[mk3]Czujniki ciśnienia oleju, jak wymienić?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

[mk3]Czujniki ciśnienia oleju, jak wymienić?

Post autor: djprezes » ndz lut 19, 2006 02:19

Witka!

Mam głupi problem z kontrolką ciśnienia oleju, czasem mi mruga jak go odpale, nawet 3-4 sekundy, czasem raz mrugnie, czasem jak odpale to nei mruga a po chwili zaczyna.

Ale najczesniej raz mrugnie i juz wiecej nie.

Cisnienie w cylindrach prawidłowe wiec obawiam się ze to czujniki oleju.

Jak sie do tego zabrać, i ile ich trzeba kupić?

Jak się je wymienia, poprosze o dokladny szczegółowy opis, najlepiej ze zdjeciami.

Fachowe nazewnictwo zazwyczaj mało mi mowi :panna:
Ostatnio zmieniony ndz lut 19, 2006 13:20 przez djprezes, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz lut 19, 2006 05:34

djprezes pisze:Cisnienie w cylindrach prawidłowe wiec obawiam się ze to czujniki oleju.
Jaki związek ma ciśnienie w cylindrach z ciśnieniem oleju? Nie bardzo rozumiem.
Może zanim cokolwiek wymienisz podjedź do mechanika i zmierz ciśnienie manometrem.Czujniki mogą być dobre, a problem tkwić właśnie w ciśnieniu. Jeśli po pomiarze wszystko bedzie ok, to mechanik powie Ci co wymienić.



speed_k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 09:16
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: speed_k » ndz lut 19, 2006 09:45

bodzio_j pisze:
djprezes pisze:Cisnienie w cylindrach prawidłowe wiec obawiam się ze to czujniki oleju.
Jaki związek ma ciśnienie w cylindrach z ciśnieniem oleju? .
Tez mnie to zastanawia.
A jak długo jeździsz na tym oleju który masz w silniku ?



djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: djprezes » ndz lut 19, 2006 11:28

bodzio_j pisze:
djprezes pisze:Cisnienie w cylindrach prawidłowe wiec obawiam się ze to czujniki oleju.
Jaki związek ma ciśnienie w cylindrach z ciśnieniem oleju? Nie bardzo rozumiem.
Może zanim cokolwiek wymienisz podjedź do mechanika i zmierz ciśnienie manometrem.Czujniki mogą być dobre, a problem tkwić właśnie w ciśnieniu. Jeśli po pomiarze wszystko bedzie ok, to mechanik powie Ci co wymienić.
Tez myślałem że to są osobne kwestie, a żona mechanika z którą rozmawiałem powiwiedziała mi żebym zrobił pomiar ciśnienia na cylindrach.

A ja już go robilem wiec mowie ze mam ok, koleś mierzył wkręcając urządzenie w miejsce świec.

Też myślałem tak jak wy, a ona mnie zmyliła, baby...

Wiecie jak dokonuje się ciśnienia oleju? Gdzie wkręca się manometr?

No i nie rozwiązał nikt kwesti czujników...


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz lut 19, 2006 11:31

Manometr wkręca się w miejsce czujnika.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz lut 19, 2006 11:32

Czujniki masz dwa. A ciśnienie oleju mierzy się na rozgrzanym silniku. Manometr wkręca się w miejsce czujnika i patrzy.



djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: djprezes » ndz lut 19, 2006 11:45

Czujniki są 2... 2 takie same? czy rożne?

I gdzie się je wkręca?


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz lut 19, 2006 12:22

Jeden biały, a drugi brązowy lub niebieski. Powinny znajdować się w podstawie filtra oleju. Jak msz tam jeden to drugi będzie wkręcony w głowicę od strony skrzyni biegów.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz lut 19, 2006 12:30

TAZ pisze:Powinny znajdować się w podstawie filtra oleju. Jak msz tam jeden to drugi będzie wkręcony w głowicę od strony skrzyni biegów.
A jak masz dwa to i tak od cisnienia jest tylko jeden (ten od strony kierowcy, stojac przed autem - masz go z prawej) drugi (o ile jest) to czujnik temp oleju MFA.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: djprezes » ndz lut 19, 2006 12:53

Dziękuje za pomoc :]

Punkty rozdane


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

pitrusza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt gru 09, 2005 15:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pitrusza » wt lut 21, 2006 15:37

Czasami miga kontrolka przy odpaleniu, bo olej ucieka z filtra, najczesciej niestety z polskich. Wymienilem na Boscha i problem zniknal. Mechanicy powiedzieli mi, ze moze byc tez filtr Mann. Roznica w cenie do polskiego zadna, okolo 2 zl.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 164 gości