1.8 RP jeździ na wodzie.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 RP jeździ na wodzie.
Remontujemy z kumplami silnik 1.8 RP.
Planowaliśmy głowicę, wymieniliśmy uszczelkę pod głowicą itd.
Po zamontowaniu silnika i ustawieniu zapłonu okazało się że silnik strasznie kopci na biało, a pod korkiem oleju mydło, czyli tak samo jak przed wymianą uszczelki:/. Uszczelkę pokryliśmy cieniutką warstewką sylikonu odpornego na paliwo oleje, oraz temp do 150 stC.
Postanowiliśmy zdjąć głowicę - była tak mocno przyklejona na sylikon że wyciągarką łańcuchową podnosił sie wyżej cały samochód, ale naszczęście po jakimś czasie puściło i głowica uwolniona. Nie mamy doświadczenia, ale wydaje nam się że uszczelka była szczelna. A tak pozatym to zakopcone dwa środkowe cylindry, dwa skrajne ok (silnik trochę pochodził na nieustawionym zapłonie).
- Proszę o sugestie dotyczące powodu nieszczelności, czy możliwe jest że blok lub głowica jest pęknięta.
- Gdzie w Gdańsku można przeprowadzić próbę szczelności głowicy i ile to kosztuje?
Planowaliśmy głowicę, wymieniliśmy uszczelkę pod głowicą itd.
Po zamontowaniu silnika i ustawieniu zapłonu okazało się że silnik strasznie kopci na biało, a pod korkiem oleju mydło, czyli tak samo jak przed wymianą uszczelki:/. Uszczelkę pokryliśmy cieniutką warstewką sylikonu odpornego na paliwo oleje, oraz temp do 150 stC.
Postanowiliśmy zdjąć głowicę - była tak mocno przyklejona na sylikon że wyciągarką łańcuchową podnosił sie wyżej cały samochód, ale naszczęście po jakimś czasie puściło i głowica uwolniona. Nie mamy doświadczenia, ale wydaje nam się że uszczelka była szczelna. A tak pozatym to zakopcone dwa środkowe cylindry, dwa skrajne ok (silnik trochę pochodził na nieustawionym zapłonie).
- Proszę o sugestie dotyczące powodu nieszczelności, czy możliwe jest że blok lub głowica jest pęknięta.
- Gdzie w Gdańsku można przeprowadzić próbę szczelności głowicy i ile to kosztuje?
Ostatnio zmieniony ndz lis 08, 2009 15:11 przez mezcook, łącznie zmieniany 1 raz.
moze byc peknieta,podaje adres ze strony forum z grupy pomorskiej "przydatne adresy"
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172270&start=15
pozwole sobie zacytowac jednego z forumowiczow:
Szlifiernia Silników W.K. Hruzdowicz (Sopot)
ul. al. Niepodległości 735b
81-840 Sopot
tel.: 058 551 01 94
Pn-Pt: 8:00-16:00
Tytuł : mechanika wszelkie naprawy zwiazane z mechaniką samochodową, części ruchome, silnik, w sumie wszystko...
remont silnika : ogół czynności takich jak: szlifowanie cylindrów ew. wymiana, wymiana pierścieni, polerowanie ścianek, wymiana uszczelek służących poprawie parametrów silnika (moc, moment obrotowy, zużycie paliwa) i przedłużeniu jego żywotności; sygnałem do remontu może być drastyczny spadek mocy i momentu obrotowego, liczne wycieki oleju itp.
Naprawde polecam!!! Wyslalem tam auto staruszka i nie dosc ze robota zrobiona szybko( splanowanie glowicy, sprawdzenie szczelnosci itp. 5-6 godz) cena niewielka to na dodatek dostajecie gwarancje, ktora faktycznie jest w razie problemow realizowana
POLECAM
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172270&start=15
pozwole sobie zacytowac jednego z forumowiczow:
Szlifiernia Silników W.K. Hruzdowicz (Sopot)
ul. al. Niepodległości 735b
81-840 Sopot
tel.: 058 551 01 94
Pn-Pt: 8:00-16:00
Tytuł : mechanika wszelkie naprawy zwiazane z mechaniką samochodową, części ruchome, silnik, w sumie wszystko...
remont silnika : ogół czynności takich jak: szlifowanie cylindrów ew. wymiana, wymiana pierścieni, polerowanie ścianek, wymiana uszczelek służących poprawie parametrów silnika (moc, moment obrotowy, zużycie paliwa) i przedłużeniu jego żywotności; sygnałem do remontu może być drastyczny spadek mocy i momentu obrotowego, liczne wycieki oleju itp.
Naprawde polecam!!! Wyslalem tam auto staruszka i nie dosc ze robota zrobiona szybko( splanowanie glowicy, sprawdzenie szczelnosci itp. 5-6 godz) cena niewielka to na dodatek dostajecie gwarancje, ktora faktycznie jest w razie problemow realizowana
POLECAM
Ostatnio zmieniony ndz lis 08, 2009 15:42 przez lukis, łącznie zmieniany 1 raz.
Zeby zdarzyl sie wygrzac to nawet trwa pare dni Jakim olejem zalales silnik jak zalales jakims olejem z beczki lub lotosem to przyzwyczaj sie ze bedziesz mial bialy korzuch na korku szczegolnie jak zaczyna sie zimna jesien i zima Robi sie tak dlatego ze silnik jest nie dogrzany Musisz poczekac na ciepla wiosne albo zalac silnik dobrym markowym olejem to korzuch zniknie
mezcook, silikon na uszczelkę pod czapkę? A jak poskładaliście całośc? jakimi momentami dokręcana?
[ Dodano: 08 Lis 2009 21:08 ]
jeśli zrobiliście to tak jak sądze to bardzo możliwe że wydmuchało wam ten silikon od razu i stąd woda w oleju.
[ Dodano: 08 Lis 2009 21:08 ]
jeśli zrobiliście to tak jak sądze to bardzo możliwe że wydmuchało wam ten silikon od razu i stąd woda w oleju.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
20Nm,60Nm+2x90stopni. Jeśli chodzi o kanały to głowicę, jak i blok smarowaliśmy bardzo delikatnie, tzn mała kapka sylikonu i rozsmarowywanie palcem.
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 01:04 przez mezcook, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 197
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 127 gości