Wymiana oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Norberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 20:06
Lokalizacja: Lublin/obecnie Wrocław

Post autor: Norberto » wt lis 03, 2009 20:10

bongo pisze:
Norberto pisze:Właśnie byłem w serwisie i polecili mi olej mineralny castrol magnatec 15w40
W jakim serwisie,u pana Zdzisia?
Właśnie o to chodzi, że w autoryzowanym serwisie Boscha...

...i znowu jestem głupi a pali mi się trochę bo mam oleju min a ponownie dolewać litr castrolu za 48 zł masakra i chciałem zmienić na coś znacznie tańszego....

a z tą przyczyną brania oleju to może fakt, trzeba się kogoś doradzić....

A może zna ktoś we Wrocławiu dobrego mechanika, który może zbadać przyczyny ?

...czyli ostatecznie rozumiem, że minerlany odpada na 100% ?

PS. a co może być przyczyną dużego spalania (właśnie sobie obliczyłem i wyszło 14l/100km w mieście) - jednym słowem smok...
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 20:18 przez Norberto, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » wt lis 03, 2009 20:31

Na wstępie napiszę że nie chcę cię straszyć a to, co napisze to najczarniejszy scenariusz który nie musi się sprawdzić.

Gdybyś napisał że pali ci 14/100 ale nie bierze oleju albo ze łyka ci 1l syntetyka na 1000 ale na autostradzie to bym ci VAg doradził ale:

Pobór oleju w normalnych warunkach + olbrzymie spalanie może oznaczać zapieczone pierścienie które nie zgarniają oleju, nie stykają się z gładzią tuleji a co za tym idzie przepuszczają spaliny do skrzyni korbowej. Efektem tego jest słaba kompresja, silnik potrzebuje więcej mocy żeby rozbujać auto to żądanej prędkości i przez to ma spory apetyt na paliwo.

Zobacz rano czy nie kopci ci na siwo i czy nie masz czarnych tłustych kropeczek na zderzaku nad rura wydechową (w skrajnych przypadkach nawet na tylnej szybie), a potem jedź do mechanika bo jeżeli jednak mam rację to następnym efektem będzie osadzający się nagar od świec aż po ostatni tłumik, następnie zacznie ci przerywać na poszczególnych tłokach, przegrzeje ci wydech i uszkodzi katalizator.
Jak widzisz koszty są straszne więc nie zwlekaj…

To tylko historia mojego samochodu przy 195000km ale wcale nie musi się sprawdzic w twoim przypadku.

Pozdr….



Awatar użytkownika
OIL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: sob maja 24, 2008 11:33
Lokalizacja: CBY
Kontakt:

Post autor: OIL » wt lis 03, 2009 20:58

Kolego zabieraj się lepiej za remont silnika a nie za szukanie oleju :jezor:


MK3 - było
Megane - było
S 40 - jest

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt lis 03, 2009 21:11

Przeczytałem całość...
Co zrobię gdy mam taki problemik?
Najpierw próbuję uwolnić pierścienie(może zapieczone) i wymieniam olej z obowiązkowym płukaniem, skutecznym preparatem.Pozostaję przy tej samej klasie oleju - jazda.
Bierze dalej olej - ile?Brak zmian - cóż głowica w górę ,miska w dół, tłoki na ławę.
Mniej bierze - to uszczelniacze zaworów.
Jednak wymaga to pewnego doświadczenia mechanika aby określić granice... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Norberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 20:06
Lokalizacja: Lublin/obecnie Wrocław

Post autor: Norberto » wt lis 03, 2009 21:13

Seru79 pisze:Na wstępie napiszę że nie chcę cię straszyć a to, co napisze to najczarniejszy scenariusz który nie musi się sprawdzić.

Gdybyś napisał że pali ci 14/100 ale nie bierze oleju albo ze łyka ci 1l syntetyka na 1000 ale na autostradzie to bym ci VAg doradził ale:

Pobór oleju w normalnych warunkach + olbrzymie spalanie może oznaczać zapieczone pierścienie które nie zgarniają oleju, nie stykają się z gładzią tuleji a co za tym idzie przepuszczają spaliny do skrzyni korbowej. Efektem tego jest słaba kompresja, silnik potrzebuje więcej mocy żeby rozbujać auto to żądanej prędkości i przez to ma spory apetyt na paliwo.

Zobacz rano czy nie kopci ci na siwo i czy nie masz czarnych tłustych kropeczek na zderzaku nad rura wydechową (w skrajnych przypadkach nawet na tylnej szybie), a potem jedź do mechanika bo jeżeli jednak mam rację to następnym efektem będzie osadzający się nagar od świec aż po ostatni tłumik, następnie zacznie ci przerywać na poszczególnych tłokach, przegrzeje ci wydech i uszkodzi katalizator.
Jak widzisz koszty są straszne więc nie zwlekaj…

To tylko historia mojego samochodu przy 195000km ale wcale nie musi się sprawdzic w twoim przypadku.

Pozdr….
...to mnie pocieszyłeś...
no nic trzeba się wybrać jednak do mechanika, mam nadzieję że sprawdzenie tych pierścieni czy wszystko z nimi jest ok to nie straszliwe koszty... pomijając ich wymiane jeżeli cos jest nie tak.

Tak więc szukam dobrego mechanika we Wrocławiu :grin:
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 21:16 przez Norberto, łącznie zmieniany 1 raz.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt lis 03, 2009 21:15

Nie znalazłem albo przeoczyłem - jaki silnik?


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Norberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 20:06
Lokalizacja: Lublin/obecnie Wrocław

Post autor: Norberto » wt lis 03, 2009 21:17

oldstaszek pisze:Nie znalazłem albo przeoczyłem - jaki silnik?
VW Golf 1.6 75 KW z 1997r.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt lis 03, 2009 21:18

...benzyna.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » wt lis 03, 2009 21:21

Uszczelniacze w silnikach vw lecą w pierwszej kolejnośći.Twardnieją i przepuszczają olej.Nie lepiej oddać auto do dobrego mechanika,który wymieni je bez sciągania głowicy,zapłacić ok 200 zł i jeżdzić dalej na tym samym oleju?Ale to tylko moje skromne zdanie.


Jacek

Norberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 20:06
Lokalizacja: Lublin/obecnie Wrocław

Post autor: Norberto » wt lis 03, 2009 21:26

...benzyna.
tak.
jackyz pisze:Uszczelniacze w silnikach vw lecą w pierwszej kolejnośći.Twardnieją i przepuszczają olej.Nie lepiej oddać auto do dobrego mechanika,który wymieni je bez sciągania głowicy,zapłacić ok 200 zł i jeżdzić dalej na tym samym oleju?Ale to tylko moje skromne zdanie.
chyba tak trzeba zrobić z tego co tu czytam... eh autko 10 lat i już się sypać zaczyna :crazy:



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » wt lis 03, 2009 21:35

Sam mam takiego golfa z tym samym silnikem z 2000 roku i też je zmieniałem bo też zaczoł chlapać oliwke.Teraz mam spokój.
Mam nadzieje że nigdy nie zabrakło Ci oleju,lub nie przegrzałeś go to już Ci mówię że to nie pierscienie.Pozdro.


Jacek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt lis 03, 2009 21:40

Trochę się pogmatwało - powinienem zacząć od pytań.
1.Czy zauważyłeś niebieski dym przy uruchamianiu z rana.
2.Czy dmucha przez odmę/odpowietrzenie skrzyni korbowej gdy jest rozgrzany.
3.Inne spostrzeżenia.
Opisz - będzie znacznie prościej coś doradzić... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
wojteo CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 16:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: wojteo CK » wt lis 03, 2009 22:55

Norberto,

tu masz adresy mechaników :P

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=25356


Mój Variant Yachting ;) viewtopic.php?f=88&t=375516" onclick="window.open(this.href);return false;

Norberto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 20:06
Lokalizacja: Lublin/obecnie Wrocław

Post autor: Norberto » wt lis 03, 2009 22:56

oldstaszek pisze:Trochę się pogmatwało - powinienem zacząć od pytań.
1.Czy zauważyłeś niebieski dym przy uruchamianiu z rana.
2.Czy dmucha przez odmę/odpowietrzenie skrzyni korbowej gdy jest rozgrzany.
3.Inne spostrzeżenia.
Opisz - będzie znacznie prościej coś doradzić... :pub:
kolorowych dymków z mojej rurki wydechowej nie zauważyłem, jedyne co mnie zdziwiło to osad na jezdni zaraz pod rurą wydechową - ale nie jestem pewien co to jest - widać po prostu plamę jakby czymś pluł. Zauważyłem kiedy zostawiam samochód na stojance lub stoi chwilę włączony w jednym miejscu. Więcej oznak dziwnych nie zauważyłem. Chociaż z drugiej strony jestem laikiem jeżeli chodzi o takie sprawy.
2.Czy dmucha przez odmę/odpowietrzenie skrzyni korbowej gdy jest rozgrzany.
...co dokładnie masz na myśli?

[ Dodano: 03 Lis 2009 21:58 ]
wojteo CK pisze:Norberto,

tu masz adresy mechaników :P

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=25356
Dzięki, rzucę okiem :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 460 gości