TPS do regulacji ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Witam Kolegow
sprawdzilem dzis u siebie TPS i jest tak
na pinie 1-2 napiecie poczatkowe 0,16 rownomiernie wzrasta na 4,84
na pinie 3-4 na poczatku 0,22 wzrasta na 4,52
napiecie na pinach 1-5 rowne 5volt
wczesniej sprawdzalem tps we wrzesniu i wtedy wartosci byly idealne, nie odkrecalem go a teraz sie zmienily... Ostatnio zmieniałem podstawe wtrysku czy ma to cos wspolnego ze sie przez to przestawil czy cos???
dane zmierzone nieznacznie sie roznia od ksiazkowych... czy to moze miec wplywna prace silnika????
bo mam problem z Golfem opisany w linku ponizej, prosze o jakas pomoc w tej sprawie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=277915
sprawdzilem dzis u siebie TPS i jest tak
na pinie 1-2 napiecie poczatkowe 0,16 rownomiernie wzrasta na 4,84
na pinie 3-4 na poczatku 0,22 wzrasta na 4,52
napiecie na pinach 1-5 rowne 5volt
wczesniej sprawdzalem tps we wrzesniu i wtedy wartosci byly idealne, nie odkrecalem go a teraz sie zmienily... Ostatnio zmieniałem podstawe wtrysku czy ma to cos wspolnego ze sie przez to przestawil czy cos???
dane zmierzone nieznacznie sie roznia od ksiazkowych... czy to moze miec wplywna prace silnika????
bo mam problem z Golfem opisany w linku ponizej, prosze o jakas pomoc w tej sprawie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=277915
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 23:37 przez kawowy19, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego Kawowy19, te napięcie na ścieżce 1 i 2 jest ciut za niskie, proponowałbym MINIMALNIE wkręcić śrubkę regulującą położenie przepustnicy (z tyłu monowtrysku, na takiej blaszce jest), aż uzyskasz 0,2-0,25 V. Od tej ścieżki zależą obroty silnika na biegu jałowym i przy małym (do 18 stopni) uchyleniu przepustnicy
Ostatnio zmieniony czw lis 05, 2009 15:31 przez Miqi, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja regulowałem u siebie przepustnicę i nie kręciłem w ogóle TPS'em - dlaczego? W moim przypadku nie było żadnych przerw w napięciu, za to przy zamknietej przepustnicy miałem ponad 2 V napięcia na 1 ścieżce - dlatego też uznałem, że lepiej będzie wyregulować tylny zderzak przepustnicy i zejść do takiego momentu, aż napięcie będzie na poziomie 0,2 - 0,25 V - kręcąc TYLKO jedną srubką - jak będę mieć chwilę to podejdę do auta, pstryknę foto i pokażę, o którą chodzi. W ten sposób wyregulowałem napięcie przy zamkniętej przepustnicy, później poprawne ustawienie szczeliny między zderzakiem przepustnicy a silniczkiem krokowym i obroty po tym zabiegu nie falują u mnie w ogóle.
Oczywiście, jeśli będziemy mieć tzw 'dziury w przyspieszeniu', tzn przerwy w napięciu na ścieżkach TPSu, to machanie TPSem będzie nieuniknione, albo ścieżki na TPSie są już na maxa wyjechane :green_fuck:
Dobra, obeciałem, ze wrzucę fotkę No to proszę:
Czerwona strzałka wskazuje śrubę, która jest odpowiedzialna za wychylenie przepustnicy przy maksymalnie cofniętym silniczku krokowym - oczywiście te wychylenie jest bardzo małe. Ja kręciłem nią do chwili, aż napięcie przy zamkniętej przepustnicy zawierało się w wartościach tablicowym.
Tak wygląda to w silniku RP, ale sądzę, że w Golfach III z silnikami zasilanymi monowtryskiem jest to w pełni analogiczne.
Oczywiście, jeśli będziemy mieć tzw 'dziury w przyspieszeniu', tzn przerwy w napięciu na ścieżkach TPSu, to machanie TPSem będzie nieuniknione, albo ścieżki na TPSie są już na maxa wyjechane :green_fuck:
Dobra, obeciałem, ze wrzucę fotkę No to proszę:
Czerwona strzałka wskazuje śrubę, która jest odpowiedzialna za wychylenie przepustnicy przy maksymalnie cofniętym silniczku krokowym - oczywiście te wychylenie jest bardzo małe. Ja kręciłem nią do chwili, aż napięcie przy zamkniętej przepustnicy zawierało się w wartościach tablicowym.
Tak wygląda to w silniku RP, ale sądzę, że w Golfach III z silnikami zasilanymi monowtryskiem jest to w pełni analogiczne.
Ostatnio zmieniony sob lis 07, 2009 22:46 przez Miqi, łącznie zmieniany 2 razy.
Ale przy cofniętej przepustnicy masz wskazane 0,16V, więc trochę poniżej wartości książkowych. Czytając Twój wątek sądze, że to raczej nie jest powodem falowania obrotów w Twoim autku i przyczyna leży gdzieś indziej.
Ostatnio zmieniony sob lis 07, 2009 23:21 przez Miqi, łącznie zmieniany 2 razy.
- marny88
- Ma gadane
- Posty: 210
- Rejestracja: sob sty 10, 2009 12:24
- Lokalizacja: Stare Kurowo / lubuskie
- Kontakt:
zrobiłem tak jak kolega homsky napisał i na benzynce nawet ładnie pracuje silnik, ale jak przełączę na gaz to masakra- obroty nie schodzą z 2tys i tak sobie falują miedzi 2 a 3 tys
powróciłem do wcześniejszych ustawień i jest tak jak było na początku obr na gazie ok 1100 a na PB miedzy 800a 1000
i o co tu chodzi??
powróciłem do wcześniejszych ustawień i jest tak jak było na początku obr na gazie ok 1100 a na PB miedzy 800a 1000
i o co tu chodzi??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 156 gości