1.8 RP jeździ na wodzie.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mezcook
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 12, 2009 22:00
Lokalizacja: Gdańsk

1.8 RP jeździ na wodzie.

Post autor: mezcook » ndz lis 08, 2009 15:11

Remontujemy z kumplami silnik 1.8 RP.
Planowaliśmy głowicę, wymieniliśmy uszczelkę pod głowicą itd.
Po zamontowaniu silnika i ustawieniu zapłonu okazało się że silnik strasznie kopci na biało, a pod korkiem oleju mydło, czyli tak samo jak przed wymianą uszczelki:/. Uszczelkę pokryliśmy cieniutką warstewką sylikonu odpornego na paliwo oleje, oraz temp do 150 stC.
Postanowiliśmy zdjąć głowicę - była tak mocno przyklejona na sylikon że wyciągarką łańcuchową podnosił sie wyżej cały samochód, ale naszczęście po jakimś czasie puściło i głowica uwolniona. Nie mamy doświadczenia, ale wydaje nam się że uszczelka była szczelna. A tak pozatym to zakopcone dwa środkowe cylindry, dwa skrajne ok (silnik trochę pochodził na nieustawionym zapłonie).

- Proszę o sugestie dotyczące powodu nieszczelności, czy możliwe jest że blok lub głowica jest pęknięta.
- Gdzie w Gdańsku można przeprowadzić próbę szczelności głowicy i ile to kosztuje?
Ostatnio zmieniony ndz lis 08, 2009 15:11 przez mezcook, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lukis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn cze 22, 2009 11:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lukis » ndz lis 08, 2009 15:40

moze byc peknieta,podaje adres ze strony forum z grupy pomorskiej "przydatne adresy"
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172270&start=15
pozwole sobie zacytowac jednego z forumowiczow:
Szlifiernia Silników W.K. Hruzdowicz (Sopot)


ul. al. Niepodległości 735b
81-840 Sopot
tel.: 058 551 01 94
Pn-Pt: 8:00-16:00

Tytuł : mechanika wszelkie naprawy zwiazane z mechaniką samochodową, części ruchome, silnik, w sumie wszystko...

remont silnika : ogół czynności takich jak: szlifowanie cylindrów ew. wymiana, wymiana pierścieni, polerowanie ścianek, wymiana uszczelek służących poprawie parametrów silnika (moc, moment obrotowy, zużycie paliwa) i przedłużeniu jego żywotności; sygnałem do remontu może być drastyczny spadek mocy i momentu obrotowego, liczne wycieki oleju itp.

Naprawde polecam!!! Wyslalem tam auto staruszka i nie dosc ze robota zrobiona szybko( splanowanie glowicy, sprawdzenie szczelnosci itp. 5-6 godz) cena niewielka :bajer: to na dodatek dostajecie gwarancje, ktora faktycznie jest w razie problemow realizowana :bigok:

POLECAM :grin:
Ostatnio zmieniony ndz lis 08, 2009 15:42 przez lukis, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lis 08, 2009 15:44

mezcook pisze:Uszczelkę pokryliśmy cieniutką warstewką sylikonu odpornego na paliwo oleje, oraz temp do 150 stC.
w jakim celu? ,po co?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz lis 08, 2009 16:08

Uszczelki sie nie smaruje sylikonem tego sie nie robi !!!!!! Druga sprawa jezeli byla uszczelka trafiona i po wymianie jej wymieniales olej Jezeli plyn sie dostal do oleju to powinienes wymienic olej Podejrzewam ze nie zdazyles dobrze go rozgrzac lub nim pojezdzic zeby sie wypalil



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lis 08, 2009 16:11

jeryk10 pisze:Podejrzewam ze nie zdazyles dobrze go rozgrzac lub nim pojezdzic zeby sie wypalil
dokładnie ,od razu po naprawie nie będzie dobrze trzeba trochę czasu.



Awatar użytkownika
adi088
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt gru 16, 2008 21:08
Lokalizacja: Turzyn SCZ
Kontakt:

Post autor: adi088 » ndz lis 08, 2009 16:56

tez tak mysle jak koledzy pewnie oleju nie wymieniles
a czemu dales ten sylikon naprawde nie wiem, robisz remont czy chcesz wyzucic silnik, ze dajesz sylikon


golf II GT 1.8RP 89r na części http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=606042
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252373

mezcook
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 12, 2009 22:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mezcook » ndz lis 08, 2009 17:25

z tym sylikonem to gdzieś na jakimś forum wyczytałem :p. A jeśli chodzi o olej to oczywiście że był wymieniany. Pozatym silnik trochę pochodził i zdążył się wygrzać trochę. Odpalaliśmy go na palecie.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz lis 08, 2009 20:20

Zeby zdarzyl sie wygrzac to nawet trwa pare dni Jakim olejem zalales silnik jak zalales jakims olejem z beczki lub lotosem to przyzwyczaj sie ze bedziesz mial bialy korzuch na korku szczegolnie jak zaczyna sie zimna jesien i zima Robi sie tak dlatego ze silnik jest nie dogrzany Musisz poczekac na ciepla wiosne albo zalac silnik dobrym markowym olejem to korzuch zniknie



mezcook
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 12, 2009 22:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mezcook » ndz lis 08, 2009 21:34

Tyle że widziałem kropelki wody pod pokrywą zaworów, a to raczej nie wina oleju. Pozatym on nie kopcił a raczej stawiał zasłonę dymną.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz lis 08, 2009 21:56

Dotkni palcem te krople i posmakuj na usta zbaczysz czy jest slodkie tak jak plyn



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » ndz lis 08, 2009 22:00

mezcook, silikon na uszczelkę pod czapkę? A jak poskładaliście całośc? jakimi momentami dokręcana?

[ Dodano: 08 Lis 2009 21:08 ]
jeśli zrobiliście to tak jak sądze to bardzo możliwe że wydmuchało wam ten silikon od razu i stąd woda w oleju.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz lis 08, 2009 22:11

Kiedys jak sie zaczynala ERA silikonu to duzo ludzi pozacieralo sobie silniki w autach Bo nie wiedzieli jak sie z nim obchodzic powod zapchane kanaly olejowe :D



mezcook
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 12, 2009 22:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mezcook » pn lis 09, 2009 01:03

20Nm,60Nm+2x90stopni. Jeśli chodzi o kanały to głowicę, jak i blok smarowaliśmy bardzo delikatnie, tzn mała kapka sylikonu i rozsmarowywanie palcem.
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 01:04 przez mezcook, łącznie zmieniany 1 raz.



Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dominik107 » pn lis 09, 2009 01:36

No to pozostaje tylko sprawdzic glowice na szczelnosc a jak bedzie dobra to moze jeszcze dac blok do splanowania i sprawdzenia szczelnosci lub tez poprostu przez ten silikon sobie sami balaganu narobiliscie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 127 gości