Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: sob maja 16, 2009 22:32
- Lokalizacja: PGO
- Kontakt:
odgrzewam kotleta
w moim golfie ll 1.6 ubywa olej z przekładni planetarnej.. pod koniec maja wlewałem pod poziom max na miarce-teraz nie ma nic..po przejeździe z większej trasy 20-30 km rano pod autem jest plama oleju a na skrzyni w miejscu łączenia z silnikiem wiszą krople oleju.. i moje pytanie skąd to cieknie..czekam na odpowiedzi i rady
w moim golfie ll 1.6 ubywa olej z przekładni planetarnej.. pod koniec maja wlewałem pod poziom max na miarce-teraz nie ma nic..po przejeździe z większej trasy 20-30 km rano pod autem jest plama oleju a na skrzyni w miejscu łączenia z silnikiem wiszą krople oleju.. i moje pytanie skąd to cieknie..czekam na odpowiedzi i rady
<<<<<Golf ll Forever>>>>>
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Po pierwsze jest osobny i zupełnie inny olej w przekładni głównej zwanej planetarną i w automatycznej skrzyni biegów.
olej w przekładni głównej wlewa się przez otwór wlewowy będący również kontrolką poziomu (wlewa się tyle, aż zacznie kapać czyli do poziomu przelewu)
Olej w skrzyni kontroluje się właśnie na miarce która jest u samego dołu z przodu skrzyni.
Jeśli ubywa ci na miarce to jest to olej z skrzyni, a nie z mechanizmu różnicowego.
olej w przekładni głównej wlewa się przez otwór wlewowy będący również kontrolką poziomu (wlewa się tyle, aż zacznie kapać czyli do poziomu przelewu)
Olej w skrzyni kontroluje się właśnie na miarce która jest u samego dołu z przodu skrzyni.
Jeśli ubywa ci na miarce to jest to olej z skrzyni, a nie z mechanizmu różnicowego.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: sob maja 16, 2009 22:32
- Lokalizacja: PGO
- Kontakt:
ale ja to wiem nie miałem czasu wszystkiego dokładnie opisywać..cieknie mi olej z przekładni planetarnej ,a wyciek widać pomiedzy silnikiem a skrzynia..miałby ktoś jakis schemat blokowy skrzyni biegów?? z czego to może najprawdopodobniej cieknąć??
wlewałem taki olej http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/sa ... atf220.htm
wlewałem taki olej http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/sa ... atf220.htm
Ostatnio zmieniony sob sie 22, 2009 20:12 przez piterelyseo, łącznie zmieniany 1 raz.
<<<<<Golf ll Forever>>>>>
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: sob maja 16, 2009 22:32
- Lokalizacja: PGO
- Kontakt:
a ja tez mam problem mianowicie kupiłem niedawno golfa mk2 z 90r automatyczna skrzynia 1.6 i sprawdzając po kolei płyny okazało się że mam za niski poziom oleju w skrzyni biegów...i tu zaczeły sie schody poniewaz nie wiem jaki olej został wlany do skrzyni..wszyscy mi mówią ze kolor powinien byc czerwony, a ja natomiasta mam na bagnecie po wytarciu żółty :/
chciałem dolac tylko teraz nie wiem czy mineralne oleje sie mieszają ze sobą? i czy mozliwe zeby zmienił kolor na zółty z zielonego..ponieważ jak wjade na kanał to troszke mi sie tam spod miski ulewa ale tam to jest bardziej zielone niż na bagnecie :/ i nie wiem co zrobić...
[ Dodano: 02 Lis 2009 16:17 ]
a właśnie wracam z dołu i dokonałem małej operacji: mianowicie wziąłem strzykawe kabelek i zassałem troche tego oleju ze skrzyni i ma on kolor taki miodowo ciemny.. czy mozecie mi powiedziec co to moze być za olej? czy w ogóle mineralne oleje w takim kolorze występują? bo nie wiem jakiego dolac i kupić...
chciałem dolac tylko teraz nie wiem czy mineralne oleje sie mieszają ze sobą? i czy mozliwe zeby zmienił kolor na zółty z zielonego..ponieważ jak wjade na kanał to troszke mi sie tam spod miski ulewa ale tam to jest bardziej zielone niż na bagnecie :/ i nie wiem co zrobić...
[ Dodano: 02 Lis 2009 16:17 ]
a właśnie wracam z dołu i dokonałem małej operacji: mianowicie wziąłem strzykawe kabelek i zassałem troche tego oleju ze skrzyni i ma on kolor taki miodowo ciemny.. czy mozecie mi powiedziec co to moze być za olej? czy w ogóle mineralne oleje w takim kolorze występują? bo nie wiem jakiego dolac i kupić...
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
fryda
mam pytanie kontrolne -sprawdzałeś stan oleju w skrzyni na odpalonym silniku ?-jesli tak to zapomnij o tym pytaniu -jesli nie to sprawdź
mam pytanie kontrolne -sprawdzałeś stan oleju w skrzyni na odpalonym silniku ?-jesli tak to zapomnij o tym pytaniu -jesli nie to sprawdź
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 19:51 przez albert1973, łącznie zmieniany 1 raz.
nerlst,
Cześć
Mam problem z wymianą oleju w automatycznej skrzyni biegów w Golfie III z 96 roku, widzę że masz sporą wiedzę o MK2, czy znasz się również na MK3, jeśli tak to prosze o pomoc.
1. Czy w przekładni głównej i planetarnej są rózne oleje podobnie jak MK2?
2. Jeśli tak to jak sprawdzić/ dolać olej do przekładni głównej- mam padnięty uszczelniacz przy półosi i olej prawdopodobnie wyciekł?
3 Jak sprawdzić poziom w przekładni planetarnej - nie ma tam miarki a jedynie korek przelewowy- domyślam się że olej powinien się przelewać przy pracującym silniku ale wolałbym się upewnić.
Z góry dziękuję.
pozdr
RJ
Cześć
Mam problem z wymianą oleju w automatycznej skrzyni biegów w Golfie III z 96 roku, widzę że masz sporą wiedzę o MK2, czy znasz się również na MK3, jeśli tak to prosze o pomoc.
1. Czy w przekładni głównej i planetarnej są rózne oleje podobnie jak MK2?
2. Jeśli tak to jak sprawdzić/ dolać olej do przekładni głównej- mam padnięty uszczelniacz przy półosi i olej prawdopodobnie wyciekł?
3 Jak sprawdzić poziom w przekładni planetarnej - nie ma tam miarki a jedynie korek przelewowy- domyślam się że olej powinien się przelewać przy pracującym silniku ale wolałbym się upewnić.
Z góry dziękuję.
pozdr
RJ
kedar13,
Wykręć miske oleju ze skrzynki i nad ną jest filtr oleju.Wymień go i wyczyść miske,zamontuj spowrotem.Teraz odkręć od spodu korek.Z przodu skrzyni jest korek wlewu oleju.Za pomocą najlepiej jakiegoś wężyka z lejkiem wlej ok 3 litrów oleju,do mometu aż zacznie się lać od spodu.Zakręć korek zapal auto i przestaw dzwignie zmiany biegów przez wszystkie biegi.Sprawdź jeszcze raz poziom oleju po wykręceniu korka.Olej ma kapać,jeżeli kapie tzn że poziom jest ok.Olej w przekładni głównej sprawdza się poprzez napęd licznika.
Wykręć miske oleju ze skrzynki i nad ną jest filtr oleju.Wymień go i wyczyść miske,zamontuj spowrotem.Teraz odkręć od spodu korek.Z przodu skrzyni jest korek wlewu oleju.Za pomocą najlepiej jakiegoś wężyka z lejkiem wlej ok 3 litrów oleju,do mometu aż zacznie się lać od spodu.Zakręć korek zapal auto i przestaw dzwignie zmiany biegów przez wszystkie biegi.Sprawdź jeszcze raz poziom oleju po wykręceniu korka.Olej ma kapać,jeżeli kapie tzn że poziom jest ok.Olej w przekładni głównej sprawdza się poprzez napęd licznika.
Jacek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości