Wymiana płynu chłodniczego na zimę

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Nocny Sokół
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: śr sie 26, 2009 21:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Wymiana płynu chłodniczego na zimę

Post autor: Nocny Sokół » ndz lis 01, 2009 13:35

witam,

moje pytanko to czy trzeba na zime wymienic plyn w chlodnicy...
latem mi troche ubylo i dolalem wody... wiec pewnie by pasowalo...

zeby go spuscic wystarczy na dole od chlodnicy wąż odlaczyc i spuscic? i odpalic go jeszcze zeby troche pochodzil i wszystko zeszlo?
jest jakies ryzyko zapowietrzenia czy cos??



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Re: Wymiana płynu chłodniczego na zimę

Post autor: tom17 » ndz lis 01, 2009 14:05

jelon1030 pisze:moje pytanko to czy trzeba na zime wymienic plyn w chlodnicy...
latem mi troche ubylo i dolalem wody... wiec pewnie by pasowalo...
sprawdź temperaturę krzepnięcia. jak jest za niska dodaj koncentratu.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz lis 01, 2009 14:24

jelon1030 pisze:odpalic go jeszcze zeby troche pochodzil i wszystko zeszlo?
w ten sposób raczej wszystko nie zejdzie. Podobno trzeba jeszcze termostat wykręcić żeby wszystko z silnika wyleciało, ale ja jak wczoraj wymieniałem płyn u siebie to wpadłem na inny pomysł i obeszło się bez wykręcania termostatu - zdjąłem wąż który wychodzi zaraz nad termostatem.

A ty narazie zrób jak kolega radzi, sprawdź jaką masz temperaturę zamarzania.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Przem_sd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob cze 30, 2007 18:52
Lokalizacja: Sędziszów
Kontakt:

Post autor: Przem_sd » ndz lis 01, 2009 15:04

jedz do mechanika sprawdzi ci temp zamarzania, jesli bedzie niska wymien płyn na nowy.


mkI- 1.3-sprzedane
mkII fire&ice- 1.8 RP- sprzedane
Passat b3 vr6-sprzedane
mkII 1.6 PN 2EE- jest

wypity
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: pn lip 20, 2009 09:50
Lokalizacja: Toruń

Post autor: wypity » ndz lis 01, 2009 16:02

5l kupisz za ok 30zl, wiec az tak kosztowne to nie jest a obiegowi nie zaszkodzi nowy plyn :)
jesli tej wody dolales dosc duzo to nawet nie fatygowalbym sie wizyta u mechanika tylko poprostu wymienil caly :)

a jesli juz go zalejesz to pozniej rozgrzej troche silnik do momentu az ruszy obieg jak juz sie ustatkuje to dojej do poz. maks i po zabiegu :)


Obrazek

Awatar użytkownika
Nocny Sokół
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: śr sie 26, 2009 21:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Nocny Sokół » pn lis 02, 2009 20:52

ok dzieki...chyba jednak caly wymienie... pozdro



Awatar użytkownika
dm414
Mk2 F&I
Mk2 F&I
Posty: 2626
Rejestracja: sob maja 13, 2006 17:30
Lokalizacja: SzlichtyngoVWa
Kontakt:

Post autor: dm414 » pn lis 02, 2009 23:00

czy warto używać środka do odkamieniania układu?


[b]Jetta USA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3891289#3891289

Moje exFire&Ice: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214805[/b]

MÓJ MK2: BYŁY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93904

Awatar użytkownika
bullas
Turbo Thinking
Turbo Thinking
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 15:15
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: bullas » pn lis 02, 2009 23:30

jeśli masz syf w układzie to można ?
ale nie polecam bo jeśli masz leciwe auto to się rozszczelnić może.

polecam zalać układ jakimś dobrym koncentratem z tego względu że w przyszłości
będziesz mógł śmiało dolać wody beż obaw o temperaturę zamarzania.



Awatar użytkownika
Rafał 82
...
...
Posty: 218
Rejestracja: śr cze 17, 2009 20:29
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: Rafał 82 » pn lis 02, 2009 23:42

jeżeli już będziesz zalewał nowy płyn to lej G12 jest to koncentrat i jest niewymienialny uzupełnia się jedynie braki ubytki używam go już 2 rok i jest ok.



Awatar użytkownika
Freeq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:56
Lokalizacja: NGO --> NO
Kontakt:

Post autor: Freeq » pn lis 02, 2009 23:46

Koledzy a ile płyny wchodzi do układu chłodniczego? Mój silnik to ABS



sebus_golf3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lis 02, 2009 22:50
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: sebus_golf3 » pn lis 02, 2009 23:47

Najlepiej spuść to co możesz. A reszta niech zostanie i dolej nowego płynu. To co miałeś wymieszane z wodą nie powinno juz sprawić zadnego problemu ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 335 gości