Hałasy z układu napędowego (skrzynia biegów?)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Witam wszystkich ponownie. Piszę, bo może kogoś interesować co u mnie się popsuło. Więc sytuacja nie wygląda za ciekawie... Zaczęło coraz bardziej terkotać i już strach było jeździź. W końcu udało się zdiagnozować... to był zewnętrzny lewy przegub. Był już tak walnięty, że terkotał nawet przy jeździe na wprost.
Niestety jest też drugi cios... w serce... bo niestety pozostało buczenie... skrzynia idzie do rozbiórki. Za buczenie odpowiada mechanizm różnicowy, jednak dokładnie będę wiedzieć po wyjęciu i rozebraniu skrzyni. Ibiza właśnie przechodzi operację. Robi kolega... więc będzie to z pewnością trochę trwać... Pozdrawiam wszystkich
Niestety jest też drugi cios... w serce... bo niestety pozostało buczenie... skrzynia idzie do rozbiórki. Za buczenie odpowiada mechanizm różnicowy, jednak dokładnie będę wiedzieć po wyjęciu i rozebraniu skrzyni. Ibiza właśnie przechodzi operację. Robi kolega... więc będzie to z pewnością trochę trwać... Pozdrawiam wszystkich
Witajcie. U mnie przez kilkanaście dni (od kiedy zaczęła się zimna pogoda) był spokój z pukaniem. Jednak nie chcąc bawić się dalej w ciuciubabkę kiedy raz puka raz nie, kupiłem części i dzisiaj wymieniłem przegub. A wraz z nim przy okazji końcówkę drążka kierowniczego, diagnosta na przeglądzie powiedział mi, że ma luzy i trzeba go będzie wymienić.
Po wymianie podczas jazdy próbnej…. Odpukać nic nie pukało
Jak rozebrałem stary przegub to na części wewnętrznej coś na kształt zębatki ze skośnie wyfrezowanymi rowkami zauważyłem rowki „wgniecenia” wystukane przez kulki. Wgniecenia te są dość głębokie na milimetr a może nawet dwa. Ale nie wiem czy to mogło by być powodem stuków.
Pozdrawiam.
Po wymianie podczas jazdy próbnej…. Odpukać nic nie pukało
Jak rozebrałem stary przegub to na części wewnętrznej coś na kształt zębatki ze skośnie wyfrezowanymi rowkami zauważyłem rowki „wgniecenia” wystukane przez kulki. Wgniecenia te są dość głębokie na milimetr a może nawet dwa. Ale nie wiem czy to mogło by być powodem stuków.
Pozdrawiam.
Nie, ale nie pomyślałem, żeby spytać o zawias czy sprawny Kolega niedawno miał podobną sytuację w pasku, okazało się, że sanki pod silnik miał pęknięte.
Ostatnio zmieniony sob lis 07, 2009 17:12 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawias czyli wahacz ?? ale pytasz się o zawias w sprawie pukania przegubu czy luzów na końcówce drążków??
Sanki pod silnikiem ?? kurcze nie wiem czy nawet mam coś takiego w swoim autku pamiętam, że w polonezie kiedyś miałem coś takiego co przypominało sanki czy nawet łyżwy chyba bardziej. Oczywiście żartuję nie jestem mechanikiem i uczę się mechaniki metodą chałupniczą. Wszystko co dotyczy mechaniki chłonę jak gąbka oczywiście jeśli ktoś przedstawia mi to w jasny sposób.
Sanki pod silnikiem ?? kurcze nie wiem czy nawet mam coś takiego w swoim autku pamiętam, że w polonezie kiedyś miałem coś takiego co przypominało sanki czy nawet łyżwy chyba bardziej. Oczywiście żartuję nie jestem mechanikiem i uczę się mechaniki metodą chałupniczą. Wszystko co dotyczy mechaniki chłonę jak gąbka oczywiście jeśli ktoś przedstawia mi to w jasny sposób.
Aha no to wiem. Oglądałem ławę dokładnie jak byłem pod autem myślałem, że to element przedniego pasa ale widziałem poduszki do silnika.
U mnie na razie nic nie puka „odpukać” w zawieszeniu i układzie jezdnym… dalej na warsztat idą wycieki oleju. Oleju nie bierze ale gdzie niegdzie silnik jest brudny. Uszczelka pod osłoną klawiatury i pod miską olejową idzie do wymiany. …. A następnie łożyska na tyle bo trochę huczą, tylko trzeba praskę do łożysk z lewarka hydraulicznego zrobić
MadMax to był gość !!!!
U mnie na razie nic nie puka „odpukać” w zawieszeniu i układzie jezdnym… dalej na warsztat idą wycieki oleju. Oleju nie bierze ale gdzie niegdzie silnik jest brudny. Uszczelka pod osłoną klawiatury i pod miską olejową idzie do wymiany. …. A następnie łożyska na tyle bo trochę huczą, tylko trzeba praskę do łożysk z lewarka hydraulicznego zrobić
MadMax to był gość !!!!
Witam wszystkich.
Dziś dostałam swoje autko. I hmm... z plusów... to muszę powiedzieć, że:
- nic nie terkocze, jak jadę to słychać silnik i opony
- póki co po przejeździe nie zauważyłam już tej wirującej pralki...
- dźwignię zmiany biegów mam w końcu w normalnym położeniu tzn. pionowo (wcześniej była na luzie pochylona w stronę fotela pasażera) i nie lata jak żyd po pustym sklepie, bo została wyregulowana
- autko inaczej się kieruje, nie szarpie, płynnie rusza (nie wiem co za to opowiada)
Najbardziej się cieszę, że nie szarpie mi autem jak jadę pod górę i nie jadę wirującą pralką.
Z minusów:
- niestety na luzie (jak stoję) dalej coś terkocze jakby coś się obcierało (ale autko nie było dobrze rozgrzane, więc nie wiem czy to ma znaczenie).
No i chyba co stare to stare... ehh już musi tak zostać, chyba nie powinno się nic stać, ale jutro pomęczę jeszcze kolegę...czy on to słyszał i co to jest. Ale raczej już nie będę tego naprawiać.
I teraz co było nie tak:
- za terkotanie odpowiedzialny był przegub zewnętrzny lewy,
- za buczenie jak fachowo określił mechanik, łożyska w skrzyni jest ich 6, ale u mnie 3 były w kiepskim stanie. Po pierwsze były spalone. Główne łożysko mechanizmu miało wżery, właściwie wszędzie. Na innych są ślady jakby się te rolki blokowały. Pozostałe dwa zostały wymienione profilaktycznie, jednego nie mogliśmy dostać i zostało w skrzyni. Poza tym wymieniono uszczelniacze w skrzyni i zalano ją nowym olejem. Stary miał konsystencję i kolor smoły. To tyle jak na razie... Teraz muszę oszczędzać ibę i za tydzień ma inspekcję (sprawdzany będzie olej czy nie ma opiłków i ewentualnie ponowna regulacja dźwigni).
Mam tylko nadzieję, że tam wszsytko się ułoży...
Ale z wniosków.
Jak ktoś ma powyżej 150 tyś przebiegu (a mi dziś stuknęło 180 tyś) to polecam wymienić olej w skrzyni biegów.
Pozdrawiam maniaków volkswagena
Dziś dostałam swoje autko. I hmm... z plusów... to muszę powiedzieć, że:
- nic nie terkocze, jak jadę to słychać silnik i opony
- póki co po przejeździe nie zauważyłam już tej wirującej pralki...
- dźwignię zmiany biegów mam w końcu w normalnym położeniu tzn. pionowo (wcześniej była na luzie pochylona w stronę fotela pasażera) i nie lata jak żyd po pustym sklepie, bo została wyregulowana
- autko inaczej się kieruje, nie szarpie, płynnie rusza (nie wiem co za to opowiada)
Najbardziej się cieszę, że nie szarpie mi autem jak jadę pod górę i nie jadę wirującą pralką.
Z minusów:
- niestety na luzie (jak stoję) dalej coś terkocze jakby coś się obcierało (ale autko nie było dobrze rozgrzane, więc nie wiem czy to ma znaczenie).
No i chyba co stare to stare... ehh już musi tak zostać, chyba nie powinno się nic stać, ale jutro pomęczę jeszcze kolegę...czy on to słyszał i co to jest. Ale raczej już nie będę tego naprawiać.
I teraz co było nie tak:
- za terkotanie odpowiedzialny był przegub zewnętrzny lewy,
- za buczenie jak fachowo określił mechanik, łożyska w skrzyni jest ich 6, ale u mnie 3 były w kiepskim stanie. Po pierwsze były spalone. Główne łożysko mechanizmu miało wżery, właściwie wszędzie. Na innych są ślady jakby się te rolki blokowały. Pozostałe dwa zostały wymienione profilaktycznie, jednego nie mogliśmy dostać i zostało w skrzyni. Poza tym wymieniono uszczelniacze w skrzyni i zalano ją nowym olejem. Stary miał konsystencję i kolor smoły. To tyle jak na razie... Teraz muszę oszczędzać ibę i za tydzień ma inspekcję (sprawdzany będzie olej czy nie ma opiłków i ewentualnie ponowna regulacja dźwigni).
Mam tylko nadzieję, że tam wszsytko się ułoży...
Ale z wniosków.
Jak ktoś ma powyżej 150 tyś przebiegu (a mi dziś stuknęło 180 tyś) to polecam wymienić olej w skrzyni biegów.
Pozdrawiam maniaków volkswagena
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 20:16 przez Gremlinka, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam. Mój problem polega na tym, że gdy odpalę silnik to słychać tak jakby tarcie, szumrotanie ( przy wciśniętym sprzęgle to szumrotanie ustaje). W trakcie jazdy słychać na I na pozostałych biegach nic nie słychać. Mogą to być łożyska na wałku sprzęgłowym? A może to łożysko oporowe? Dodam że skrzynia czwórka i silnik 1.3 2g. Może ktoś może mi pomóc?
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 09:41 przez Gother21, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 338 gości