 2009 11:53 ]
Dzisiaj sprawdziłem wszystkie połaczenia myśle że jest wszystko ok. Ale zauważełem że przestała się swiecić kontrolka akumulatora przy włączeniu zapłonu. Co tym razem mogło się stać?
alternator
U mnie było tak... jechałem z wakacji i po koleji... padło mi radio, temp. wodyspadła na zero, poziom paliwa padł na zero, potem zaczęła mi migać kontrolka od ładowania i w końcu na skrzyżowaniu padł przy wolnych obrotach. Zapalił ale na następnym skrzyżowaniu znowu padł. w domu okazało się, że poszedł regulator prądu i do puki aku było naładowane, to jechał.
Oceńcie to ...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=440080&p=5298815#p5298815
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=440080&p=5298815#p5298815
- Greenthumb
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: pt paź 30, 2009 14:25
- Lokalizacja: Świdwin
- Kontakt:
Już wszystko się wyjaśniło i nie było to nic związnaego z alternatorem ani akumulatorem. Zbieg okoliczności że auto zepsuło się akurat tego dnia co wymieniłem akumulator. Dysza paliwowo powietrzna biegu jałowego była zatkana. Przeczyściłem obie dysze biegu jałowego i powietrza i wszystko śmiga. Wymieniłem także filtr paliwa może to przez niego dysza się zapchala.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odepnij cienki kabel z alternatora, włącz zapłon ale nie uruchamiaj silnika i dołącz ten kabelek do blachy. Można to zrobić bez obaw, nic się nie popsuje, nie na sekundkę ale spokojnie.
Gdy kontrolka zaświeci - zająć się trzeba alternatorem (np. regulator, uzwojenia czy płytka diod). Gdy nie zaświeci - to samochód: przerwa na kabelku, zły kontakt wtyczki w liczniku czy przepalona lampka (to dioda LED).
A co z diodą?
To fajnie!
Gdy kontrolka zaświeci - zająć się trzeba alternatorem (np. regulator, uzwojenia czy płytka diod). Gdy nie zaświeci - to samochód: przerwa na kabelku, zły kontakt wtyczki w liczniku czy przepalona lampka (to dioda LED).
A co z diodą?
To fajnie!
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 14:13 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.
- Greenthumb
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: pt paź 30, 2009 14:25
- Lokalizacja: Świdwin
- Kontakt:
kontrolka mogła się palić i jedna i druga... bo po prostu auto nie miało "wolnych obrotów" i w chwili przygasania przestawał ładować i ciśnienie też spadało.... jeśli silnik chwilę się telepał na 300-400 obr a potem gasł...... ale skoro jest oki to spoko..... sprawdź dla pewności alternator skoro była taka sytuacja, że po włączonym zapłonie się kontrolka nie świeciła.... u mnie kiedyś tak było i okazało się, że urwał się przewód wzbudzenia alternatora... wtedy nie paliła się kontrolka i nie ładowało aku... znalazłem.. podłączyłem i do tej pory jest oki:)
[img]http://img217.imageshack.us/img217/3116/tdihi9gy3.jpg[/img] [img]http://img232.imageshack.us/img232/5782/eatsleepvwdp1.gif[/img]
[img]http://img176.imageshack.us/img176/4189/rosperpr9.jpg[/img]
Lubię jak kolumbryna po asfalcie płynie.. nie spodziewałbym się, że to kiedyś minie....
[img]http://img176.imageshack.us/img176/4189/rosperpr9.jpg[/img]
Lubię jak kolumbryna po asfalcie płynie.. nie spodziewałbym się, że to kiedyś minie....
- Greenthumb
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: pt paź 30, 2009 14:25
- Lokalizacja: Świdwin
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 345 gości