Wymiana oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
OIL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: sob maja 24, 2008 11:33
Lokalizacja: CBY
Kontakt:

Post autor: OIL » wt lis 03, 2009 23:12

Norberto pisze:
oldstaszek pisze:
2.Czy dmucha przez odmę/odpowietrzenie skrzyni korbowej gdy jest rozgrzany.
...co dokładnie masz na myśli?
.......ojjj oddaj lepiej auto do mechaniora


MK3 - było
Megane - było
S 40 - jest

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt lis 03, 2009 23:24

Dmucha przez odmę...To można też stwierdzić zdejmując korek wlewu oleju.Jeżeli pierścienie nie trzymają to będzie dmuchać przez wlew dymkiem.
Jeżeli pierścienie są kiepskie to rośnie zużycie paliwa, utrudniony rozruch z ranku i ogólnie będzie słaby.
Jeżeli uszczelniacze zaworów to z ranku puści wyraźny dym.
Drugie - hamowanie silnikiem i w momencie dodania gazu - dym(to może być w obu przypadkach tj. pierścienie). :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Norberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 20:06
Lokalizacja: Lublin/obecnie Wrocław

Post autor: Norberto » śr lis 04, 2009 00:39

ok, dzięki za wszystkie podpowiedzi - wybieram się do mechanika.
Dobranoc



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr lis 04, 2009 08:07

Norberto pisze:wybieram się do mechanika
co do kopcenia na niebiesko:
albo zacznę od początku
mój brał olej 1l na 1000km(półsyntetyk 10W40), postanowiłem zalać mineral - mój błąd zaczął kopcić a brał jak brał dalej 1L
odstawiłem do mechanika z podejrzeniem, że uszczelniacze, rozebrał i okazało się, że nie tragiczne, jednak cza było pierścienie robić, w kiepskim stanie, dodatkowo przez moją zmianę na mineral zaczął się nagar gromadzić, powiedział mi mechanik, że jakbym jeszcze trochę tak pojeździł to by była już tragedia!
W czasie gdy brał oliwe-półsyntetyk kopcenia nie było, przedmuchy leciutkie,
po zmianie na mineral wystarczyło po zagrzaniu autka przegazować na postoju to taki syf z wydechu leciał razem z niespalonym olejem aż brak słów
Po rozmowach z wieloma mechanikami (między innymi z ASO) do silników VW z MK4 mineral się nie nadaje pomimo spełniania norm.


Obrazek

motoreq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: motoreq » śr lis 04, 2009 08:14

Olej mineralny nadaje się do chińskich kosiarek i niektórych specjalistycznych zastosowań w silnikach samochodowych ( i motocyklowych), np. docierania.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr lis 04, 2009 08:26

motoreq pisze:Olej mineralny nadaje się do chińskich kosiarek i niektórych specjalistycznych zastosowań
nie tylko: do Astry 1.6 75KM mam zalany i autko śmiga już tak 5lat bezproblemowo,
Felicia 1.3 teścia też 60 tyś. na mineralu zrobiła, itd
chciałem zaznaczyć by kolega przypadkiem do MK4 nie wlał


Obrazek

Norberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 20:06
Lokalizacja: Lublin/obecnie Wrocław

Post autor: Norberto » śr lis 04, 2009 09:48

feniks79 pisze:
Norberto pisze:wybieram się do mechanika
co do kopcenia na niebiesko:
albo zacznę od początku
mój brał olej 1l na 1000km(półsyntetyk 10W40), postanowiłem zalać mineral - mój błąd zaczął kopcić a brał jak brał dalej 1L
odstawiłem do mechanika z podejrzeniem, że uszczelniacze, rozebrał i okazało się, że nie tragiczne, jednak cza było pierścienie robić, w kiepskim stanie, dodatkowo przez moją zmianę na mineral zaczął się nagar gromadzić, powiedział mi mechanik, że jakbym jeszcze trochę tak pojeździł to by była już tragedia!
W czasie gdy brał oliwe-półsyntetyk kopcenia nie było, przedmuchy leciutkie,
po zmianie na mineral wystarczyło po zagrzaniu autka przegazować na postoju to taki syf z wydechu leciał razem z niespalonym olejem aż brak słów
Po rozmowach z wieloma mechanikami (między innymi z ASO) do silników VW z MK4 mineral się nie nadaje pomimo spełniania norm.
czy li minerał odpada - a w serwisie mechanik mi mówi - "nie ma problemu, spokojnie można zalewać....." - widać, że wszyscy tylko na $ lecą.

A może mi ktoś napisać orientacyjnie jaki jest koszty wymiany takich pierścienie ?



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr lis 04, 2009 09:51

1200 na gotowo


Obrazek

Norberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 20:06
Lokalizacja: Lublin/obecnie Wrocław

Post autor: Norberto » śr lis 04, 2009 09:58

feniks79 pisze:1200 na gotowo
no to pięknie :goof: a liczyłem na jakieś 300 zł.....



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr lis 04, 2009 10:03

Norberto pisze:jakieś 300 zł
może Ci się uda jeśli tylko uszczelniacze


Obrazek

gregorreda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 22, 2009 06:34
Lokalizacja: małe3city
Kontakt:

Post autor: gregorreda » śr lis 04, 2009 13:46

Szkoda czasu i pieniędzy na same uszczelniacze bez wymiany pierścieni się nie obędzie na 100%. Przy takiej ilości oleju uszczelniaczy musiało by nie być . :crazy:Jak zrobisz najpierw uszczelniacze (300zł) potem pierścienie (1200zl) to wyjdzie 1500zł.+stracony czas
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 13:49 przez gregorreda, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » śr lis 04, 2009 15:32

Norberto
Odniosę się jeszcze do tej plamy pod wydechem.

Przyczyny są dwie:
1. Walnięte pierścienie lub uszczelniacze,
2. Jazda na krótkich dystansach. W wydechu gromadzi się jakiś syf i czarna woda z katalizatora która jakoś musi wylecieć. Często jest tak że jak auto pracuje na wolnych obrotach to w końcu wypluje tą wodę na ulice.

Obejrzyj zderzak nad wydechem czy nie ma małych czarnych tłustych kropek. Jeżeli pierścienie (uszcxzelniacze)są mocno zjechane to te plamki będą też na tylnej klapie i szybie.

U mnie koszrty były spore bo okazało się jeszcze że głowica jest do remontu (uszczelniacze, szkalnki i docieranie zaworów).
Musisz zakupić uszczelkę i śruby głowicy jeżeli zostanie ściągnięta nawet w celu sprawdzenia.
Po odkręceniu miski może sie okazać że panewki na korabach są w kształcie jaja. Na szczęście przy tym przebiegu obejdzie się bez szlifu wału.
Tłoki na 99% będą całe wiec w sumie lepiej zrobić remont niż kupić drugi silnik bo koszty podobne a ryzyko zakupu szrota ogromne.
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 15:38 przez Seru79, łącznie zmieniany 3 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 254 gości